هراس از ایران، همراه همیشگی «بی‌بی»

تاریخ آمریکا مملو از جنایت و خباثت علیه بشریت است به نحوی که درهرنقطه‌ای ازجهان که ترور،جنایت، جنگ، استعمار، خشونت و نقض حقوق‌بشر دیده شود، ردپای آمریکاهم قابل مشاهده است؛ چراکه سیاست این کشور برای بقا، مبتنی بر جنگ‌افروزی و غارت ملت‌هاست اماباوجود این پیشینه مبتذل، تصاویرمنتشرشده ازکنگره آمریکا دراستقبال از نتانیاهو - که به‌واسطه شهادت بیش از۳۹هزار فلسطینی که بخش اعظمی از آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند - به عنوان منفورترین فرد معاصر نامیده می‌شود، باعث شد تا فعالان شبکه‌های اجتماعی ازآن به عنوان سیاه‌ترین روز تاریخ آمریکا یادکنند.
کد خبر: ۱۴۶۶۳۳۱
نویسنده فرشته مسلمی - روزنامه نگار
 
هرچند که با مرور تاریخ این کشور استعماری، می‌توان روزهای به‌مراتب کریه‌تر از این راپیداکردکه سردمداران آمریکایی برای منافع خویش، هیچ خط قرمزی را رعایت نکرده‌ و همواره درمسیر چپاول ملت‌ها گام برداشته‌اند.امااین استقبال مفتضحانه ازنتانیاهوی جنایتکار بیش ازهرچیزی دم خروس آمریکایی‌ها درشعارهای حقوق‌بشری را نمایان کرد و جلوه‌ای ازدروغ بودن آن رادرمنظرمردم جهان قرارداد؛ وقتی پای مباحثی چون حقوق‌بشر و دموکراسی به میان می‌آید، آمریکا بزرگ‌ترین مدعی آن است اما شواهد موجود حکایت از این دارد که آنها حتی به مبانی آن نیز پایبند نیستند و فقط برایشان مصرف سیاسی دارد تا با این دستاویزها مجوزی برای دخالت در امور کشورهای هدف و اعمال فشار بر آنها پیدا کنند. به گواه تاریخ، دولت آمریکا بزرگ‌ترین ناقض حقوق‌بشر دردنیاست که تاکنون باعث قتل‌عام هزاران غیرنظامی درسراسرجهان شده است.البته استفاده ابزاری ازحقوق‌بشرتوسط سناتورهای آمریکایی محدودبه کشورهای دیگرنیست وآنها برای حفاظت ازدولت نامشروع نتانیاهوحتی اقدام به سرکوب و بازداشت دانشجویان،اساتید وجنبش‌های ضدصهیونیستی می‌کنند تا وفاداری خود به غاصبان قدس شریف را نشان دهند.
 
تلاش مذبوحانه نتانیاهو برای ایران‌هراسی
مسأله حائز اهمیت دیگری که در جریان حضور نخست‌وزیر جنایتکار صهیونیست‌ها درکنگره آمریکا رقم خورد، تلاش مذبوحانه وی برای حذف ایران بود. نتانیاهو در اظهاراتش ازدوکشور آمریکا وایران که اولی بزرگ‌ترین حامی ودیگری بزرگ‌ترین دشمنش است، مرتبا یاد کرد و خواستار حذف ایران توسط آمریکا شد؛ درعبث بودن این سخنان همین بس که سخنگوی کاخ سفید از سخن‌پراکنی‌های نتانیاهوعقب‌نشینی کردو آنها را مبتنی بر واقعیت ندانست. بخش اعظمی از لفاظی‌های کینه‌توزانه نتانیاهو علیه ایران، ریشه در هراس وی ازاقتدارایران اسلامی دارد.موضوعی که دردوره‌های پیش نیزبه آنها پرداخته وخواستار توقف ایران ازسوی آمریکا شده است. رویایی دست‌نیافتنی که خود آمریکا مکررابه آن اذعان داشته است؛ چراکه اقدامات آمریکا علیه ایران همواره محکوم به شکست بوده امااین سؤال مطرح است که چرانتانیاهو تا این حدازقدرت فزاینده ایران درهراس است که می‌خواهد ائتلافی راعلیه جمهوری اسلامی تشکیل دهد؟ بدون تردید عملیات وعده صادق شرایط را بیش از پیش برای صهیونیست‌ها و به‌ویژه نتانیاهو شفاف کرد که با یک ابرقدرت در منطقه مواجه است و دستش برای تقابل و زورآزمایی با آن خالی است کمااین‌که برای دفع حملات پهپادی ایران دست به دامن کشورهای غربی ودولت‌های مرتجع منطقه شد. حال آن‌که از پیش در جریان کم و کیف آن بود، چه رسد به این‌که ایران حمله‌ای همه‌جانبه و غیرمترقبه را علیه این رژیم جعلی سازماندهی کند.
 
علل واهمه نتانیاهو از اقتدار ایران
نتانیاهو حالا پیش از هر زمان دیگری متوجه اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا شده است. بدون شک محو اسرائیل از نقشه جهان برای نظامی که طومار داعش را در هم پیچیده و صلح را برای منطقه به ارمغان آورده، امری علی‌حده است و طبق رویدادهای موجود غده سرطانی منطقه با اقدامات نابخردانه و سبوعانه دست به انتحار زده و فاصله‌ای با اضمحلال ندارد. نتانیاهو که پیش از این مدعی برتری نظامی اسرئیل در منطقه بود و با آن می‌خواست به مقابله با ایران بپردازد، پس از پیشرفت‌های هسته‌ای و پهپادی کشورمان و شکست مفتضحانه‌ای که رژیم صهیونیستی در خلال طوفان‌الاقصی و وعده صادق خورد، دست به دامان آمریکا و دولت‌های عربی شده تا  از منجلابی که در آن گرفتار شده‌اند، نجات یابند در حالی که آمریکا پیش از این با اطلاع از قدرت برتری نظامی - امنیتی ایران،دست رد به سینه نتانیاهوزده ورسما اعلام کردکه درهیچ عملیات تهاجمی علیه ایران شرکت نمی‌کنیم. دولت‌های عربی نیز با تعویق روند عادی‌سازی، نشان دادند که الحاق به پیمان با صهیونیست‌ها هزینه‌ساز است و راغب به سرگیری این توافق نیستند. بنابراین اظهارات نتانیاهو در کنگره، هیچ دستاوردی برای وی و رژیم جعلی اسرائیل نداشته و ناشی از فشار جنگ غزه و بحران‌های داخلی است که نتانیاهو باید به استقبال آنها برود. حال آن‌که علاوه‌بر مقامات صهیونیستی در بین شهرک‌نشینان نیز منفور و بازنده این جنگ نابرابر است.واکنش منفی چهره‌های مختلف جهانی به سخنرانی نتانیاهو در کنگره، ترک جلسه از سوی کاملا هریس، نانسی پلوسی و تعدادی از نمایندگان دموکرات آمریکایی و تظاهرات گسترده در اعتراض به حضور این جنایتکار جنگی ازجمله بازتاب‌های این نشست بود. این واکنش‌ها بیش از هرچیز، مبین افشای چهره واقعی صهیونیست‌های جنگ‌طلب و حامیان آنها در کنگره آمریکا توسط افکارعمومی بود و نشان داد که جمهوری اسلامی در صف مقدم مقابله با صهیونیست‌ها قرار دارد و موضوع فلسطین را از انزوای و سانسوری که سال‌ها از سوی رسانه‌های غربی اعمال می‌شد، نجات داده، توانسته آن را تبدیل به موضوع اول جهان کند تا ملت‌های آزاده جهان متوجه این امر شوند که صهیونیست‌ها به مدد حمایت و پشتیبانی آمریکا دست به این جنایت و نسل‌کشی زده‌اند. روندی که تداوم آن می‌تواند به نفع مردم غزه و آتش‌بس دائم باشد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها