بدرقه بازیگری که عاشق وطنش بود

مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد سعید راد، دیروز در خانه سینمای شماره ۲ با حضور چهره‌های مختلف هنری و ورزشی برگزار شد.
مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد سعید راد، دیروز در خانه سینمای شماره ۲ با حضور چهره‌های مختلف هنری و ورزشی برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۶۶۱۲۵
نویسنده گروه فرهنگ و هنر

در این مراسم علی دهکردی، مدیرعامل خانه سینما عنوان کرد: سینما ستاره خود را از دست داد، ولی ستاره خاموش‌شدنی نیست و اگر بپذیریم بازیگری عشق است، مطابق شعر هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق؛ این عشق پایان ندارد.

محمدمهدی عسگرپور، رئیس هیات‌مدیره خانه سینما، نیز گفت: همه با سختی‌های سعید راد آشنا هستیم، اما این عشق به وطن بود که منجر به بازگشت سعید راد شد.
در ادامه پژمان بازغی، رئیس انجمن بازیگران ضمن تسلیت به خانواده راد، گفت: در اولین فیلمی که سعید راد بعد از ۱۸ سال بازی کرد با او همکاری داشتم و شاگرد او بودم. معتقدم این ستاره‌ها روشنگر راه جوانان سینما هستند. تعجب می‌کنم چهره‌های جوان سینما را در این مراسم نمی‌بینم تا قدردانی مناسبی از کسانی که چراغ سینما را روشن نگه داشتند، صورت پذیرد.

در ادامه مجری برنامه از باشگاه پرسپولیس تشکر کرد و با خطاب کردن رضا درویش و یادآوری ورزشکاری سعید راد، از حضور چهره‌های ورزشی مثل حمید استیلی و محمود خردبین برای حضور قدردانی کرد.

پس از این نگاه و سام راد، فرزندان سعید راد روی صحنه آمدند؛ سام راد، پسر سعید راد گفت: قلب پدر من خوشحال است که شما را می‌بیند. هرشخصی بین تاریخ تولد و تاریخ فوت یک خط تیره دارد، بابای من آن خط تیره را برای شما به‌خوبی زندگی کرد. از شما می‌خواهم طوری زندگی کنید که هرکه شما را به‌یاد می‌آورد، به‌خوبی باشد.

پس از این نگاه راد، دختر مرحوم سعید راد نیز عنوان کرد: سعید راد، هنرمندی بود که سال‌ها بر پرده درخشید. عشق او دوربین بود و زندگی‌اش سینما، نفسش پرسپولیس و قلبش برای ما و نوه‌ها می‌تپید. همه از ناخوش شدن پدر متعجب شدند و سؤال پیش آمد که چطور سعید راد ورزشکار به‌واسطه زمین خوردن زمین‌گیر شد؛ ۱۰ ماه تمام من و خانواده با تمام قدرت و عشق به پدر خدمت کردیم تا جایی که به تشخیص دکتر، نگهداری از او از توان ما خارج شد و پدر را به کلینیک تخصصی و خصوصی سالمندان فرستادیم.

وی ضمن گلایه از قضاوت‌ها، مطرح کرد: متاسفانه قضاوت کردن برای آدم‌های بی‌فکر و کوته‌فکر، مثل آب خوردن شده است. پدرم همیشه از این عادت غلط رنج می‌برد و خط قرمز او بود. 

نگاه راد یادآور شد: سعید راد مثل فیلم‌های خود شخصیتی قوی، بی‌ریا با اعتماد به‌نفس و متکی به خود با عشق و شکوه بود و دوست نداشت با چهره‌ای غیر از چهره به یاد ماندنی‌اش در سینما شناخته شود از همین رو نمی‌خواست با کسی دیدار کند. در حالی که از درگذشت بیتا فرهی، آتیلا پسیانی و داریوش مهرجویی ناراحت و اندوهگین بود، کوچ نا‌به‌هنگام رضا داوودنژاد بغض او را ترکاند و برای او اشک ریخت.

در آخرین سخنرانی الهام راد، برادرزاده سعید راد گفت: تو برای من همه قهرمان و ضدقهرمان فیلم‌ها هستی؛ قهرمانی زخمی مثل علی خوشدست و سینه‌ای ستبر مثل شاه «دادشاه» و قلبی عاشق مثل آقای امانی. تو مثل همه قهرمان‌ها با هیچ‌چیز نشکستی مگر مرگ و برای من معنی عشق به سینما هستی. سعید راد را برای آقای امانی، صادق «صادق‌کرده»، مهدی کافر کولی «سفر سنگ»، علی «ساخت ایران»، برای اسکندر «دوئل»، برای عقاب «عقاب‌ها» و تمام فریم‌هایی که برای سینما ثبت کرد، تشویقش کنید.

در پایان با خواندن نماز بر پیکر زنده‌یاد سعید راد او را به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه کردند.

مراسم یادبود این هنرمند روز جمعه پنجم مرداد از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در مسجد الرسول (ص) واقع در میدان کاج سعادت‌آباد برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها