با الویت بررسی وضعیت مناسب سازی دفاتر اسناد رسمی و پیشخوان دولت  تشکیل گردید؛

اولین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی شهرستان دشتستان

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بهزیستی اعلام کرد؛

افزایش 30 درصدی اعتبارات در سال 1402

کل اعتبارات شهرستان در حوزه های توانبخشی و امور اجتماعی و پیشگیری از معلولیت ها وآسیب های اجتماعی ۵۰ میلیارد تومان بوده است.
کد خبر: ۱۴۶۵۶۲۰
نویسنده زهرا ماندنیان فرد-خبرنگار

به گزارش خبرنگار جام جم- رئیس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان روز یکشنبه 31 تیرماه در نشست با اصحاب رسانه بیان کرد:30 درصد افزایش اعتبارات در سال 1402 داشته ایم و کل اعتبارات شهرستان در حوزه های توانبخشی و امور اجتماعی و پیشگیری از معلولیت ها وآسیب های اجتماعی ۵۰ میلیارد تومان بوده است.که۴۰میلیارد تومان بابت تسهیلات اشتغال بوده است و 15 میلیارد و 800 میلیون تومان در حوزه تامین مسکن و یک میلیارد و 300 میلیون تومان در زمینه ازدواج که به 65 نفر جهزیه نقدی و برای 52 نفر لوازم مورد نیاز زندگی تهیه شده است.

جعفرکمالی در خصوص حق بیمه مددجویان گفت:3 میلیارد و 600 میلیون تومان به کارفرمایان پرداخت شده است.

و ازمحل مشارکت های مردمی یک میلیارد و 790 میلیون تومان به صورت نقدی وغیر نقدی به بهزیستی کمک شده است.

وی در خصوص طرح cBR( توانبخشی مبتنی برجامعه) که ۹۳ روستا را دربر می گیرداظهار کرد:کل شهرهای حاشیه شهرستان تابع این طرح هستند.

رئیس اداره بهزیستی دشتستان ادامه داد:دولت2میلیارد و 700 میلیون تومان در این بخش کمک کرده است و برای امور معلولین یک میلیارد و 970 میلیون تومان  به ذینفعان و به شخص معلول به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

کمالی در مورد مراکز تحت پوشش گفت:۲مرکز شبانه روزی که ۴۶ نفر سالمند در آنجا بستری هستند ویک مرکز اعصاب و روان مزمن خلیج فارس که ۱۲۸ نفر در آن بستری هستند و۴مرکز حرفه آموزی معلولین به صورت روزانه وجود دارد و 7 مرکز مشاوره که 821  نفر مراجعه کننده داشته است.

وی  در حوزه اجتماعی خاطر نشان کرد: زنان سرپرست خانوار ۲ میلیارد و 900 میلیون تومان کمک دریافت کرده اند. همچنین به۱۱۰ نفر کودک که شبه خانواده هستند۵۰میلیون تومان کمک شده است. و در حوزه آسیب های اجتماعی مبلغ یک میلیارد و 260 میلیون تومان هزینه شده است.

وی در حوزه آموزش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها گفت:تا کنون 3 میلیارد و 950 میلیون تومان هزینه گردیده است .

کمالی عنوان کرد:6 میلیارد و 380 میلیون تومان مستمری ماهیانه  به جامعه هدف پرداخت شده است و13 هزار و 675 نفر در حوزه توانبخشی خدمات می گیرند و در حوزه امور اجتماعی 3 هزار و 496 نفرهستند که  2 هزار و 67  نفر از آنان زنان سرپرست خانوار است.همچنین 7 هزار و 662 نفر معلول تحت پوشش هستند و133 نفر حق پرستاری دریافت می کنند.

این مقام مسئول گفت: ۸۳۰نفر درکمیسیون پزشکی شرکت کرده اند که ۹۰ درصد ازآنان  معلولیت شان تایید شده است و396 دانش آموزمعلول و67 دانشجوی معلول تحت حمایت می باشند.

کمالی یادآور شد:181 خانواده دارای فرزند دو قلو و ۲۳ خانواده دارای فرزند ۳ قلو تا سن۶ سالگی خدمات دریافت می کنند .

وی اعلام کرد:649 تماس با تیم سیارمرکز آسیب های اجتماعی (123 شماره تماس اورژانس اجتماعی ) وجود داشته است که خدمات دریافت کرده اند و همچنین از مرکز مداخله در بحرانهای اجتماعی 330 نفر خدمات دریافت کرده اند.

در حوزه پیشگیری از معلولیت ها 12 هزار و 903 کودک در طرح ارزیابی تنبلی چشم شرکت کرده اند و 3 هزار و 124 نفر درسنجش شنوایی خدمات گرفته اند.

در طرح غربا لگیری  پیشگیری از اضطراب 500 نفر و در طرح مهارت های زندگی وپیشگیری از اعتیاد 5 هزار و 900 نفر شرکت کرده اند و در طرح مانا و پازک که مختص بانوان می باشد 270 نفر

وی افزود: 1583 نفر بیمار معتاد به صورت سرپایی و بستری خدمات دریافت کرده اند و 349 نفر فقط خدمات سرپایی

کمالی در پایان اعلام کرد:درحوزه مسکن 263 پرونده تشکیل شده است که 250 مورد هزینه مسکن و یک میلیارد و 600 میلیون تومان ودیعه مسکن پرداخت شده است.

 

افزایش 30 درصدی اعتبارات در سال 1402

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها