عزم جدی شهرداری همدان برای سرمایه‌گذاری و تقویت گردشگری

شهردار همدان گفت: برای سرمایه‌گذاری و تقویت گردشگری در همدان عزم جدی داریم.
کد خبر: ۱۴۶۴۷۴۱

به گزارش جام جم آنلاین همدان، سید مسعود حسینی که در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان بود، ضمن تسلیت ایام شهادت ابا عبداالله حسین (ع) و درگذشت حاج سید جواد حجازی به موضوع انتخابات ریاست جمهوری اشاره و اظهار داشت: مردم کشورمان علیرغم تبلیغات دشمنان همواره پای انقلاب هستند که در پی شهادت حضرت آیت الله ابراهیم رییسی و شهدای خدمت، در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری مشارکت خوبی داشتند.

شهردار همدان با اشاره به اینکه انتخاب مردم قابل احترام است، افزود: انشالله انتخاب مردم خیرش برای جامعه باشد و‌ همه باید به فرد منتخب کمک کنیم و فصل الخطاب سخنان مقام معظم رهبری است که فرمودند اکنون فصل رفاقت برای کمک به توسعه کشور است.

وی با گرامیداشت ۱۴ تیر ماه روز شهرداری‌ها به بیان وظایف شهرداری پرداخت و گفت: شهرداری‌ها مهم ترین و‌ موثرترین نهاد خدمتگزاری هستند که ۷۰ درصد کارهای عمرانی توسط این نهاد انجام می‌شود و خدماتشان در رضایتمندی و‌عدم رضایت مندی مردم تاثیر گذار است.

حسینی در ادامه گفت: مردم از حیات تا ممات با شهرداری‌ها درگیر هستند چرا که شهرداری‌ها خط مقدم و سنگر نظام هستند.

شهردار همدان ضمن تشریح گزارش عملکرد شهرداری همدان، گفت: در حوزه‌های فرهنگی اقدمات گسترده‌ای از جمله آموزش شهروندی،تامین صوت راهپیمایی، تولید محتوا و فضاسازی شهری، برگزاری کنگره شهدا ، ثبت جهانی هگمتانه انجام شده است.

وی بیان کرد: مسجد محوری را به عنوان محور کاری قرار داده یم و بودجه مساجد بیست برابر شده است.

حسینی به مباحث عمرانی اشاره و عنوان کرد: در این دوره اصل بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام بود و پروژه‌های غدیر، سردار همدانی و سینا تکمیل و پروژه پارکینگ آقاجانی بیگ در حال تکمیل است.

شهردار همدان یادآور شد: عدالت توزیعی در خدمات جهت کم شدن فاصله خدمت در بالا و پایین شهر اولویت این دوره مدیریت شهری بود که شامل انجام ۲۰۰ هزار تن آسفالت ، تقویت حمل و نقل عمومی در بخش نوسازی و بازسازی تاکسیرانی و اتوبوسرانی بود.

وی به هوشمندسازی خدمات در مبارزه با فساد اشاره و اظهار داشت: سیستم یکپارچه شهرسازی جهت کاهش مراجعات راه اندازی شده و ۷۰ درصد کارها در خصوص استعلام بانک‌ها و دفاتر اسناد رسمی به صورت غیرحضوری صورت می‌گیرد.

حسینی اصلی ترین بحث در شهرداری همدان را سرمایه گذاری دانست و گفت: از بودجه ۴۴۰۰ میلیارد تومانی بخش عمده ای به مباحث عمرانی اختصاص یافته و با توجه به اینکه کمترین ارزش افزوده را دریافت می کنیم، سرمایه گذاری مورد توجه است.

شهردار همدان به برخی پروژه‌های سرمایه گذاری اشاره و خاطرنشان کرد: پروژه۸۰ کیلومتری فیبر نوری، موجهای آبی، مشارکت در طرح‌های ساخت مسکن، پروژه ۲۴۰ هکتاری پارک اکباتان و ۱۰۰ هکتاری حیدره، خرید هواپیما برای رونق گردشگری و فعال سازی فرودگاه از جمله این پروژه هاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها