پیشنهادهای «جام‌جم» برای آخر هفته مخاطبان تلویزیون

اکران محرمی بر پرده سیما

در روزهای عزای سید‌الشهدا به سر می‌بریم. روزهای دلدادگی عاشقان حسینی که در کنار حضور در تکایا و هیات‌ها، اوقاتی را هم در کنار خانواده پای تلویزیون می‌نشینند و ترجیح می‌دهند بیننده برنامه‌ها و فیلم‌هایی باشند که رنگ و بوی محرمی دارد. تلویزیون این هفته هم پخش فیلم‌های سینمایی بسیاری را در کنداکتور خود دارد.
کد خبر: ۱۴۶۴۴۸۸
نویسنده زینب علیپور طهرانی- گروه رسانه
 
فیلم‌هایی چون: انیمیشن گوهرشاد، کتاب سرخ، سر به مهر، زائر حسین، کجا می‌روی آیدا؟، کرم‌های شب‌تاب در باغچه و اورست که پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ تیرماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌روند.
     
بازگشت به وطن در شبکه یک
فیلم تلویزیونی گوهرشاد به کارگردانی بهرام بهرامیان، پنجشنبه ۲۱ تیر ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ چون داستان درباره زندگی دختری به نام مهربانو است که در فرانسه درس خوانده و پس از بازگشت به ایران به‌دلیل ناآشنایی با وضعیت کشور و آداب رسوم آن دچار بحران شدیدی می‌شود. مشکلی که شاید گریبان خیلی از جوانان امروزی را که سال‌ها در ایران سکونت نداشتند بگیرد و تماشای این فیلم برایشان جالب باشد.
     
عاشورا در کتاب سرخ
فیلم تلویزیونی جدید «کتاب سرخ» به کارگردانی امین زندگانی جمعه ۲۲ تیرماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ چون این فیلم روایت روز عاشورا و دست‌نوشته‌هایی از وقایع آن دوران است که کتابت شده است. عبدالملک بن مروان نیز به‌دنبال به‌دست آوردن و سوزاندن این کتاب است تا وقایع عاشورا مسکوت بماند. تماشای چنین فیلمی می‌تواند اطلاعات جالبی از تاریخ دینی را به مخاطب بدهد. ضمن این‌که فیلم خوش‌ساختی هم هست.
     
روزمرگی‌های یک وبلاگ‌نویس در شبکه ۳
فیلم سینمایی سر به مهر به کارگردانی هادی مقدم‌دوست، پنجشنبه ۲۱ تیرماه ساعت ۱۰:۳۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ سر به مهر یکی از فیلم‌های ماندگار این کارگردان درباره دختری است که زندگی خودرادروبلاگش‌ می‌نویسد. برادر دوستش از او خواستگاری می‌کند و صحبت‌های اولیه ازدواج را انجام می‌دهند. او که نماز نمی‌خوانده بنا به شرایط زندگی شروع به خواندن نماز کرده و الان شهامت این که به خواستگارش نماز خواندن خود را بگوید، ندارد.
     
شبکه ۴ تحت تعقیب قرار می‌گیرد
فیلم سینمایی کجامی‌روی آیدا؟ به کارگردانی جاسمیلا زبانیچ،پنجشنبه۲۱تیرماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ این روزها که مدام اخبار جنگ از گوشه و کنار جهان شنیده می‌شود و رژیم صهیونیستی در جنگ با مردم غزه به‌سر می‌برد، بد نیست به تماشای این فیلم بنشینیم که درباره جنگ بوسنی است و ماجرا درباره یک معلم مدرسه روایت می‌شود که شوهرش زمانی مدیر مدرسه شهر سربرنیتسا بوده و سیو و حمدیا دو پسر بزرگ او تحت تعقیب ارتش صرب بوسنی هستند. یک سال بعد، آیدا دوباره به عنوان معلم مدرسه به سربرنیتسا برمی‌گردد و به خانه‌ای که زمانی با خانواده‌اش در آنجا زندگی می‌کرد می‌رود که حالا یک خانواده صرب آن را اشغال کرده‌اند. یک گور دسته‌جمعی پیدا می‌شود و...
     
روایت همدلی و همدردی
فیلم تلویزیونی اولین باران پاییزی به کارگردانی افسانه منادی، جمعه ۲۲ تیرماه ساعت ۹ از شبکه تهران پخش می‌شود.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ چون همه ما در اطراف‌مان پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی داریم که نیاز به توجه و محبت دارند. داستان این فیلم هم درباره همین محبت‌ها به بزرگ‌ترهایی است که به نوعی فراموش شده‌اند اما یکباره توسط افراد غریبه‌ای دیده می‌شوند و مورد مهر و محبت قرار می‌گیرند.
     
کار در روستای دورافتاده
فیلم سینمایی ریش قرمز به کارگردانی آکیرا کوروساوا، پنجشنبه ۲۱ تیرماه ساعت یک بامداد از شبکه نمایش پخش می‌شود.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ یکی از فیلم‌های ماندگار تاریخ سینما ریش قرمز است که از شاهکارهای آکیرا کورورساوا محسوب می‌شود. این فیلم در مورد دکتری به نام نوبورو یاسوموتو است که پس از اخذ مدرک پزشکی، مشتاق خدمت به مشتریان ثروتمند و کسب درآمد بیشتر است. با این حال، وقتی او را برای کار در یک بیمارستان کوچک به یک روستای دورافتاده می‌فرستند، ناامید می‌شود.
     
رسیدگی به جنایات جنگی
فیلم سینمایی قطعنامه ۸۱۹ به کارگردانی جیاکومو باتیاتو، پنجشنبه ۲۱ تیرماه ساعت ۱۹ از شبکه نمایش پخش می‌شود.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ چون با حال و هوای این روزهایمان خیلی متناسب است. روزهایی که مدرم غزه زیر اتش و دود زندگی می‌کنند. این فیلم در منطقه سربرنیتسا است که در سال ۱۹۹۵ در اختیار مسلمانان قرار داشته و در بحبوحه جنگ بوسنی و هرزگوین توسط ارتش صرب‌ها اشغال شده و مسلمانان در گروه‌های بزرگ کشتار و در گورهای بزرگ دسته‌جمعی دفن می‌شوند.
     
اختاپوس سر به هوا
انیمیشن سینمایی دیپ به کارگردانی جولیو ساتو گارپید، پنجشنبه ۲۱ تیرماه ساعت ۱۴ از شبکـه کودک پخش خواهد شد.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ چون داستان درباره دیپ، اختاپوسی سربه‌هواست که آخرین بازمانده از نژاد خود است و به همراه دو دوست خود اوو و آلیس در منطقه‌ای زیر دریا زندگی می‌کند.هنگامی که یک حادثه خانه آنها را ویران می‌کند، نگهبان پرتگاه، کراکن، دیپ و دوستانش رابه سفری خطرناک می‌فرستد تاخانه جدیدی پیدا کنند.دراین مأموریت،مائورا،یک مارماهی حریص،به آنهاملحق می‌شود.
     
قصه سفر یک سفال
فیلم تلویزیونی سفر به شرق به کارگردانی سیدمهدی برقعی، جمعه ۲۲ تیرماه ساعت ۱۷ از شبکه امید پخش خواهد شد.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ چون یاد می‌گیریم که دروغ نگوییم و آنچه را که نمی‌توانیم مدعی نشویم. ضمن این‌که در این کار با سفال و سفالگری و صحنه‌هایی از این دست روبه‌رو می‌شویم. پویا، نوجوان نیشابوری است که شیطنت کرده و با ارائه یک سفال زیبا و البته نه با زحمت خودش در مسابقات هنری مدرسه برنده شده است. حالا برای شرکت در مسابقات آموزش و پرورش سراسر کشور باید عازم مشهد شود تا در حضور هیات داوران همان سفال را ساخته و با دیگر هنرمندان به رقابت بپردازد. 
     
لو رفتن اسناد محرمانه
فیلم سینمایی رابطه پنهانی به کارگردانی جهانگیر جهانگیری، جمعه ۲۲ تیرماه ساعت ۱۷ از شبکه افق پخش خواهد شد.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ چون داستان این فیلم براساس واقعیتی است که در بهارسال۱۳۵۸در ایران به وقوع پیوسته تنظیم شده است. همیشه دانستن واقعیت‌ها و به‌تصویرکشیدن آنها در قالب آثار نمایشی جالب و دیدنی است. داستان درباره افسر خلبان سروان حمید هاشمیان، عضو گروه آکروجت طلایی ارتش است که...

یادآوری خاطرات گذشته در شبکه سلامت
فیلم سینمایی کرم‌های شب‌تاب در باغچه به کارگردانی دنیس لی، جمعه ۲۲ تیرماه ساعت ۱۱ با زیرنویس ویژه ناشنوایان از شبکه سلامت پخش می‌شود.
چرا پیشنهاد می‌کنیم؟ چون داستان این فیلم در مورد رمان‌نویسی موفق به نام مایکل تیلور است که وقتی متوجه می‌شود مادرش لیزا در یک تصادف غم‌انگیز از دنیا رفته است، تلاش می‌کند همراه با پدرش، چارلز و خواهرش، راین با این غم بزرگ کنار بیاید. با این حال، غیبت لیزا بسیاری از زخم‌های قدیمی را زنده کرده و تنش‌هایی را در خانواده ایجاد می‌کند. این اتفاق ممکن است برای هر کدام از ما پیش بیاید و عزیزی را از دست بدهیم...


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها