معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه؛

تب دنگی در ۸۰ درصد افراد بدون علائم ظاهر میشود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تب دنگی در ۸۰ درصد افراد بدون علائم ظاهر میشود و این ویروس قابلیت انتقال از انسان به انسان را ندارد و فقط از طریق پشه منتقل میشود.
کد خبر: ۱۴۶۴۳۸۷

جام جم آنلاین؛ دکتر ابراهیم شکیبا گفت: راههای پیشگیری از ویروس تب دنگی از اهمیت زیادی برخوردار است که با رعایت کردن این موارد تا حد ممکن میتوان از گزیده شدن از طریق این پشه در امان بود.

وی ادامه داد: پوشیدن لباس های آستین بلند و ترجیحا رنگ روشن، پوشاندن پنجره ها با توری های ریز،تخلیه کردن آب زیر گلدان ها و جلوگیری از تلنبار زباله و لاستیک های فرسوده ازجمله راه های پیشگیری است چرا که این پشه در محیط های مرطوب تخم ریزی می کند.

وی افزود: تب دنگی در ۸۰ درصد افراد بدون علائم ظاهر میشود و این ویروس قابلیت انتقال از انسان به انسان را ندارد و فقط از طریق پشه منتقل میشود این بیماری در۲۰ درصد افراد با علائم همراه است که این علائم شامل تب بالا، استخوان درد شدید،درد چشم,خونریزی از لثه و خونریزی های زیر پوستی است.

شکیبا در ادامه بابیان اینکه در کرمانشاه موردی از این بیماری یافت نشده گفت:خوشبختانه در استان در حال حاضر هیچ موردی از این ویروس یافت نشده اما باید مردم باید مساله پیشگیری را جدی بگیرند.

 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها