معاون عملیات راهور کشور در یاسوج گفت:

هوشمندسازی کنترل ترافیک در جاده های کشور

پلیس راهور فراجا در حال هوشمندسازی کنترل ترافیک در جاده های کشور با استفاده از سامانه های جدید است.
کد خبر: ۱۴۶۴۳۳۴

هوشمندسازی کنترل ترافیک در جاده های کشور

به گزارش جام جم آنلاین،جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور سرهنگ ناصر قلی نیا معاون عملیات راهور کشور و مدیران استانی برگزار شد.
معاون عملیات راهور کشور در این جلسه گفت: پلیس راهبر فراجا در حال هوشمندسازی کنترل ترافیک با استفاده از نسل جدید سامانه‌های هوشمند تخلف جاده‌ای در محور‌های مواصلاتی کشور است.
سرهنگ ناصر قلی‌نیا افزود: به دلیل توسعه راه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در ۴۰ سال اخیر، ایمنی ۱۰۰ درصدی هنوز محقق نشده است.
وی ادامه داد: نقاط مستعد تصادف با توجه به داده‌های ترافیکی احصاء شده است، همکاران راهداری الزام ویژه‌ای برای رفع نقاط حادثه خیز دارند و اولویت دهی به نقاط پر تصادف در برنامه پلیس راه و راهداری قرار دارد.
معاون عملیات راهور کشور گفت: با افزایش تردد وسیله‌های نقلیه، ابزار‌های دستی و آنالوگ مثل گذشته کاربرد ندارند و نمی‌تواند ترافیک را مدیریت و کنترل کنند.
وی افزود: پلیس راهبر فراجا در حال هوشمندسازی کنترل ترافیک با استفاده از نسل سامانه‌های هوشمند تخلف جاده‌ای در سطح محور‌های مواصلاتی کشور است.
قلی نیا بیان کرد: سامانه‌های کنترل ناوگان بر روی همه ناوگان حمل و نقل مسافربری نصب شده است، و ۱۰۰ سامانه کنترل ناوگان بار کشور در محور‌های مهم کشور نصب شده است.
معاون عملیات راهور کشور اضافه کرد: اعمال جریمه با دستگاه‌ها و ابراز‌های هوشمند انجام می شود، اینها به ما کمک می‌کند که بدانیم کدام نقطه پرتخلف و کدام نقطه پرترافیک است تا بتوانیم با برنامه‌ریزی مناسب معضلات موجود را رفع کنیم.
رئیس کانون حمل و نقل جاده‌ای کشور هم گفت: نصب جداکننده ها بخصوص در جاده پاتاوه دهدشت و سپیدار ادامه پیدا کند.
اردشیری با اشاره به اینکه قرار بود طرح روشنایی تونل‌های منطقه دمچنار در جاده پاتاوه-دهدشت تا دهه فجر اجرا شود افزود: این مهم محقق نشده و باید موضوع بررسی شود.
رئیس اورژانس استان هم گفت: از مجموع حوادث ترافیکی کمتر از یک درصد تلفات در حین انتقال داریم که نشانگر زحمات کارکنان است.
نکویی نژاد بیان کرد: در ۵۴ پایگاه اورژانس استان دستگاه دی سی شوک، ساکشن و دیگر دستگاه‌هایی که در بیمارستان‌ها هم وجود دارد، ولی زیرساخت‌هایی مثل کنترل خونریزی داخلی یا باز کردن قفسه سینه را نداریم.
وی افزود: گلایه‌ای دارم، چندین بار با معاونت عمرانی و راهداری مکاتبه کردم که یک پایگاه اورژانس در پلیس راه قدیم شیراز ایجاد شود و زمان رسیدن بر بالین بیمار را بتوانیم کاهش دهیم، توقع داریم مسئولان بخاطر سلامت مردم به مکاتبات پاسخ دهند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به آمار تصادفات در سال ۱۴۰۳ که رشد منفی داشته است گفت: این مهم به دلیل تلاش‌های پلیس راه و سایر ادارات خدمات‌رسان بوده است.
روستا افزود: در حالی که نوروز ۱۴۰۲، ۱۸ فوتی در جاده‌های استان رخ داده، در نوروز ۱۴۰۳، ۸ فوتی ناشی از تصادفات جاده‌ای ثبت شده است.
روستا با بیان اینکه تصادفات جرحی در سال ۱۴۰۲، ۱۲۴ مورد و در سال ۱۴۰۳، ۱۴۰ مورد بوده ادامه داد: تعداد تصادف های خسارتی در نوروز ۱۴۰۲، ۶۱۶ مورد و تعداد تصادفات خسارتی در نوروز ۱۴۰۳، ۴۶۴ مورد بوده که آمار کاهشی است.
وی گفت: آمار مجروحان در نوروز  پارسال، ۲۸۱ مورد و در نوروز امسال ۲۳۵ مورد بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها