بزرگ‌ترین حزب جبهه مردمی چپگرای فرانسه اعلام کرد:

به‌زودی فلسطین به رسمیت شناخته می‌شود

حزب فرانسه تسلیم ناپذیر، بزرگ‌ترین حزب جبهه مردمی چپگرا اعلام کرد که ظرف دو هفته آینده کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.
کد خبر: ۱۴۶۴۳۱۶

به گزارش جام‌جم‌آنلاین از العربی الجدید، ماتیلدا پانو، رئیس فراکسیون حزب چپگرای فرانسه تسلیم ناپذیر در مجلس ملی فرانسه پس از آنکه نظرسنجی‌ها از پیشی گرفتن جبهه مردمی جدید در دور دوم انتخابات پارلمانی این کشور خبردادند، اعلام کرد این حزب ظرف دو هفته آینده، فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

وی تصریح کرد: ظرف دو هفته آینده، حداقل دست‎مزد را به ۱۶۰۰ یورو می‌رسانیم و قانون بازنشستگی در سن ۶۴سالگی را لغو می‌کنیم و کشور فلسطین را به رسمیت خواهیم شناخت. 

بنابر گزارش سی. ان. ان، وزارت کشور فرانسه آمار مشارکت در دور دوم انتخابات پارلمانی را ۶۶.۶۳ درصد اعلام کرد. بر این اساس «جبهه مردمی جدید» که ائتلافی از احزاب چپگراست، ۱۸۲ کرسی و ائتلاف میانه‌رو‌ها به سوی جمهوری به رهبری امانوئل مکرون رئیس، جمهور فرانسه ۱۶۳ کرسی به دست آورده‌اند.

در این بین ائتلاف راست‌های افراطی به رهبری حزب اجتماع ملی وابسته به مارین لوپن ۱۴۳ کرسی را از آن خود کرد.

مجلس نمایندگان فرانسه ۵۷۷ کرسی دارد و به‌این ترتیب، هیچ یک از ائتلاف‌ها نتوانسته‌اند حداقل ۲۸۹ کرسی که برای کسب اکثریت مطلق پارلمان نیاز است، دست پیدا کنند.

از این رو برای تشکیل دولت لازم است احزاب و ائتلاف‌های راه‌یافته به پارلمان ائتلاف کنند. ائتلاف جبهه جدید مردمی که بیشترین کرسی‌ها را تصاحب کرده برای تشکیل دولت اعلام آمادگی کرده است.

رئیس فراکسیون حزب چپگرای فرانسه تسلیم ناپذیر در مجلس ملی فرانسه درحالی از به رسمیت شناختن کشور فلسطین در آینده نزدیک سخن گفته که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در ششم ژوئن گذشته گفته بود زمان برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین مناسب نیست.

وی در گفتگو با شبکه‌های تی اف۱ و فرانس۲ گفته بود  به رسمیت شناختن فلسطین در فرانسه ممنوع نیست. وی تأکید کرده بود زمان برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین مناسب نیست، اما فرانسه در زمان و وقت مناسب این کار را انجام خواهد داد.

از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه در ۷ اکتبر گذشته (۱۵ مهر آغاز عملیات طوفان الاقصی) مسأله فلسطین دوباره در صدر توجهات بین المللی قرار گرفت. مکرون در ۳۰ماه می‌گذشته از محمود عباس خواسته بود – به عنوان مقدمات به رسمیت شناختن کشور فلسطین ــ اصلاحات حیاتی و ضروری را در تشکیلات خودگردان انجام دهد.

پس از آغاز حمله به غزه و بازگشت مسأله فلسطین به صدر توجهات بین المللی، برخی کشور‌های اروپایی مانند ایرلند، اسپانیا و نروژ در ۲۲ می‌اعلام کردند  کشور فلسطین را به رسمیت شناخته اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها