تشکیلات خودگردان مصوبه کنست رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای مخالفت صهیونیست‌ها با تشکیل کشور مستقل فلسطینی را محکوم کرد.
کد خبر: ۱۴۶۵۲۵۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری «اسپوتنیک»، نبیل ابو ردینه سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: بر اساس اصول و موازین مشروع بین‌المللی، بدون برپایی کشور فلسطین هیچ کس در صلح و امنیت نخواهد بود.

وی در واکنش به اینکه پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست)، طرح تشکیل کشور مستقل فلسطین را رد کرده است، گفت: تروریست همان اشغالگری است که پی‌درپی اقدام به قتل کودکان، زنان و سالمندان می‌کند.

وی با اشاره به روند گسترده بین المللی در موضوع به رسمیت شناختن کشور فلسطین، تاکید کرد: تاکنون ۱۴۹ کشور عضو سازمان ملل، کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند و این جریان همچنان ادامه دارد تا تاییدی باشد بر شکل‌گیری کشور مستقل ما که نیازمند هیچگونه مجوز و موافقت دیگری نیست.

ابو ردینه با تاکید بر اینکه آمریکا نیز به واسطه جانبداری و حمایت مطلق خود از رژیم صهیونیستی، در این تصمیم‌ها مسئول است، گفت: این تصمیم کنست نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی و تشکل‌های داخلی این رژیم اصرار دارند که مناطق فلسطینی کاملا از میان برداشته شوند

همچنین وی با اشاره به اینکه قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل و اجماع بین المللی، کشور فلسطین را تبدیل به یک عضو ناظر در سازمان ملل کرده، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی اهمیتی به صلح نمی‌دهد و تا زمانی که کشور مستقل فلسطین با پایتختی بیت المقدس، شکل نگیرد این صلح نیز محقق نخواهد شد.

گفتنی است که کنست رژیم صهیونیستی با اکثریت آرا موافقت خود را مصوبه ای که تشکیل کشور فلسطین را رد می‌کند، اعلام کرد.

محتوای این مصوبه مبتنی است بر مخالفت شدید رژیم صهیونیستی با تشکیل کشور مستقل فلسطین در داخل مرزهای فلسطین تاریخی، چرا که رژیم معتقد است این امر تهدیدی جدی برای رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان آن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها