مشارکت بالا نماد مقبولیت نظام

دور دوم انتخابات برای تعیین رئیس جمهور دوره چهاردهم با حضور گسترده مردم به صورت چشمگیر و پرشور انجام شد.
دور دوم انتخابات برای تعیین رئیس جمهور دوره چهاردهم با حضور گسترده مردم به صورت چشمگیر و پرشور انجام شد.
کد خبر: ۱۴۶۳۵۹۵
نویسنده ابوالفضل ظهره وند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

در این دور از برگزاری انتخابات این نکته را باید توجه داشت که مهمتر از اینکه چه کسی به عنوان رئیس جمهور منتخب ایران انتخاب خواهد شد حضور حماسی و گرم مردم از اهمیت بیشتری برخوردار است.


تردید نیست که مشارکت بالای مردم در پای صندوق‌های رای گویای مقبولیت و مشروعیت نظام جمهوری اسلامی ایران است و این اتفاق در هر دوره از برگزاری انتخابات مورد توجه محافل سیاسی و بین المللی قرار داشته است.


در این دوره هم با توجه به تحولات منطقه‌ای مثل موضوع غزه و همچنین مجموع رخداد‌هایی که در محیط پیرامونی مثل عراق، سوریه، لبنان و یمن می‌گذرد بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها چشم به نتیجه حضور مردم و انتخابات رئیس جمهور اسلامی ایران دارند و مردم هم در این انتخابات با درک صحیح و احساس مسئولیت کامل در قبال امنیت ملی این مشارکت پرشکوه را شکل دادند. 


واقعیت آن است که با توجه به تبلیغات مسمومی که از سوی دستگاه رسانه‌ای غرب، معاندان و شبکه‌های فارسی زبان اپوزیسیون از مدت‌ها پیش شروع شده بود و در دو مقطع اولین دور انتخابات و مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شدت گرفت برخی از عناصر داخلی و خارجی تمایل نداشت که حضور مردم روندی افزایشی پیدا کند و در پی آن بودند که با القائات فراوان روند مشارکت را پایین بیاورند، اما حضور آگاهانه مردم پای صندوق‌های رای معادلات را به نفع منافع ملی تغییر داد. 


مهم این است ما چهل و یکمین انتخابات را به خوبی در کشور برگزار کردیم و این اتفاق در شرایط توام با امنیت و بدون هیچ معضلی شکل گرفت. از فردا رئیس جمهوری خواهیم داشت که صرف نظر از اینکه چه رویکرد دارد و از چه جناحی و گروهی آمده رئیس جمهور همه ملت ایران خواهد بود و قاعدتا همه دستگاه‌ها و بویژه مجلس شورای اسلامی باید کمک کنند تا روند شکل گیری دولت به شکل مطلوبتری انجام شود. 


امید است که در دولت جدید سیاست‌های مناسبی در حوزه‌های مختلف سیاسی، بین المللی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در دستور کار خود قرار دهد تا ما شاهد وضعیت بهتری در عرصه داخل، بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و همچنین تحولی در روابط خارجی ایران و جهان باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها