انتخاب رئیس جمهور با پشتوانه قوی مردمی

امروز شاهد برگزاری باشکوه انتخابات در مرحله دوم بودیم که در مقایسه با مرحله اول چهاردهمین دوره ریاست جمهوری حضور مردم پای صندوق های رای از وسعت بیشتری برخوردار بود.
کد خبر: ۱۴۶۳۵۸۱
نویسنده سیدمحمد حسینی مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس جمهور

انتخاب رئیس جمهور با پشتوانه قوی مردمی

انتخابات امسال ریاست جمهوری به خاطر اینکه یک انتخابات زودهنگام بود و مبتنی بر اصل 131 قانون اساسی می بایستی  حداکثر ظرف 50 روز تعیین تکلیف می شد و رئیس جمهور انتخاب می شد از این رو فرایند انتخابات از مرحله ثبت نام تا تایید صلاحیت نامزدها از سوی شورای نگهبان بیش از دو هفته نگذشت و  40 روز بعد از شهادت آیت الله رئیسی مرحله اول برگزار شد و از آنجایی که فرصت تبلیغاتی برای نامزدها مثل دوره های گذشته وجود نداشت به همین خاطر فضای انتخاباتی کشور آنگونه که انتظار می رفت شکل نگرفت.

با این وصف، اگر چه مشارکت مردم در دور اول در حد انتظار نبود اما قرائن و شواهد نشان می دهد که این بار حضور مردم گسترده است و انشاالله رئیس جمهور با پشتوانه قوی مردم انتخاب می شود.

در همین یک هفته بسیاری بیش از گذشته متوجه اهمیت انتخابات شدند و البته در همین بازه معاندان، ضد انقلاب و شبکه های فارسی زبان آن سوی مرزها تبلیغات گسترده ای را با هدف دلسردکردن جامعه از حضور در پای صندوق های رای شروع کرده بودند اما برغم همه تلاش های صورت گرفته، مردم این بار با احساس مسئولیت بیشتر در میدان حاضر شدند.

همچنین در یک هفته اخیر تبیین های خوبی برای افزایش آگاهی مردم در سطح جامعه صورت گرفت. در این اطلاع رسانی ها بسیاری از افراد دریافتند که اگر رئیس جمهور فرد کارآمد و توانمندی باشد و برای خدمت به مردم خستگی ناپذیر و دلسوزی از خود نشان دهد اقدامات بزرگی را می تواند صورت دهد.

به هر صورت، رئیس جمهور عالیترین مقام رسمی بعد از رهبر فرزانه انقلاب است و از این جهت اختیارات فراوانی دارد. او هم رئیس قوه مجریه است مجموعه از انتخاب ها و انتصاب ها در حوزه های مختلف اجرایی  در سطوح مدیریتی کشور و همچنین به عهده رئیس قوه مجریه است.

علاوه بر این رئیس جمهور در عرصه مدیریت اقتصادی که اولویت کشور محسوب می شود نقش آفرین است و ریاست شورای هماهنگی اقتصادی به عهده او است و همچنین مسئولیت شوراهای عالی کشور در حوزه های فرهنگی، مجازی، اجتماعی و امنیتی با رئیس قوه مجریه است. 

در شرایط فعلی  که برنامه هفتم توسعه نهایی شده می طلبد که فردی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود که از عهده چنین مسئولیت بخوبی برآید تو با جدیت به سمت اجرایی کردن آن برود.

با توجه به این مسائل به نظر می رسد که حضور پررنگ مردم در عرصه انتخابات و مشارکت عمومی می تواند به رئیس جمهور منتخب کمک کند تا  با توان بیشتر برنامه ها و طرح های خود را به پیش ببرد و ضمن تعامل با قوای دیگر ادامه دهنده راه شهید آیت الله رئیسی باشد. 

راهی که رئیس جمهور شهید در زمینه زیرساخت های کشور، راه ها، سدها، بزرگراه ها، راه آهن، نیروگاه های تولید برق، نفت، گاز ، پتروشیمی و گشودن مسیر برای دستیابی و بهره برداری از اقتصاد دریایی و همچنین توسعه و تعامل و همکاری با کشورهای همسایه و منطقه و عضویت در مجامع بین المللی طی کرد زمینه خوبی را برای رئیس جمهور آینده فراهم می کند که از شرایط موجود بخوبی برای منافع کشور بهره ببرد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها