همسرم با من خرید نمی‌کند، طلاق می‌خواهم!

مرد میانسال که از زندگی با همسرش خسته شده بود، بعد از ۳۰ سال زندگی در نهایت متوجه شد که باید از همسرش برای همیشه جدا شود. همسر این مرد که دیگر با شوهرش به خرید نمی‌رفت و با او درددل نمی‌کرد، نمی‌دانست که این رفتارش درنهایت پای او را به دادگاه خانواده باز می‌کند.
کد خبر: ۱۴۶۳۳۶۳
نویسنده مهدی یکه‌سادات - تپش
 
این مرد وقتی هفته گذشته مقابل قاضی دادگاه خانواده قرار گرفت، درباره ماجرای زندگی‌اش گفت: ۳۰‌سال پیش با نرگس ازدواج کردم. ما همیشه زندگی خوبی در کنار هم داشتیم و یک لحظه هم بدون هم طاقت نمی‌آوردیم. هر جا می‌رفتیم با هم بودیم. حتی برای یک خرید ساده با هم به مغازه و مرکز خرید می‌رفتیم. با به دنیا آمدن دو فرزندمان هم، خوشبختی‌مان چند برابر شد. اما الان احساس می‌کنم که دیگر نباید در کنار هم باشیم. نرگس از من دور شده و دیگر هیچ عشقی به من ندارد. دیگر مثل گذشته‌ها حرف‌هایش را به من نمی‌زند، حتی با من خرید نمی‌کند. هرجا بخواهد برود، سعی می‌کند تنهایی برود. مدتی است با هم به یک پاساژ هم نرفته‌ایم. من و نرگس هر‌ازگاهی برای خرید خانه به فروشگاه‌های مختلف می‌رفتیم و از این‌کار لذت می‌بردیم اما الان یا خودم باید به تنهایی بروم یا نرگس خودش به خرید می‌رود و مرا نمی‌برد. برای همین احساس می‌کنم همسرم دیگر مرا دوست ندارد و نمی‌خواهد در کنارم زندگی کند. او از من متنفر شده و مرا همراه و همدم خود نمی‌داند، هیچ عشقی به من ندارد و احساس می‌کنم که با زور مرا تحمل می‌کند. از این رفتارهایش خسته شدم؛ برای همین تصمیم به جدایی گرفتم تا او راحت‌تر زندگی کند و من مزاحمش نباشم.
​​​​​​​در ادامه همسر این مرد نیز به قاضی گفت: آقای قاضی من و صابر دیگر مثل گذشته‌ها جوان نیستیم. این کارها از ما گذشته است. سن و سال‌مان بالا رفته و نمی‌توانیم مثل جوان‌ها رفتار کنیم. من دیگر مثل قدیم حوصله ندارم. هرچه به شوهرم این موضوع را می‌گویم فایده‌ای ندارد. از من توقع دارد مثل دختر‌های ۲۰ساله رفتار کنم. کافی است یک‌بار خودم به‌تنهایی به خرید بروم، آن‌وقت است که شوهرم زندگی را برایم به جهنم تبدیل می‌کند و دعوا راه می‌اندازد. راستش آقای قاضی همین کارهایش باعث شده من از او دور شوم. دیگر دلم نمی‌خواهد در کنار او باشم. برای همین دلم می‌خواهد از او فرار کنم تا از غرولندهایش در امان باشم. راستش این مرد مرا خسته کرده؛ دلم نمی‌خواهد دیگر در کنارش زندگی کنم. او توجهی به سن و سال‌مان نمی‌کند و مرتب ‌دنبال دعواست. در پایان قاضی سعی کرد این زوج را از جدایی منصرف کند، ولی وقتی اصرار آنها را دید، رسیدگی به این پرونده را به جلسه آینده موکول کرد.

محبت را از یکدیگر دریغ نکنید
سارا شقاقی، روان‌شناس در این‌ خصوص می‌گوید: بعضی اشخاص خیال می‌کنند زوج خوشبخت و صمیمی زوجی هستند که مرتب در کنار هم باشند، ولی در بسیاری از شرایط  مانند وضعیت شغلی همسران یا مأموریت‌های کاری و حرفه‌ای و حتی خانوادگی باعث می‌شود بعضی اززوجین چند روز یاحتی چند هفته دورازیکدیگر باشند. تصوربرخی براین است که ازدواجی که همسران مرتب کنار هم نباشند دوامی نخواهد داشت و به بن‌بست می‌رسد.درصورتی که جدایی و دوری‌های کوتاه‌مدت نه‌فقط آسیبی به زندگی مشترک نمی‌رساند، بلکه باعث قوت آن هم شده ودربسیاری ازشرایط کاردرستی هم هست امابه شرطی که این جدایی وفراق ازروی دلخوری و آزردگی نباشد و در مواردی هم برای بهبود و ترمیم روابط و تغییرات مثبت روحی انجام گیرد. تحمل سختی طولانی‌مدت دوری از همسر که گاهی به دلایلی مثل مأموریت‌های شغلی، سربازی، ادامه‌تحصیل در شهری دیگر و...اتفاق می‌افتد،نکات خاص خود را دارد. با این حال توجه به بعضی نکات می‌تواند برای حفظ روابط‌ راه دور به همسران کمک کند اما این مسأله با دوری عاطفی خیلی فرق می‌کند. اگر زن و شوهر با هم مهربان نباشند، مهر‌و‌محبت درمیان‌شان ازبین می‌رود؛ بنابراین زوج‌ها باید در هر سن و شرایطی که هستند حواس‌شان به این مسأله باشد که محبت را ازیکدیگر دریغ نکنند تادچار جدایی عاطفی نشوند و عشق‌شان از بین نرود. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها