گزارش «جام‌جم» از شکست پروژه ۱۰۰۰ میدان دشمنان

نقض دموکراسی از سوی مدعیان دروغین آزادی

آسیب دوقطبی سازی‌های کاذب به کلیت انتخابات

ملت ایران در روز ۱۵ تیر بار دیگر پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد تا از بین دو نامزد، رئیس جمهور خود را انتخاب کنند.
ملت ایران در روز ۱۵ تیر بار دیگر پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد تا از بین دو نامزد، رئیس جمهور خود را انتخاب کنند.
کد خبر: ۱۴۶۳۰۹۶
نویسنده عباس مقتدایی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

در فرصت باقیمانده تلاش‌هایی از سوی برخی طرفداران و حامیان نامزد‌ها تا برای کسب آرای خاکستری و ترغیب مرددین برای مشارکت در انتخابات فضایی را فراهم آوردند تا با دوقطبی سازی باعث پیروزی نامزد مورد نظر خود شوند. این در حالی است که چنین رویکردی نه تنها ممکن است باعث دلزدگی این قشر از جامعه شود حتی محتمل است که بواسطه سیاه نمایی‌های صورت گرفته کلیت انتخابات هم مورد آسیب قرار گیرد؛ بنابراین این جریان‌ها باید توجه داشته باشند که جامعه ایران در سال‌های پس از انقلاب در زمینه‌های مختلف رشد و بالندگی داشته است. 


در کنار همه موانع و مشکلاتی که از سوی نظام سلطه و بخشی‌هایی از ناکارآمدی مدیریتی پدید آمد، اما در مجموع توانسته ایم انقلاب اسلامی را به عنوان یک زیربنا برای ایجاد ساختار معرفی کنیم. نظامی که از کارآمدی و توانمندی در عرصه داخلی و بین المللی برخوردار است.


اینک که انتخابات در حال برگزاری است باید به این موضوع توجه کنیم که برای جلب آرا اگرچه باید نواقص مطرح و اهداف تبیین شود و توانمندی‌ها و قابلیت‌های نامزد‌ها در معرض دید قرار گیرد، اما از این رهگذر باید موضوع انسجام ملی، وحدت و همدلی ملت و یکپارچگی را بیش از پیش محقق کنیم. 


از این رو، نامزد‌ها و یا طرفداران آن‌ها که برخلاف این روند حرکت کنند عملا همسو با قانون اساسی نیستند. البته هر دو نامزد موجود در عرصه رقابت از سوی شورای نگهبان تایید شدند و به این نکته توجه دارند که رسالت آن‌ها تحقق قانون اساسی و ایجاد مسیر‌ها جدید برای رسیدن به آن چیزی است که مورد نظر و عنایت ملت است، اما همین چند روز باقی مانده می‌تواند به عنوان یک ترازو برای وزن کشی هر یک از نامزد‌ها هم مورد بهره برداری برای رای دهندگان قرار گیرد.


بر این اساس معقتدم که ما از فرصتی برای تقویت درون مایه‌های این ملت تمدن ساز باید استفاده کنیم. اکنون موقع جدال، نزاع، کشمکش، دوقطبی سازی‌های کاذب و مخرب و همچنین سیاه نمایی با جلب و جذب آرا به هر قیمتی نیست. چون کسانی که چنین رویکردی دارند حتما در زمینه افزایش خصومت تلاش می‌کنند و این رفتار زمینه را برای کدورت‌های سیاسی و اجتماعی بیشتر در آینده فراهم می‌کند.


اکنون فرصتی است برای آنکه افراد مدیر، توانمندی و با قابلیت به گونه‌ای رفتار کنند تا جامعه بتواند از بین این دو نامزد، توانمندترین آن‌ها در خدمت و هدایت جامعه به سوی کارآمدی‌های افزونتر را شناسایی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها