مبارزه با پوره سن در ۲۴ هزار هکتار از اراضی همدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با اشاره به مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی شهرستان گفت: مبارزه با پوره سن در ۲۴ هزار هکتار از مزارع گندم و جو همدان انجام شده است.
کد خبر: ۱۴۶۳۰۳۳

به گزارش جام جم آنلاین همدان، رحمان ایرانپور از مبارزه با پوره سن غلات در ۲۴ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان خبر داد و اظهار داشت: یکی از مهمترین راه‌های افزایش محصول گندم و رسیدن به خودکفایی مبارزه با سن غلات است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه حفظ محصول گندم در مقابل آفات و بیماری‌ها از مراحل مهم داشت محصولات غلات است، افزود: بیشترین خسارت آفت سن بعد از مرحله دوم پورگی است که این مرحله، هم‌زمان با شیری و یا خمیری شدن دانه‌های گندم است.

وی بیان کرد: پوره سن غلات از طریق تزریق بزاق حاوی تركیبات شیمیایی به درون دانه غلات، سبب از بین رفتن گلوتن می‌شود و در نتیجه كیفیت نان را به میزان زیادی کاهش داده و به شدت ارزش کمی و کیفی غلات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان همچنین با بیان اینکه حشرات کامل نسل جدید خطرناک‌ترین مرحله از نظر خسارت وارده به دانه هستند، عنوان کرد: در همدان با حضور مستمر اکیپ‌های شبکه مراقبت و کارشناسان مراکز در بخش مرکزی و شراء، پایش دقیق مزارع صورت گرفته و دستور مبارزه در زمان به نرم رسیدن آفت داده شده است.

ایرانپور در پایان خاطرنشان کرد: پس از مبارزه با سن مادر در ۲۸ هزار و ۴۰۰ هکتار، مبارزه با پوره سن نیز در ۲۴ هزار هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان همدان انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها