معرفی ۶ ترکیب شفابخش با عسل (هاچ لند)

بخشی از چیزی که عسل را به یک افزودنی عالی در هر آشپزخانه تبدیل می کند، قابلیت استفاده از آن در پخت و پز و ترکیب با مواد مختلف است. بدون شک، وقتی عسل را روی نان تست و کلوچه پخش کنید یا روی سبزیجات بخارپز و میوه های تازه بریزید به خودی خود خوشمزه است.
کد خبر: ۱۴۶۲۳۶۰

 اما آیا تا به حال ترکیب عسل و سایر مواد غذایی رایج در آشپزخانه خود را تجربه کرده اید؟ استفاده از ترکیبات شفایخش می تواند دیدگاه شما را در مورد آشپزی در خانه تغییر دهد و در عین حال باعث شود که هر ماه کمی پول اضافی برای خرید مواد غذایی لازم و تهیه نوشیدنی ها و معجون های مختلف با عسل کنار بگذارید. برای شروع به کمک نیاز دارید؟ یکی از این پنج ترکیب خوشمزه با عسل را امتحان کنید.

معرفی 6 ترکیب شفابخش با عسل (هاچ لند)

1- ترکیب آبلیمو و عسل

طعم مرکبات حاصل از آب لیموی تازه اضافه شده به عسل، مزه ای ترش و شیرین ایجاد می کند. نوشیدن روزانه آب لیمو و عسل ممکن است چندین فواید سلامتی داشته باشد. از خواص آبلیمو و عسل می توان به بهبود هضم غذا، تقویت سیستم ایمنی، کاهش وزن و شفافیت پوست اشاره کرد. لیمو و عسل هر دو سرشار آنتی اکسیدان بوده و خواص ضد باکتریایی دارند که برای مبارزه با بیماری ها و بهبود سلامت کلی بدن مفید است.

برای تهیه این ترکیب با دو تکه لیمو و یک قسمت عسل شروع کنید. اگر در حال تهیه سس سالاد یا ماریناد هستید روغن زیتون را به آن اضافه کنید. علاوه بر این، اضافه کردن ماست می تواند به ایجاد یک ترکیب خامه ای کمک کند. این ترکیب را می توان همراه با مرغ، ماهی قزل آلا، میگو، غذاهای مکزیکی، سالاد میوه و سس سالاد به خوبی میل کرد.

2- معجون سیر و عسل

عسل و سیر دو جزء اصلی آشپزی در کشورهای آسیایی هستند. از آنجایی که سیر به خودی خود طعم قوی دارد باید مقدار سیر مورد استفاده کم و مقدار عسل برای ایجاد طعمی متعادل زیاد باشد. سس سویا، خمیر چیلی و سایر مواد مورد استفاده در آشپزی آسیایی را معمولا بسته به دستور غذایی می توان به ترکیب اضافه کرد.

عسل طبیعی برای درمان عفونت های پوستی، اسهال و مشکلات تنفسی مفید بوده و سیر نیز خواص درمانی داشته و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، به کاهش سرفه و درمان سرماخوردگی کمک می کند. در کشورهای عربی از سیر برای کاهش فشار خون درمان آرتریت، بیماری های قلبی، رفع دندان درد و یبوست استفاده می شود. اگر زنجبیل را در آب گرم بریزید و مقداری عسل به آن اضافه کنید و آن را با معده خالی بنوشید، فواید زیادی برای کاهش وزن و از بین بردن چربی احشایی ناحیه شکم دارد. زنجبیل سرشار از ترکیبات مفید و سرشار از آنتی اکسیدان است و وزن و چربی شکم را از بین می برد. در نهایت، شما می توانید این ترکیب را همراه با مرغ، ماهی قزل آلا، میگو، مارینادها و سس های سالاد مصرف کنید.

3- مخلوط شگفت انگیز زنجبیل و عسل

زنجبیل دارای خواص ضد التهابی است که باعث کاهش التهاب، بهبود هضم  غذا و تقویت سیستم ایمنی می شود. از طرفی عسل سرشار از آنتی اکسیدان است و خاصیت ضد باکتریایی دارد. خواص طبیعی تقویت کننده سیستم ایمنی زنجبیل، همراه با توانایی عسل در آرام کردن گلودرد و کاهش التهاب، آن را به یک درمان ایده آل در طول فصل سرماخوردگی و آنفولانزا تبدیل می کند. مطالعات نشان داده است که عسل بهتر از آنتی‌ بیوتیک ‌ها عمل کرده و مصرف آن به همراه زنجبیل یک درمان طبیعی قدرتمند برای عفونت ‌های ادراری خواهد بود.

مخلوط شگفت انگیز زنجبیل و عسل

استفاده از این ترکیب به مدت 7 روز متوالی برای تقویت سیستم ایمنی، بهبود سلامت و تندرستی کلی بدن ایده آل است. ترکیب عسل و زنجبیل تعادل ملایمی ایجاد می کند که در غذاهای الهام گرفته از آسیایی یافت می شود. از این ترکیب می توان برای طعم دادن به نوشیدنی ها استفاده کردد. ترکیب این دو ماده به دلیل قوام متفاوت بین این دو دشوارتر از دیگر ترکیبات است. اما اضافه کردن یک پیمانه زنجبیل آسیاب شده به یک سوم فنجان عسل می تواند یک ترکیب عالی با طعمی لذیذ ایجاد کند.

این ترکیب را می توان به راحتی همراه با مرغ، گوشت خوک، میگو، هویج، سیب زمینی شیرین، چای و لیموناد مصرف کرد.

4- ترکیب سیاه دانه و عسل

سیاه دانه و عسل ترکیب دارویی قدرتمندی را تشکیل می دهند . هنگامی که هر روز این ترکیب را مصرف کنید سیستم ایمنی بدن تقویت می شود. یکی دیگر از خواص سیاه دانه و عسل این است که به کاهش فشار خون افراد مبتلا به دیابت، درمان اختلالات خود ایمنی، پیشگیری از سرطان، هیپوگلیسمی و بسیاری مشکلات دیگر کمک می کند. سیاه دانه حاوی اسید لینولئیک است که یک اسید چرب ضروری و اسید پالمتیک موجود در روغن نخل و کره است. در این ماده مغذی می توان اسیدهای آمینه، آرژنین، آسپارتات، روی، مس، اسید فولیک، فسفر، تیموکینون، تیامین، نیاسین، پیریدوکسین و آهن یافت. حال اگر سیاه دانه را با عسل که خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی، ضد میکروبی و تقویت کننده سیستم ایمنی دارد ترکیب کنید می توانید از خواص بی نظیر این دو ماده لذت ببرید.  

برای تهیه این ترکیب به ازای هر واحد سیاه دانه سه واحد عسل استفاده نمایید. شما می توانید ابتدا سیاه دانه ها را له کرده و سپس با عسل ترکیب کنید.

5- زردچوبه و عسل

ترکیب زردچوبه و عسل، آنفولانزای معمولی مانند سرماخوردگی و گلودرد را درمان می کند. علاوه بر این، هر دو ماده خاصیت ترمیم زخم دارند؛ بنابراین شما می توانید از آنها برای درمان زخم یا سوختگی استفاده کنید. مصرف زردچوبه و عسل باعث افزایش انرژی شده و هر دوی آنها باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارشی می شوند.

زردچوبه و عسل

برای تهیه این ترکیب کافی است یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با نصف قاشق چای خوری آب لیمو در یک فنجان دیگر مخلوط کنید. مقداری آب گرم را به مخلوط اضافه کرده و مقداری عسل در آن بریزید. مواد را خوب هم زده و سپس در حالت ولرم مصرف کنید.

6- دارچین و عسل

ماه های پاییز و زمستان زمان ایده آلی از سال برای استفاده از این دو ماده هستند. طعم قوی دارچین به کمک شیرینی عسل متعادل شده و آن را به یک افزودنی عالی برای غذاهای شیرین و خوش طعم و درمان گلودرد و سرماخوردگی تبدیل می کند. عسل و دارچین می توانند خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهند. بر اساس تحقیقات انجام شده، عسل سطح کلسترول بد را تا 6 درصد، سطح تری گلیسیرید را تا 11 درصد کاهش داده و میزان کلسترول خوب را افزایش می دهد. دارچین نیز سطح کلسترول تام را کاهش می دهد. عسل و دارچین بر عواملی مانند حساسیت به انسولین و جریان خون اثر گذاشته و ارتباط بین نورون ها را تضمین می کند. این معجون باعث تقویت حافظه، تمرکز و بهبود عملکرد شناختی می شود. سینامالدئید همچنین ممکن است با پلاک آمیلوئید مبارزه کند.

به گفته کارشناسان، شما باید عسل طبیعی و خام و دارچین سیلان فیلتر نشده خریداری کنید؛ زیرا حاوی کومارین کمتری هستند. یک دوم قاشق غذاخوری پودر دارچین را با 1 قاشق غذاخوری عسل خام ترکیب کرده و به صورت روزانه مصرف کنید. با این حال، قبل از گنجاندن ترکیب در رژیم غذایی روزمره، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

 از ترکیب این دو ماده می توان برای پخش کردن روی نان تست و خوراکی ها، اضافه کردن به نوشیدنی ‌ها و پیش غذاها و مخلفات نیز استفاده کنید. این ترکیب را می توان همراه با نان تست، کره، تخم کدو تنبل، سیب زمینی شیرین، موز، چای و ماست مصرف کرد.

در این مقاله از هاچ لند سعی کردیم تا به معرفی 6 ترکیب شفابخش و شگفت انگیز با عسل بپردازیم و فواید آن را برای شما بازگو کنیم امیدواریم این مطلب برای شما مفید و موثر بوده باشد و لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها