مدیرعامل ایران خودرو خبرداد:

قیمت ۳ خودروی جدید پژو ؛58 تا 77 میلیون

کاتوزیان: برای دریافت غرامت از پژوی فرانسه شکایت می کنیم

فارس: نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به آتش سوزی پژو 405 در ایران و جان باختن 150 نفر در این زمینه گفت: برای دریافت غرامت خسارت دیدگان از پژوی فرانسه در محاکم قضایی و بینالمللی شکایت میکنیم.
کد خبر: ۱۴۶۲۲۳

حمید رضا کاتوزیان نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن در حاشیه جلسه علنی امروز سهشنبه مجلس در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه موضوع آتش سوزی پژو 405 در ایران و جان باختن هموطنانمان در این زمینه را تا دریافت غرامت پیگیری خواهیم کرد ، گفت: اگر این خودروها در آمریکا آتش میگرفت و افرادی کشته میشدند شرکت پژوی فرانسه میبایست به ازای هر نفر 10 میلیون دلار غرامت پرداخت میکرد اما متاسفانه این مسئله در ایران به دلیل پیگیری نکردن مسئولان شرکت ایران خودرو در وزارت صنایع و نگاه خاص فرانسه به مردم خاورمیانه به فراموشی سپرده شد.
وی با بیان اینکه حق مردم ایران در این مسئله ضایع شده است و ما از طریق مراجع قضایی و بینالمللی در این باره اقدام قانونی و حقوقی انجام میدهیم، خاطرنشان کرد: افرادی که بستگان خود را در آتش سوزی پژو 405 از دست دادهاند جمع میکنیم تا با همکاری هم از شرکت پژوی فرانسه غرامت دریافت کنیم.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: این مسئله در کمیسیون صنایع و معادن و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح شد، البته مطرح شدن این موضوع در کمیسیون امنیت ملی به دلیل این است که این مسئله وجه خارجی نیز دارد چرا که پژو 405 به اعتبار اینکه صاحب لیسانس خودروهای پژو است تولید میشود و پژو فرانسه بابت تولید هر کدام از پژو از ما امتیاز میگیرد.
کاتوزیان تاکید کرد: از آنجا که مجموعهای از گروه پژو فرانسه در ایران خودرو مستقر هستند، بخش عمدهای از مسئولیت بر عهده پژو فرانسه است و باید غرامت پرداخت کند.
وی گفت: فرانسه به دلیل اینکه آقای بابک پور باقر موضوع دریافت غرامت ایرانیان از این شرکت را مطرح کرد، با او برخورد کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها