جبلی در جمع مدیران رسانه‌ها از ویژگی‌‌های گفت‌وگوهای زنده انتخاباتی خبر داد

ارتقای سطح نخبگی و کارشناسی سؤالات مناظره‌ها

رئیس رسانه ملی ضمن تبیین اهداف و رویکردهای رسانه ملی در طراحی برنامه‌های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری، به ویژگی‌های متمایز پنج مناظره انتخاباتی پیش رو اشاره و عنوان کرد: سطح نخبگی و کارشناسی سؤالات را بالاتر برده‌ایم. برنامه‌های متنوع دیگری نیز طراحی شده است که با حضور نمایندگان نامزدها برگزار می‌شود.
رئیس رسانه ملی ضمن تبیین اهداف و رویکردهای رسانه ملی در طراحی برنامه‌های تبلیغاتی رادیویی و تلویزیونی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری، به ویژگی‌های متمایز پنج مناظره انتخاباتی پیش رو اشاره و عنوان کرد: سطح نخبگی و کارشناسی سؤالات را بالاتر برده‌ایم. برنامه‌های متنوع دیگری نیز طراحی شده است که با حضور نمایندگان نامزدها برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۴۶۰۷۳۹

به گزارش جام جم آنلاین از روابط‌عمومی رسانه ملی، پیمان جبلی در دیدار صمیمانه با جمعی از مدیران رسانه‌ها، با اشاره به اینکه از چند روز قبل و با اعلام نامزدهای تأییدصلاحیت‌شده ازسوی وزارت کشور، به‌طور رسمی پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای ریاست‌جمهوری را آغاز کرده‌ایم، گفت: انتخابات ریاست‌ جمهوری را می‌توان نقطه اوج فعاليت‌های رسانه‌ها تلقی کرد که معمولاً آن‌ها را از چند ماه قبل درگیر برنامه‌‌ریزی و آماده‌سازی فرایندها می‌کند. 

وی افزود: اما با شهادت غم‌انگیز آیت‌الله رئیسی، این مسیر تغییر کرد و ما نیز در رسانه ملی، به‌رغم آنکه عزادار این غم بزرگ بودیم، بلافاصله ستاد انتخابات صداوسیما را تشکیل و در یک بازه زمانی دو تا سه‌ هفته‌ای آماده ورود به مراحل عملی کار شدیم. 

جبلی با اشاره به اینکه ستاد انتخابات در همه بخش‌ها و معاونت‌های سازمان شکل گرفته و برنامه‌ریزی کردیم که چند هدف را محقق کنیم، اظهار کرد: هدف نخست، آنکه کمک کنیم انتخاباتی در تراز  جمهوری اسلامی برگزار شود. دوم، آنکه آسیب‌های دوره قبل را بررسی و آن‌ها را کنترل کنیم. سوم مدد رسانی به نامزدها برای تبلیغات و ازسوی دیگر، فراهم آوردن زمینه‌ای برای شناخت هرچه بهتر مردم از نامزدهاست؛ به‌نحوی که همگان فرصت مقایسه افراد و انتخاب اصلح را پیدا کنند. 

وی به نظرخواهی و مکاتبه با اندیشکده‌ها، دانشگاه‌ها و نخبگان برای طراحی برنامه‌ها و محور سؤالات مناظره‌ها هم اشاره کرد و گفت: تغییراتی در برنامه‌های تبلیغاتی در این دوره ایجاد کرده‌ایم که خودش را در دو مورد نشان خواهد داد: میزگردهای تخصصی و مناظرات. 

رئیس رسانه ملی افزود: در میزگردها هر نامزد می‌تواند با حضور دو مشاور خود شرکت کند. سه کارشناس در مقابل نامزدها با تفکر و طیف فکری متنوع می‌نشینند و  90 دقیقه فرصت گفت‌وگو، چالش و پرسش و پاسخ کارشناسی ازسوی افراد شناخته‌شده و وزین وجود دارد. هدف از این 18 میزگرد این است که مردم کاملاً و به‌طور دقیق متوجه دیدگاه‌های نامزدها شوند. 

جبلی همچنین به ویژگی‌های متمایز پنج مناظره انتخاباتی پیش رو اشاره و عنوان کرد: در این دوره سطح نخبگی و کارشناسی سؤالات را بالاتر برده‌ایم. برنامه‌های متنوع دیگری نیز طراحی شده است که با حضور نمایندگان نامزدها برگزار می‌شود. 

در این نشست جمعی از مدیران خبرگزاری‌ها و مطبوعات که ازجمله آن‌ها می‌توان به مدیران عامل و و مسئول خبرگزاری‌های ایرنا، میزان، ایسنا، مهر و روزنامه‌های ابتکار، شرق، سازندگی، جوان، ایران،آرمان ملی ،صبح نو، فرهیختگان، جام‌جم ، هفت صبح و همشهری اشاره کرد، دیدگاه‌ها، نظرات، دغدغه‌ها و پیشنهادهای خود درخصوص برنامه‌های تبلیغاتی رسانه ملی برای چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری را با رئیس رسانه ملی در میان گذاشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها