مصطفی پورمحمدی در چهارمین مناظره انتخاباتی؛

ببینید | احزاب و گروه‌ها باید شناسنامه داشته باشند

رئیس صداوسیما در مراسم قرعه‌کشی برنامه‌های تبلیغاتی انتخابات ریاست‌جمهوری:

هویت‌محوری و عدالت‌گستری،راهبرد انتخاباتی رسانه ملی

درست چند ساعت بعد از نشست خبری رئیس رسانه‌ملی و صحبت‌هایی که در خصوص تبلیغات انتخابات بیان شده بود، نامزدهای تاییدصلاحیت شده شورای نگهبان مشخص شدند تا نوبت به آیین قرعه‌کشی برنامه‌های تبلیغاتی این نامزدها برسد.
کد خبر: ۱۴۶۰۴۶۰

هویت‌محوری و عدالت‌گستری،راهبرد انتخاباتی رسانه ملی

براین اساس، یکشنبه شب، آیین قرعه‌کشی برنامه‌های‌تبلیغاتی‌رادیویی‌وتلویزیونی شش‌نامزدچهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور رئیس رسانه‌ملی، نمایندگان نامزد‌های ریاست‌جمهوری و ناظران مربوطه ازجمله نماینده شورای نگهبان، نماینده وزارت کشور، نماینده سازمان صداوسیما و دیگر نماینده‌ها و همچنین برخی هنرمندان و ورزشکاران برگزار شد.
پیمان جبلی، رئیس رسانه‌ملی در ابتدای این مراسم که به صورت زنده از شبکه یک پخش می‌شد، گفت: از نخبگان و اندیشکده‌های متعدد برای برگزاری برنامه‌های دوره تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بهره بردیم. او با بیان این‌که حماسه پرشکوه بدرقه شهیدان خدمت نشانه عظمت و شکوه سرمایه اجتماعی ملت است، گفت: به تصویر کشیدن اقیانوس ملت در مراسم تشییع شهدای خدمت و پخش ویژه‌برنامه‌های انتخاباتی از وظایف سنگین رسانه‌ملی است. وی با تاکید بر این‌که همه ماموریت‌های صداوسیما بر اساس راهبرد تحولی رسانه‌ملی و دو سرفصل هویت‌محوری و عدالت‌گستری اتفاق خواهد افتاد، اظهار کرد: رسانه‌ملی خودش را موظف می‌داند امکانات خودش را به صورت عادلانه در اختیار نامزد‌ها قرار دهد تا نظرات خودشان را اعلام کنند.
جبلی گفت: اقداماتی که در دوره قبل برای انتخابات در رسانه‌ملی یک سال طول می‌کشید در این دوره در کمتر از چند هفته اتفاق افتاد که مصداق رویکرد تحولی است. وی افزود: از جامعه نخبگان کشور در طراحی برنامه‌های انتخاباتی این دوره مدد جستیم. طراحی سوالات بر اساس مسائل اصلی کشور، اسناد بالادستی، منویات مقام معظم رهبری و برنامه هفتم انجام شد. رئیس رسانه‌ملی ادامه داد: هر‌گونه تخطی از اخلاق انتخاباتی می‌تواند شیرینی شکوه حضور مردمی را به تلخی مبدل کند. امیدواریم این فضا، آلوده به بداخلاقی انتخاباتی نشود. به گفته جبلی از مصادیق هویت درخشان ملت ما جمهور رقم‌زننده یک نظام مردم سالار دینی و حضور این ملت در عرصه‌های حساس تعیین سرنوشت است. این هویت در انتخابات آتی به خوبی نمایان خواهد شد. وی افزود: رسانه‌ملی به آحاد ملت امکان بهره‌مندی از نظرات نامزد‌ها را تقدیم می‌کند. جبلی خاطرنشان کرد: برنامه‌های در نظر گرفته برای شش نامزد انتخاباتی در رسانه‌ملی از جمله پنج مناظره، سه میزگرد، چهار مستند رادیو و تلویزیونی، برنامه رو به دوربین، گفتگو با مردم استان‌ها، برنامه صف اول، برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری و برنامه بدون تعارف است. رئیس صداوسیما گفت: همچنین در این دوره از انتخابات سامانه تلوبیون در اختیار نامزد‌ها خواهد بود و هر نامزد می‌تواند یک کانال ۲۴ ساعته اختصاصی داشته باشد که این برنامه‌ها با اینترنت رایگان پخش می‌شود.
 
تعیین روز‌های مناظرات تلویزیونی
دربخشی از این مراسم که به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش شد، نام نامزد‌ها توسط ورزشکاران و خانواده شهدا و شماره‌ها توسط نمایندگان نامزد‌ها از گلدان بیرون آمد. نخستین نامی که به قید قرعه از بین هفت گوی زردرنگ حاوی نام نامزد‌ها خارج شد، مصطفی پور‌محمدی بود. بر اساس قرعه‌کشی، حجت‌الاسلام مصطفی پور‌محمدی با شماره یک در جدول قرار گرفت. طبق قرعه انجام شده، شماره۱ به این نامزد ریاست جمهوری تعلق گرفت و مطابق جدول برنامه‌ریزی شده برای تبلیغات کاندیدا‌های ریاست جمهوری زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی او مشخص شد. دومین کاندیدا مسعود پزشکیان بود که نام او از گردونه بیرون آمد و شماره ۲ را به خود اختصاص داد. گوی بعدی این قرعه‌کشی نیز به سعید جلیلی تعلق گرفت و شماره پنج به وی اختصاص یافت. بر اساس قرعه‌کشی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با شماره۴ در جدول قرار گرفت. بر اساس قرعه‌کشی، محمد باقر قالیباف با شماره۳ و علی‌رضا زاکانی با شماره ۶ در جدول قرار گرفت. براین اساس، برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌ها روز گذشته آغاز شد. امروز سه‌شنبه ۲۲ خرداد تلویزیون میزبان برنامه‌های تبلیغاتی سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف وامیرحسین قاضی‌زاده خواهدبود. چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور ایران جمعه هشت تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. همچنین جدول زمانبندی برنامه‌های تبلیغات تلویزیونی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری مشخص شد. بنا بر این گزارش، اولین مناظره انتخاباتی روز دوشنبه ۲۸ خرداد از ساعت ۲۰ تا ۲۴ برگزار و از شبکه یک سیما به صورت زنده پخش می‌شود. پنجشنبه ۳۱ خرداد، جمعه یک تیر، دوشنبه ۴ تیر و سه‌شنبه ۵ تیر زمان تعیین شده برای مناظره‌های بعدی است.

هویت‌محوری و عدالت‌گستری،راهبرد انتخاباتی رسانه ملی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها