نگاه «قاب کوچک» به قصه آن‌شرلی که این روزها روی آنتن شبکه تماشاست

امیدوار مثل خانم موهویجی

درباره سریال معروفی که این روزها دوباره تماشایی شده است

ماجرای اهالی خانه پوشالی

نزدیک شدن به کانون قدرت  اتفاقی کمیاب است و جذابیت زیادی دارد. پرداختن به این موضوع در آثار نمایشی می‌تواند مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. سریال «خانه پوشالی» با همین مضمون این روزها از شبکه تماشا بازپخش می‌شود. سریالی شهره در جهان که بازیگران معروف و قصه‌ای حساسیت‌برانگیز دارد.
کد خبر: ۱۴۵۹۲۳۳
نویسنده حمید چادردوز - مترجم
 
سریالی اقتباسی
سریال خانه پوشالی با نام اصلی House of Cards یک درام سیاسی است که در قالب مجموعه تلویزیونی در سال ۲۰۱۳ در نتفلیکس پخش شد. این سریال توسط Beau Willimon ساخته شده است. سریال بر اساس رمانی به همین نام از مایکل دابز نگارش شده است. این سریال درباره سیاستمدار ظالم و فریبکار فرانک آندروود با بازی کوین اسپیسی و همسرش کلر آندروود با بازی رابین رایت است که در محیط سیاسی پر از خیانت واشنگتن دی‌سی در تکاپو هستند.
 
قصه از چه قرار است؟
ماجرای این سریال درباره فرانک آندروود، سیاستمدار دموکرات حیله‌گر و بی‌رحم از کارولینای جنوبی است که با نظر رئیس جمهور آینده به عنوان وزیر خارجه انتخاب می‌شود، اما قرار آنها پست بهتری برای فرانک بوده. همین موضوع فرانک را خشمگین می‌کند و تصمیم می‌گیرد از کسانی که به اوظلم کرده‌اند انتقام بگیرد.او با استفاده از زرنگی و نفوذ سیاسی خود به صفوف قدرت صعود می‌کند و خود رئیس‌جمهور می‌شود. او در این مسیر از همکاران، روزنامه‌نگاران و حتی همسرش برای رسیدن به اهداف خود بهره می‌برد. بهره‌ای که گاه به استثمار می‌ماند. 
 
دستان پر خانه پوشالی
سریال خانه پوشالی در طول شش فصل خود جوایز و نامزدی زیادی دریافت کرد.این سریال نامزد۳۳جایزه Primetime Emmy و برنده هفت جایزه از جمله کارگردانی برجسته برای سریال درام وبازیگر مهمان برجسته دریک سریال درام شد.کوین اسپیسی و رابین رایت هر دو برنده جوایز گلدن گلوب برای بازی‌های‌شان در این سریال شدند. این اثر همچنین نامزد چند جایزه انجمن بازیگران سینما و جوایز انجمن نویسندگان آمریکا شد. خانه پوشالی به دلیل دستاوردهای فنی خود از جمله فیلمبرداری، طراحی صدا و تدوین شناخته شد. موسیقی جف بیل برای نمایش نیز مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نامزد چند جایزه شد. سریال در محافل منتقدان نیز نظر بسیاری از حرفه‌ای‌ها را به خود جلب کرد. حرفه‌ای‌هایی که از بازی‌ها تا کارگردانی و فیلمنامه سریال را ستودند. مخاطبان نیز با سریال ارتباط خوبی برقرار کردند و حتی به ارجاعات فرامتنی آن پرداختند.این مجموعه تلویزیونی که در سراسر جهان مورد توجه قرارگرفت به طور گسترده به عنوان یکی ازتأثیرگذارترین برنامه‌های تلویزیونی دهه۲۰۱۰ درنظر گرفته شده و اغلب به عنوان کمک به آغازعصر استریم تلویزیونی شناخته می‌شود. موفقیت این نمایش در نتفلیکس راه را برای سایر پلتفرم‌های استریمینگ هموارکردتامحتوای اصلی خودراتولید کنند.مضامین سیاسی این سریال به ویژه پس ازانتخابات ریاست جمهوری آمریکا درسال۲۰۱۶ برسرزبان بینندگان افتاد. این سریال همچنان به دلیل تفسیر دقیقش در مورد نفوذ فاسد قدرت و عملکرد درونی سیاست واشنگتن مورد ستایش است. 
 
شکست دیوار چهارم خانه 
یکی از خلاقیت‌های این سریال که بیم آن می‌رفت نتواند با مخاطبان ارتباط برقرار کند، شکستن دیوار چهارم است. به این معنا که شخصیت فرانک گاهی به صورت مستقیم با مخاطب صحبت می‌کرد تا روند فکری خود را توضیح دهد یا در مورد عملش در طول قصه توضیحاتی را بیان کند. البته این پایان توجه به سریال خانه پوشالی نیست. شهرت سریال در سال ۲۰۱۷ زمانی که اتهامات سوء رفتار جنسی علیه کوین اسپیسی مطرح شد، خدشه‌دار گردید. در پاسخ، نتفلیکس اعلام کرد که فصل ششم سریال آخرین فصل آن خواهد بود و شخصیت اسپیسی از سریال خارج خواهد شد. فصل آخر سریال روی شخصیت کلر آندروود با بازی رابین رایت و زمانی که او به عنوان رئیس جمهور برگزیده شد، تمرکز داشت. 

آشنایی با شخصیت‌ها
فرانک آندروود: سیاستمدار دلسوز و جاه‌طلبی که برای رسیدن به اهدافش از هیچ کاری فروگذار نمی‌کند.
کلر آندروود: همسر و شریک جنایت فرانک که به همان اندازه بی‌رحم و حیله‌گر است.
داگ استمپر: رئیس ستاد فرانک با شخصیتی بی‌رحم.
زوئی بارنز: روزنامه‌نگار جوان و جاه‌طلبی که درگیر نقشه‌های فرانک می‌شود.
پیتر روسو: نماینده مشکل‌دار کنگره که فرانک او را وادار می‌کند برای فرمانداری پنسیلوانیا نامزد شود.
رمی دانتون: همکار سابق فرانک که درگیر نقشه‌های او می‌شود.
جکی شارپ: ستاره در حال ظهور حزب دموکرات که به رقیب فرانک تبدیل می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها