«جام‌جم» از پیامک‌های مردمی ۱۶۲ گزارش می‌دهد

رستگاری به افق فلسطین

«جام‌جم» از پیامک‌های مردمی ۱۶۲ گزارش می‌دهد

حدیث بندگی عاشورا

سامانه ۱۶۲ این هفته نیز دریافت کننده پیامک‌های مردمی بسیاری بود که با اهالی رسانه برای شهادت رئیس جمهور همچنان همدردی کرده و پیام‌های تسلیت خود را به صداوسیما ارسال کردند. پیام‌هایی حاوی دل‌های شکسته مردمی که همواره نگران توطئه و دسیسه دشمنان این مرز و بوم هستند.
کد خبر: ۱۴۵۹۱۹۸
نویسنده صدف تهرانی - گروه رسانه
 
در این بین عده‌ای هم از دست‌اندرکاران برنامه‌های تلویزیونی درخواست داشتند تا از چهره‌های انقلابی در برنامه‌های‌شان بیشتر دعوت کنند.همچنین از پوشش رسانه‌ای مراسم تشییع شهید رئیسی و همراهانش تشکر کردند و با اهالی رسانه در غم فقدان رئیس جمهور محبوب‌شان همدردی کردند. ضمن این‌که عده‌ای هم واکنش‌هایی نسبت به حملات رژیم صهیونیستی به رفح و غزه نشان داده و با مردم فلسطین ابراز همدردی کردند. البته در این میان هم عده‌ای درخواست پخش فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌هایی را داشتند که تا حدودی به مسأله شهادت مرتبط بود. از همین رو جام‌جم پیامک‌های ۱۶۲ این هفته را بررسی و گزارشی از آنها تهیه کرده که در ادامه می‌خوانید:
   
بازپخش سریال‌های امنیتی
یکی از درخواست‌های مردمی که در برخی پیامک‌های ارسال شده به این سامانه تکرار شده بود، درخواست بازپخش مجموعه‌های امنیتی پلیسی «هفت سر اژدها» و «بازپرس» بود. مجموعه‌هایی که این اواخر از تلویزیون پخش شد و مورد توجه مخاطبان بسیاری هم قرار گرفت. «بازپرس» سریالی با ژانر حقوقی-قضایی به کارگردانی احمد معظمی، تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و نویسندگی حسین تراب‌نژاد سال ۱۴۰۲ از شبکه یک ایران پخش شد. ماجرای این سریال درباره یک بازپرس به نام صدراست که در جریان یک قاچاق اقتصادی بزرگ قرارگرفته و به دنبال سرنخ‌های این پرونده به یک آقازاده و یک تهیه‌کننده رانت‌خوار می‌رسد و چند ماجرای دیگر به دنبال آن اتفاق می‌افتد.پخش مجموعه تلویزیونی «هفت سر اژدها» به نویسندگی و کارگردانی ابوالقاسم طالبی ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ از شبکه سه آغاز شد. این مجموعه داستان آقازاده‌ای با نام سلطان‌خواه و چند تن از مفسدان اقتصادی بانفوذ جامعه را به تصویر کشیده است.
   
انعکاس خوب رسانه‌ای
برخی مخاطبان رسانه‌ملی در پیامک‌های‌شان از انعکاس درست و بجای حواشی شهادت آیت‌ا... رئیسی و همراهانش تشکر کرده و این پوشش رسانه‌ای را در برنامه‌های «جهان آرا» و «پاورقی» مطلوب دانسته‌اند.«جهان آرا» از برنامه‌های شبکه افق سیما با موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با اجرای محمدرضا باقری پخش‌می‌شود.«پاورقی» طنزی سیاسی است که با هدف روشن شدن ابعاد اخبار منتشر شده در فضای مجازی با زبان طنز، سعی در نمایان کردن لایه‌های پشت پرده اخبار و افراد مرتبط با اتفاقات در فضای مجازی دارد. این برنامه سعی می‌کند بدون پیچیدگی‌های فرمی و زبانی، اخبار و اتفاقات روزانه را مرور کند. همچنین این برنامه از حضور نویسندگان طنزپرداز در قسمت‌های مختلف بهره می‌برد و از شبکه دو پخش می‌شود.
   
دستاوردهای شهید رئیسی
شهید ابراهیم رئیسی در سه سالی که ریاست جمهوری کشور را برعهده داشت، مدام در سفر به نقاط مختلف کشور و افتتاح پروژه‌های مختلف به سر می‌برد. از این رو برخی مخاطبانی که به سامانه ۱۶۲ پیامک دادند، درخواست داشتند از دستاوردهای او مستندهایی پخش شود که هم مردم با این دستاوردها بیشتر آشنا شوند و هم سندی باشد برای نسل‌های بعدی که بدانند رئیس‌جمهور شهیدشان چه خدماتی در دوران حیاتش در کشور داشته است.
   
حدیث خوب بندگی
یکی از برنامه‌هایی که مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار گرفته، مجموعه مستند «حدیث بندگی» است که بخشی از دوران مهم و تاثیرگذار زندگی سیزده تن از علما و عرفای برجسته اسلام را به تصویر می‌‌کشد. در پیامک‌های ارسالی به این سامانه، مخاطبان بسیاری بابت پخش این برنامه تشکر کرده بودند.
   
بروس‌لی در شبکه نمایش
یکی از شبکه‌های پرمخاطب و دیدنی تلویزیون شبکه نمایش است که فیلم‌بازها مخاطب این شبکه هستند. شبکه نمایش در طول هفته اقدام به پخش فیلم‌های سینمایی مورد علاقه و درخواست مخاطبانش می‌کند. فیلم‌هایی که اغلب برای مخاطبانش خاطره‌انگیز هستند. از این رو مدتی است برخی مخاطبان در پیامک‌ها درخواست پخش فیلم‌های رزمی و به خصوص فیلم‌های بروس‌لی را در شبکه نمایش دارند. همچنین درخواست پخش فیلم‌های وسترن قدیمی را هم دارند.
   
عاشورا در رسانه‌ملی
سالروز فتح خرمشهر را این هفته‌ پشت سر گذاشتیم. از این رو برخی مخاطبان تلویزیون این اتفاق را بهانه‌ای قرار داده و درخواست پخش مجموعه «عاشورا» را از شبکه آی فیلم داشتند.  «عاشورا» مجموعه کوتاه تلویزیونی به کارگردانی هادی حجازی‌فر است که بخشی از مجاهدت‌های حمید و مهدی باکری و شهدای لشگر عاشورا در عملیات‌های خیبر و بدر را به تصویر می‌کشد.این مجموعه ۷ قسمتی پخش خود را از۲۷مرداد۱۴۰۲ ساعت ۲۲ در شبکه یک سیما به صورت هفتگی آغاز کرد.  نسخه سینمایی این سریال «موقعیت مهدی» بود که در چهلمین جشنواره فیلم فجر برنده پنج جایزه، از جمله سیمرغ بلورین بهترین فیلم شد و توانست در اکران، عنوان پرفروش‌ترین فیلم دفاع‌مقدس تاریخ سینمای ایران را از آن خود کند. این اثر مورد تمجید رهبر معظم انقلاب قرار گرفت. در خلاصه داستان این مینی سریال آمده است: مهدی باکری از برادر کوچکترش حمید می‌خواهد علی‌رغم مشکلات و مسائلی که برایش پیش آمده به منطقه جنگی برگردد و کنار او باشد. حمید خواسته او را می‌پذیرد و با برادرش همراه می‌شود. پس از عملیات خیبر مهدی باکری باید به تنهایی به خانه برگردد اما…
   
گفت و گوی ویژه خبری
شبکه خبر ۱ و ۲ را می‌توان از مهم‌ترین شبکه‌های تلویزیونی دانست که در آن اخبار ایران و جهان پوشش داده می‌شود. ضمن این‌که میزگردها و برنامه‌های تحلیلی بسیاری در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در دستور کار این شبکه‌ها قرار گرفته که در پیامک‌های ارسالی به ۱۶۲ عده‌ای از بخش گفت و گوی ویژه خبری تشکر و از اجرای خانم امامی تقدیر کرده بودند. 

یک «رخنه» جذاب
یکی از سریال‌های جذاب امنیتی که مدتی است پخش آن از شبکه یک آغاز شده، سریال «رخنه» است که عده‌ای از مخاطبان بابت تولید و پخش آن تشکر کرده بودند.«رخنه» مجموعه تلویزیونی به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی مهدی شفیعی محصول سال ۱۴۰۳_۱۴۰۱ است. سریال رخنه از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شبکه یک سیما در حال پخش است و در همین مدت هم توانسته مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار گیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها