رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

بیمارستان‌های ملایر آموزشی می‌شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با توجه به علوم پزشکی شدن دانشکده پرستاری ملایر و نیاز به آموزشی شدن بیمارستان‌های امام حسین(ع) و مهر، پیگیر اجرای اعتباربخشی آموزشی در این بیمارستان ها هستیم.
کد خبر: ۱۴۵۹۱۶۵

به گزارش جام جم آنلاین همدان، دکتر محمدمهدی مجذوبی اظهار داشت: در راستای تعاملات حوزه‌های بهداشت و درمان با آموزش در این شهرستان، طبق تفاهم‌نامه‌های موجود شاهد همکاری بسیار مناسب بیمارستان‌های امام حسین(ع)، مهر، مراکز و پایگاه‌های بهداشتی ملایر در خصوص گذراندن دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان رشته‌های مختلف دانشکده هستیم.

وی با اشاره به اخذ مجوز راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی ملایر، افزود: با برنامه‌ریزی و پیگیری‌های مستمر و همچنین با استفاده از مساعدت‌های همکاران و کادر مجرب، متعهد و متخصص دانشگاه علوم پزشکی همدان در این دوره از مدیریت، رشد و پیشرفت قابل توجهی برای بخش آموزش شهرستان ملایر رقم خورده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان  صدور این مجوز را بزرگترین موفقیت در این شهرستان به ویژه در حوزه آموزشی و ارائه خدمت به دانشجویان و عموم مردم عنوان و بیان کرد: با حمایت‌های دولت سیزدهم و پیگیری‌های انجام شده، مجوز شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در خصوص تغییر عنوان دانشکده پرستاری ملایر به دانشکده علوم پزشکی ملایر کسب شد.

دکتر مجذوبی ادامه داد: با رایزنی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته، همواره بخش آموزش این واحد در پی فراهم آوردن زیر ساخت‌های لازم به منظور پذیرش دانشجویان در رشته‌های جدید بوده است.

وی گفت: مهرماه سال ۱۴۰۲ پس از چهار دوره بازدید هیات‌های بورد تخصصی وزارت بهداشت، علاوه بر رشته کارشناسی پیوسته پرستاری که از سال ۱۳۹۲ در این دانشکده موجود بود، رشته‌های کارشناسی ناپیوسته فوریت‌های پزشکی پیش‌بیمارستانی و کارشناسی پیوسته هوشبری با پذیرش دانشجو، به تعداد رشته‌های دانشکده پرستاری ملایر اضافه شد.

تحصیل ۱۵۰ دانشجو در دانشکده علوم پزشکی ملایر

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۰ دانشجو در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند، بیان کرد: در حال حاضر به منظور افزایش سطح آموزش و کیفیت تدریس، بالابردن سرانه رفاهی و جبران کمبود فضا و همت همیشگی واقفان خیراندیش در این شهرستان، پس از گذشت حدود ۲۰ سال ساختمانی که در سال ۱۳۷۰ به عنوان دانشکده پرستاری ملایر مشغول به فعالیت بود و پس از چند دوره پذیرش دانشجو به صورت موقت در اختیار دانشگاه علمی کاربردی ملایر قرار گرفته بود، بازپس‌گیری شد.

دکتر مجذوبی گفت: این بنا از اواخر سال گذشته به صورت جزیی و در پایان اردیبهشت امسال، به صورت کامل در اختیار دانشکده علوم پزشکی ملایر قرار گرفت.

وی ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی ملایر با همکاری معاونت توسعه و همکاران دفتر فنی دانشگاه، درصدد است نقشه معماری کل دانشکده جدید(موقوفه حاج ابوالقاسم ملایری) را مورد بازبینی قرار دهد که در این زمینه ۲ نفر از اساتید استادیار دانشکده علوم پزشکی ملایر به عنوان معاونت آموزشی بیمارستان منصوب شدند تا پیگیر برنامه‌های اعتباربخشی آموزشی شدن هر ۲ بیمارستان باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان یادآور شد: در حوزه رشته فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی با همکاری و هماهنگی مدیر اورژانس این شهرستان، مقرر شد در صورت لزوم دانشجویان برای گذراندن دوره‌های عملی به پایگاه‌های اورژانس سطح شهر مراجعه کنند.

دکتر مجذوبی گفت: در همین راستا برای ارتقای کیفیت آموزش دانشجویان اورژانس پیش بیمارستانی، دانشکده از محل یک درصد اعتبارات معاونت آموزشی دانشگاه و با همکاری معاونت توسعه یک دستگاه AED برای آموزش دانشجویان کارشناسی ناپیوسته فوریت پزشکی خریداری کرد.

وی ادامه داد: در خصوص افزایش سطح امکانات رفاهی به خصوص حوزه خوابگاه‌های دانشجویی و اسکان دانشجویان، پیگیر اخذ وام از صندوق رفاه دانشجویان علوم پزشکی برای دانشجویان این دانشکده هستیم.

پیگیر ارتقای سطح آموزشی و جذب اعضای هیات علمی دانشکده هستیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه طبق انجام مکاتبات و پیگیری‌ها، مقرر شده ساختمان پیشین دانشکده پرستاری ملایر در مجاورت شبکه بهداشت و درمان شهرستان، با توجه به ضرورت اسکان دانشجویان در فضایی مناسب، به خوابگاه دانشجویان دختر تغییر کاربری دهد افزود: این مهم تا سال‌های آینده نیاز دانشکده ملایر را حل خواهد کرد.

دکتر مجذوبی بیان کرد: در حال حاضر خوابگاه‌های برادران و خواهران به صورت استیجاری است و هر ماه مبلغی حدود ۸۰۰ میلیون ریال بابت اجاره این خوابگاه‌ها به بخش خصوصی پرداخت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در راستای توسعه آموزش دانشکده علوم پزشکی ملایر و با توجه به نامه دبیر شورای گسترش وزارت بهداشت در خصوص جذب سه نفر عضو هیات علمی با گرایش مامایی، از سال گذشته توانستیم ۲ کارشناس ارشد رشته مامایی که بومی این شهرستان هستند را به عنوان عضو هیات علمی جذب کنیم و در حال حاضر نیز در حال پیگیری جذب نفر سوم این رشته هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان  با اشاره به پیگیری اخذ سریع‌ رشته مامایی، افزود: علاوه بر امر آموزش، دانشکده علوم پزشکی ملایر در راستای برنامه پاسخگویی اجتماعی، با همکاری بسیج دانشجویی اردوهایی جهادی همراه با ویزیت و غربالگری در مناطق محروم برگزار کرد و با همکاری اعضای هیات علمی دانشکده، در برنامه‌های غربالگری شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان‌های شهرستان ملایر با مشارکت دانشجویان شرکت کند.

دکتر مجذوبی یادآور شد: دانشکده علوم پزشکی ملایر در حوزه جذب متخصصان پزشکی نیز فعال بود و از اسفند ماه سال گذشته با جذب دکتر «احمد حدادیان» متخصص طب اورژانس در جهت نگه داشت متخصصان پزشکی در این شهرستان و رفع نیاز مردم اولین قدم را در جذب و بکارگیری متخصصان برداشته است.

وی بیان کرد: پس از جذب این متخصصان و با همکاری مربیان گروه پرستاری، برنامه‌های مورنینگ ریپوت و کارگاه به شکل جدی در هر ۲ بیمارستان امام حسین(ع) و مهر ملایر پیگیری و اجرا می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها