افزایش چهار درجه‌ای دمای هوای کهگیلویه وبویراحمد

در سه روز آینده حداکثر دمای هوای ایستگاه‌های هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد به طور میانگین چهار درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۴۵۸۶۸۱
به گزارش جام جم آنلاین،رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به اینکه بیشینه دمای هوای شهر‌های دوگنبدان، لنده، لیکک و همچنین، منطقه امامزاده جعفر در شبانه روز گذشته از ۴۰ درجه سانتیگراد گذشته است گفت: روند افزایشی دمای هوای استان تا پایان هفته جاری ادامه دارد.
ولی بهره‌مند افزود: سه روز آینده حداکثر دمای هوای همه ایستگاه‌های هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد به طور میانگین چهار درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.
وی تاکید کرد: بیشینه دمای ایستگاه‌های هواشناسی در شهر‌های گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد شامل امامزاده جعفر ۴۰.۸، لیکک ۴۰.۴، دوگنبدان ۴۰.۴، شهر دهدشت ۳۹.۷ و لنده ۴۱.۱ درجه سانتی‌گراد گزارش شده که نسبت به روز پیش از آن سه تا چهار درجه سانتیگراد افزایش نشان می‌دهد.
وی تاکید کرد: همچنین در این مدت حداکثر دمای هوای شهر‌های سردسیری مارگون، یاسوج و سی سخت به ترتیب۳۱،۲۸ و ۲۷درجه سانتیگراد ثبت شده که سه تا چهار درجه سانتیگراد نسبت به روز شنبه پنجم خرداد ماه افزایش یافته است.
بهره‌مند ابراز کرد: بامداد امروز شهر‌های یاسوج و سی سخت با دمای حداقل ۱۴ و ۱۳درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده است.
رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:هوای صاف تا کمی ابری، افزایش سرعت وزش باد و احتمال خیزش گرد و خاک در برخی از مناطق از مهمترین پدیده‌های هواشناسی استان در شبانه روز آینده است.
کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.
این استان با یک درصد مساحت کشور یکی از کوچک‌ترین استان‌های کشور است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها