در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

هولوکاست در غزه

این روز‌ها شاهد افزایش جنایات رژیم صهیونیستی هستیم. بمباران اردوگاه‌های آوارگان غزه با بمب‌های آتش‌زا یکی دیگر از نشانه‌های نسل کشی و جنایت مستمر رژیم صهیونیستی است. به عبارت دیگر از این اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی می‌توان به عنوان هولوکاست واقعی در اردوگاه‌های آوارگان غزه یاد کرد.
کد خبر: ۱۴۵۸۵۷۵
نویسنده سید رضا صدرالحسینی | کارشناس روابط بین‌الملل

هولوکاست در غزه

در روز‌های اخیر شاهد چند تحول قابل توجه در حوزه مسائل منطقه با تاکید بر مسائل مقاومت بوده‌ایم. برای نمونه می‌توان به اجلاس فرماندهان و مسئولان عالی رتبه همه جریان‌های مقاومت در تهران اشاره کرد که با حضور مقامات ارشد سیاسی و نظامی کشورمان برگزار شد. در واقع پس از حضور و ادای احترام مقامات ارشد مقاومت بر پیکر شهدای خدمت به ویژه رئیس جمهور و وزیر امور خارجه بلافاصله اجلاسی در خصوص تداوم مسیر مقاومت در تهران برگزار شد و در آن تاکید شد که مسیر رئیس جمهور و وزیر امور خارجه شهید کشورمان ادامه خواهد داشت.

افزون براین افزایش فعالیت در میادین مختلف را نیز این روز‌ها شاهد هستیم. ارتش ملی یمن، مقاومت عراق و گردان‌های القسام فعالیت‌های قابل توجهی داشته‌اند تا آنجا که تل‌آویو توسط مقاومت فلسطین مورد اصابت موشک قرار گرفته است. علاوه بر این گردان‌های القسام نیز در مناطقی که رژیم صهیونیستی ادعا می‌کرد تحت تصرف آنهاست، عملیات‌های قابل توجهی انجام داده‌اند که منجر به کشته شدن و اسارت تعدادی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

در این بین لازم به یادآوری است که تحولات مهم دیگری نیز در حوزه بین‌الملل اتفاق افتاده است. به رسمیت شناخته شدن دولت فلسطین از سوی مجمع عمومی سازمان ملل یکی از این اتفاقات است که در مرحله بعد پرونده این مهم به شورای امنیت سازمان ملل خواهد رفت. این در حالی است که تعدادی از کشور‌های اروپایی نیز به طور رسمی دولت فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند. البته به موضوع حکم دادگاه لاهه و دستگیری نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تعدادی از فرماندهان ارشد آن به جرم نسل کشی نیز باید اشاره کرد. در واقع برای اولین بار در تاریخ ایجاد رژیم صهیونیستی شاهد هستیم که ۱۲۲ کشور اعلام کرده‌اند که در صورت تصویب رای قطعی دادگاه لاهه آن‌ها این حکم را اجرا خواهند کرد.

بنابراین می‌توان گفت در روز‌های اخیر حرکت رو به جلو و جهشی را در حوزه مقاومت شاهد بوده‌ایم. به نظر می‌رسد این اتفاق سبب افزایش اعتماد به نفس رزمندگان فلسطینی شده این در حالی است که شاهد کاهش محبوبیت رژیم صهیونیستی نیز هستیم. تا آنجا که اعتراضات دانشجویی در کشوری مانند آمریکا از سطح دانشگاه‌ها به سطح دبیرستان‌های این کشور نیز کشیده شده است.

لازم به یادآوری است که این روز‌ها شاهد افزایش جنایات رژیم صهیونیستی نیز هستیم. در واقع بمباران اردوگاه‌های آوارگان غزه با بمب‌های آتش‌زا یکی دیگر از نشانه‌های نسل کشی و جنایت مستمر رژیم صهیونیستی است. به عبارت دیگر از این اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی می‌توان به عنوان هولوکاست واقعی در اردوگاه‌های آوارگان غزه یاد کرد. زیرا رژیم صهیونیستی چادر‌های آوارگان فلسطینی را در نیمه شب مورد حمله قرار داده و زنان و کودکان بسیاری را به آتش و خون کشیده است. به نظر می‌رسد با توجه به اینکه مقامات این کشور از نظر راهبرد‌های سیاسی و نظامی به بن بست رسیده‌اند، دست به قتل عام بازماندگان غزه زده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها