مسئولیت سنگین مجلس دوازدهم

فردا روز گشایش مجلس دوازدهم است و نمایندگان و برگزیدگان ملت در جایگاه تقنین یک فصل جدید از نظارت بر دستگاه‌های اجرایی و قانونگذاری را تجربه خواهند کرد.
فردا روز گشایش مجلس دوازدهم است و نمایندگان و برگزیدگان ملت در جایگاه تقنین یک فصل جدید از نظارت بر دستگاه‌های اجرایی و قانونگذاری را تجربه خواهند کرد.
کد خبر: ۱۴۵۸۳۹۵
نویسنده محمدکاظم انبارلویی کارشناس مسائل سیاسی
آنچه که از میان مطالبات رهبری و خواسته‌های مردم بر می‌آید تمرکز خانه ملت بر حل مسائل و مشکلات معیتشی و همچنین ارتقای سطح رفاه عمومی است. 
 
مجلس باید در این زمینه بیش از گذشته روی حفظ ارزش پول ملی، کاهش تورم و افزایش تولید ملی با مشارکت مردم و بویژه بخش خصوصی تمرکز کند. 
 
طبیعی است در حال و هوای شهادت شهید آیت الله رئیسی و شهید امیر عبداللهیان و دیگر شهدا و فضایی که در کشور بوجود آمده ما شاهد یک همگرایی و هم افزایی در صیانت از اتحاد ملی و انسجام اسلامی هستیم. مجلس باید هنر و مهارت خود را در حفظ و حراست این سرمایه اجتماعی انقلاب و جمهوری اسلامی که در اثر همین حادثه بوجود آمده نشان بدهد.
 
 این حادثه نشان داد که شکاف میان دولت و ملت توهمی بیش نیست و مسئولان و کارگزاران کشور در دل مردم جای دارند و این حماسه عظیمی که در تشییع این عزیزان برپا شد حاکی از آن است که بین مردم و دولت شکاف وجود ندارد. از سوی دیگر بزرگذاشتی که کشور‌های بزرگ دنیا از این شهدای والامقام داشتند و برخی از آن‌ها نمایندگان خود را برای تکریم به ایران فرستادند و همچنین واکنش شورای امنیت سازمان ملل متحد به این حادثه تلخ نشان داد که کشورمان از جایگاه بلندی در عرصه بین المللی برخوردار است و نگاه جهانیان به جمهوری اسلامی این است که یک دولت و یک نظام مقتدر در ایران مستقر است و این دولت مستظهر به پشیبیانی تک تک آحاد ملت است.
 
 از این رو مجلس در هدایت سیاست خارجی نظام و صیانت از این جایگاه عظیم بین المللی نقش فوق العاده تعیین کننده‌ای دارد.
 
معتقدم مجلس قبل با تصویب آن مصوبه انقلابی برای حفظ دستاورد‌های هسته‌ای و دور زدن تحریم‌ها قدم بزرگی برداشت و انتظار این است که مجلس دوازدهم هم برای صیانت از منافع ملی گام بزرگتری را بردارد. این نکته از این جهت حائز اهمیت است که بسیاری از توافقات زمان بندی شده در برجام به طور طبیعی از بین می‌رود و ما یک مسیر تازه‌ای برای حل مشکلات داخلی پیدا خواهیم کرد و جهان به تحریم‌ها پشت خواهد کرد و آمریکا و سه کشور شرور اروپایی تنها خواهند ماند و بنابراین جمهوری اسلامی مسیر طبیعی خود در روابط خارجی با جامعه جهانی را در سطوح وسیعتری طی خواهد کرد. 
 
نکته آخر اینکه، مجلس یازدهم یک کارنامه روشن و مشخصی دارد که در خرداد سال گذشته در دیدار نمایندگان با رهبری با ارزیابی واقع بینانه از سوی رهبری در باره کارکرد مجلس داشتیم و مجلس دوازدهم باید ادامه دهنده راه مجلس یازدهم باشد و کار‌های بر زمین مانده و نیم کاره مجلس یازدهم را دنبال کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها