واکنش فرمانده ارتش به تهدیدات اخیر آمریکا:

پای فرمان رهبر انقلاب ایستاده‌ایم

فرمانده کل ارتش:

آمریکایی‌ها علیه ایران شیطنت می‌کنند

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکایی‌ها با شیطنت خودشان دارند به این مسئله دامن می‌زنند تا دوباره بازاری در کشور‌های حاشیۀ ما پیدا کنند و سلاح‌هایشان را بفروشند و ایران‌هراسی راه بیندازند.
فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکایی‌ها با شیطنت خودشان دارند به این مسئله دامن می‌زنند تا دوباره بازاری در کشور‌های حاشیۀ ما پیدا کنند و سلاح‌هایشان را بفروشند و ایران‌هراسی راه بیندازند.
کد خبر: ۱۴۵۷۰۷۶

به گزارش جام جم آنلاین، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به استان کرمانشاه، با همراهی جمعی از فرماندهان ارشد این نیرو با حاج ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه دیدار و گفتگو کردند.

امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران در این دیدار اظهار داشت: خیلی خوشحالم در جمع صمیمی شما و در شهر مقاوم پاوه هستم. پاوه‌ای که در تاریخ انقلاب و دفاع از این کشور جایگاه بسیار حساسی دارد.

موسوی عنوان کرد: بنده به شما حاج‌آقا قادری به دلایل متعددی علاقه دارم اولین دلیلش این است که حضرت آقا شمارا خیلی دوست دارند و دیگری اینکه در کنار خصوصیات دیگر از جمله مدافع انقلاب و ولایت و مردم بودن، شما را مدافع فرهنگ دینی بومی هم می‌دانیم و با وجود این همه هجمه‌های مختلف؛ ما همان فرهنگ دینی بومی را اینجا احساس می‌کنیم.

وی گفت: در رابطه با هجمه فرهنگی کوتاهی‌هایی بعد از هشدار دهه ۷۰ مقام معظم رهبری در کشور صورت گرفت و کسی تصور نمی‌کرد این موضوع شبیخون فرهنگی تا این اندازه مهم و تأثیرگذار باشد. شاید ماجرای سال ۱۴۰۱ مقداری الطاف خفیه هم همراه داشت، چون بسیاری از افراد متوجه شدند که جنگ شناختی و شبیخون فرهنگی انسان‌هایی را که عاشق کشور و پرچم و دینشان هستند وادار می‌کند روبروی کشور و دین و پرچمشان بأیستند.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: از آن موقع تاکنون خوشبختانه حرکات خوبی شروع شده و ما خیلی امیدواریم به دلیل اینکه متوکل به خداوند و مستظهر به قوی‌ترین فرهنگ و آموزه‌های دینی هستیم. حتماً اگر ما کارمان را درست و با دقت و باکیفیت انجام دهیم، می‌توانیم در مقابل کفر جهانی موفق شویم.

وی بیان کرد: در خصوص عملیات وعدۀ صادق همه اذعان دارند این عملیات منطقه و بلکه جهان را به دو دوره قبل و بعد از این عملیات موفق تقسیم کرد. به طور قطع عملیات وعده صادق روند آزادی فلسطین و دستیابی فلسطینی‌ها به حق خود و روند زوال رژیم کودک کش صهیونیستی را تسریع می‌کند، اما چیزی که مهم است، این است دنیا به این باور رسید که جمهوری اسلامی، قدرت بزرگ جهانی است و نقطۀ عطف این قدرت در اراده این ملت و اراده رهبری تجلی پیدا می‌کند.

موسوی گفت: البته آمریکایی‌ها با شیطنت خودشان دارند به این مسئله دامن می‌زنند تا دوباره بازاری در کشور‌های حاشیۀ ما پیدا کنند و سلاح‌هایشان را بفروشند و ایران‌هراسی راه بیندازند.

وی افزود: در مورد مسائل و مشکلات موجود بنده باید به وکالت، مشکلات را به مسئولان در مرکز منتقل کنم، اما شهادت می‌دهم که دغدغۀ شخص سردار رادان و دغدغۀ شخص رئیس جمهور موضوع کولبران است که این را به یک سرانجام درستی برسانند تا نگرانی‌ها برطرف شود و مردم منطقه بتوانند بدون دغدغه زندگی خود را اداره کنند.

فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش هم دست در دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فراجا با فرماندهی مقام معظم رهبری هر کاری برای کشور بتواند، انجام خواهد داد. ارتش سرمایه ملی و امانت مردم و از آن مردم و کشور است و هرجایی که لازم باشد پای‌کار خواهد بود.

ما در جبهه سخت شبیخون فرهنگی قرار گرفته‌ایم

ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه نیز در این دیدار اظهار داشت: در سال‌های ۵۸ و ۵۹ که ما در این منطقه مظلوم بودیم ارتش پشتیبان ما بود و در پاوه و نوسود و در دوآب و روستای نروی ارتش مستقر بود و توپخانه داشتند و همیشه می‌رفتیم و برایشان صحبت می‌کردیم؛ ما زحمات آنان را فراموش نمی‌کنیم.

قادری عنوان کرد: علاقه و ارتباط و ارادت من به انقلاب اسلامی و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی ارتباط و علاقه‌ای قدیمی است.

وی گفت: بنده و همفکرانم در این شهرستان همواره سه اصل انقلاب، رهبری و مردم را برای خود مهم دانسته و بر آن‌ها پافشاری کرده‌ایم و ۴۵ سال است نگهبان این سه اصل بوده و هستیم و تهدید و توهین دشمنان خللی در ارادۀ ما وارد نکرده است.

امام جمعه پاوه گفت: در گذشته تمام اورامانات یک شهرستان و مرکز آن پاوه بود و بعد‌ها به چهار شهرستان تقسیم شد و ثلاث باباجانی و جوانرود و روانسر به شهرستان تبدیل و از پاوه منفک شدند.

وی افزود: امروز شهرستان پاوه ۶۵ هزار نفر است و دارای سه بخش مرکزی، نوسود و باینگان و پنج شهر پاوه، باینگان، نوسود، نودشه و بانه‌وره است. این شهرستان دارای ۱۰۷ باب مسجد است، مردم پاوه برای حفظ آرمان‌های جمهوری اسلامی ۶۵۰ شهید را تقدیم کرده‌اند که به نسبت جمعیت شهرستان از هر ۱۱۰ نفر جمعیت یک شهید تقدیم کرده‌ایم، درحالی‌که میانگین کشوری برای هر ۲۲۰ نفر یک نفر شهید است.

قادری گفت: ما مرزدار هستیم و امام سجاد (ع) در صحیفۀ سجادیه برای مرزداران دعا کرده است، چون واقعاً مرزداران همواره با مشکلات مواجه‌اند، جنگ از مرز‌ها شروع می‌شود و آخرین سربازان دشمن هم از مرز‌ها خارج می‌شوند.

وی افزود: ما در طول سه سال گذشته با دو بحران روبرو بودیم. یکی بحران کرونا بود که الحمدلله تمام شد. دیگری اغتشاشات که در سال ۱۴۰۱ شش ماه درگیر اغتشاشات بودیم. ما با شورای تأمین شهرستان هماهنگ بوده و هستیم و بنده هم در کنارشان بودم. الحمدلله وضعیت شهرستان به‌صورت مناسبی اداره شد و کسی دچار ضرر و خسارت نشد از این بابت ممنون مسئولین شهرستان هستیم.

امام جمعه پاوه عنوان کرد: پاوه شهرستانی است که امنیت فیزیکی صد درصد دارد، اما از نظر هجمه و شبیخون فرهنگی دشمنان، واقعاً ما در جبهۀ سختی قرار گرفته‌ایم، چون دشمن با برنامه جلو آمده و دارد هزینه می‌کند.

وی گفت: به طور نمونه ما در نماز جمعه هزار کلمه می‌گوییم، ولی دشمنان تا جمعۀ بعدی میلیون‌ها کلمه علیه ما می‌گویند و درواقع هجمه و شبیخون فرهنگی و کار‌های نامردانه رسانه‌های ضد جمهوری اسلامی مغز‌های جوانان ما را نشانه رفته است.

قادری افزود: اخیراً هم که دوستان سپاه و ارتش «وعدۀ صادق» را عملی کردند؛ جمهوری اسلامی در دنیا جایگاه دیگری پیدا کرده است و ابهت و قدرت و توان جمهوری اسلامی برای همگان مشخص شد، اما نباید فراموش کنیم که دشمنی با جمهوری اسلامی کماکان در سنگر‌ها دیگر ادامه است.

وی گفت: بعد از سفر آقای نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق به کشورمان و دیدار با مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهور، رئیس محترم مجلس شورای اسلامی و سرلشکر سلامی فرماندۀ محترم سپاه پاسداران، آرامشی در اقلیم مشاهده می‌کنیم و شبکه‌هایی که علیه ما می‌گفتند، حالا معتدل شده‌اند و اگر خوب نگویند، بد هم نمی‌گویند.

قادری بیان کرد: در شهرستان پاوه خوشبختانه مسئولان هماهنگ هستند؛ در این شهرستان دو مشکل داریم؛ یکی وضعیت گرانی و معیشت مردم که این امر مربوط به تمام مردم ایران است و ما انتظار داریم دولت آقای رئیسی به فکر معیشت مردم ایران باشند؛ مشکل دوم مشکل کولبران است. توقع این است مسئولان یا مرز را ببندند تا شاهد کشته شدن کولبران نباشیم یا کولبری را سروسامان دهند.

وی گفت: ما می‌دانیم که مأموریت هنگ مرزی و نیروی انتظامی حفاظت از مرز است و تأمین زندگی مردم بر عهدۀ آنان نیست از طرفی دیگر می‌دانیم مردم هم معیشت ندارند و به خاطر لقمه نانی به آن‌طرف مرز می‌روند و به‌یک‌باره مشکل پیش می‌آید.

امام جمعه پاوه بیان کرد: در سال‌های ۵۸ و ۵۹ که ما در این منطقه مظلوم بودیم ارتش پشتیبان ما بود و در پاوه و نوسود و در دوآب و روستای نروی ارتش مستقر بود و توپخانه داشتند و همیشه می‌رفتیم و برایشان صحبت می‌کردیم؛ ما زحمات آنان را فراموش نمی‌کنیم.

قادری گفت: امروز ارتش آرام‌ترین نیرو در جمهوری اسلامی است، اما درعین‌حال جزو پرکارترین و فعال‌ترین نیروهاست. پرتاب موشک از سوی سپاه و ارتش به قلب اسرائیل غاصب به دنیا نشان داد که ارتش و سپاه پرقدرت هستند. ان‌شاءالله این قدرت در راه سازندگی و خدمت بیشتر به مردم هزینه شود.

وی افزود: ان شاالله خداوند به شما توفیق دهد و مقام معظم رهبری را برای همه ما و شمارا برای کل ایران و ایران را برای همه ما حفظ کند.

همچنین امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در سفر به استان کرمانشاه از تیپ ۷۱ پیاده مکانیزه ابوذر نزاجا مستقر در شهرستان سرپل ذهاب و یگان‌های عملیاتی آن مستقر در نوار مرزی نفت شهر و سومار بازدید کرد.

فرمانده کل ارتش از کوی سازمانی ابوذر، مجموعه فرهنگی ورزشی استخر شهدای پادگان ابوذر و یادمان شهدا، وضعیت زیست سربازان و و سالن کنسرواسیون بازدید کرد.

امیر سرلشکر موسوی ضمن دیدار چهره به چهره با رزمندگان تیپ ۷۱ مستقر در مرز‌های غرب کشور به صورت میدانی وضعیت آمادگی رزمی و زیست کارکنان مستقر در نوار مرزی نفت شهر و سومار را نیز مورد ارزیابی قرار داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها