یکی از مهمترین اخباری که هفته گذشته مورد توجه علاقه مندان به اخبار سلامت قرار گرفت این بود که محققان موسسه ملی سرطان در ایالات متحده امریکا اعلام کرده اند
کد خبر: ۱۴۵۰۳۲
، دارویی که برای درمان ویروس اچ آی وی (ایدز) مورد استفاده قرار می گیرد می تواند در از بین بردن سلولهای سرطانی موثر باشد.
بر این اساس ، این دارو علاوه بر این می تواند در درمان دیگر بیماری ها نیز تاثیرگذار باشد. با استفاده از نتایج این تحقیقات داروهایی تهیه خواهد شد که زمان رهایی از بیماری را در بیماران سرطانی به حداقل برساند. این دارو از فعالیت نوعی پروتئین که زمینه ساز گسترش سلولهای سرطانی است جلوگیری می کند و به این ترتیب می توان از این دارو به عنوان عاملی موثر در جلوگیری از گسترش سلولهای سرطانی اشاره کرد. جالب است بدانید که نتایج تحقیقات جدید محققان نشان می دهد هر چه مدت زمانی که برای فعالیت های فیزیکی در نظر می گیرید بیشتر باشد به همان نسبت خواب کمتری خواهید داشت . این نتایج می تواند نشان دهنده تاثیر کار زیاد بر بی خوابی افراد باشد. این در حالی است که کارشناسان سلامت 7 و 8 ساعت خواب در شبانه روز را برای سلامت بدن لازم می دانند. پس اگر به فکر سلامت خود هستید بهتر است در انجام کارهای روزانه تعادل را حفظ کنید و توصیه کارشناسان را جدی بگیرید اما به یاد داشته باشید که خواب زیاد در تعطیلات پایان هفته سبب خستگی شما می شود.بسیاری از پدر و مادرها از این که می بینند کودک 2 ساله آنها می تواند مدت زمان طولانی با مشاهده برنامه های تلویزیونی خود را سرگرم کند بسیار خوشحال می شوند و آن را دلیلی بر باهوش بودن فرزندشان می دانند؛ در حالی که محققان دانشگاه اتاگوور نیوزیلند اعلام کرده اند که در سالهای اول تولد تماشای بیش از 2 ساعت برنامه های تلویزیونی منجر به عدم تمرکز و دقت آنها در بزرگسالی خواهد شد. براین اساس تاثیر تماشای برنامه های تلویزیونی برعدم تمرکز می تواند برای طولانی مدت ادامه داشته باشد. تغییر سریع صحنه ها در برنامه های تلویزیونی از رشد سلول های مغزی جلوگیری و پذیرش واقعیت های طبیعی را در کودکان مشکل می کند؛ همچنین این عامل می تواند از توجه به فعالیت های ورزشی ، بازیهای کودکانه ، خواندن کتاب و... جلوگیری کند. اگر چه بسیاری از محققان بر این باورند که بیشتر کودکانی که محو تماشای برنامه های تلویزیونی می شوند به طور اساسی با مشکل عدم تمرکز مواجه هستند.یکی از باورهای غلط والدین این است که تصور می کنند هر چه فرزندشان چاق تر باشد سالم تر است ، اما محققان مرکز پزشکی جنوب غربی تگزاس در دالاس اعلام کرده اند نوزادان چاق بیش از دیگر نوزادان در معرض خطر ابتلا به فقر آهن قرار دارند. این نخستین بار است که تاثیر چاقی بر فقر آهن در کودکانی که کمتر از 6سال دارند، مورد بررسی قرار گرفته است . فقر آهن سبب ایجاد تاخیر در فعالیت های مغزی و رفتاری کودکان می شود؛ بنابراین نتایج این تحقیقات در توجه به رژیم غذایی کودکان یک تا 3ساله بسیار حائز اهمیت خواهد بود. کمبود آهن ، اکسیژن رسانی را به بدن کاهش می دهد و سبب کم خونی می شود، بنابراین بهتر است به جای این که فقط به تغذیه کودکان از شیر و آبمیوه متکی باشیم ، غذاهای سرشار از آهن مانند گوشت ، حبوبات ، تخم مرغ و اسفناج را نیز در برنامه غذایی آنها بگنجانیم.