رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان در گفتگو با جام جم برخی از عملکرد و فعالیتهای یکساله را تشریح کرد.

دشتستان در مدار توسعه راه و مسکن

((زهرا هوائی)) با اشاره به فعالسازی کارگاه احداث و آغاز عملیات اجرایی قطعه  (۹الف و ۹ب)راه آهن شیراز-بوشهر به طول30کیلومتر در بخش بوشکان دشتستان و با تخصیص اعتباری بالغ بر یک هزار و 760میلیارد تومان گفت،یکی از بزرگترین پروژه های این حوزه می باشد.
کد خبر: ۱۴۴۵۱۲۹

 

عبدالمحمد تمیزی-خبرنگار

توسعه شبکه ارتباطی زمینی در اولویت

((زهرا هوائی)) با اشاره به فعالسازی کارگاه احداث و آغاز عملیات اجرایی قطعه  (۹الف و ۹ب)راه آهن شیراز-بوشهر به طول30کیلومتر در بخش بوشکان دشتستان و با تخصیص اعتباری بالغ بر یک هزار و 760میلیارد تومان گفت،یکی از بزرگترین پروژه های این حوزه می باشد.

هوائی گفت: قطعه ب بزرگراه کنارتخته-دالکی شامل دو دستگاه تونل و با اعتباری بالغ بر ۸۰۰میلیارد تومان که در ابتدای سال جاری عملیات اجرایی آن آغاز شده اکنون با تلاش و پیشرفت خوبی در حال فعالیت است افزون بر این قطعه الف این پروژه،از پروژه های فعال این حوزه است.

وی افزود: قسمتی از بزرگراه اهرم-برازجان و کمربندی قسمتی از کریدور شمال به جنوب استان که از سال ۱۳۹۱ عملیات اجرایی آن  آغاز ولی  به دلیل کمبود اعتبارات در حالت رکود و یا نیمه فعال قرار داشت با همت و پیگیری مسئولین استانی و شهرستانی در دهه مبارکه فجر ۱۴۰۲ شاهد تکمیل و افتتاح۱۰/۵کیلومتر آن در حوزه دشتستان خواهیم بود.

نمره قابل قبول دشتستان در طرح مسکن ملی

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان ادامه داد: در طرح جهش ملی مسکن هم شاهد ثبت نام ۱۴۳۰۰نفر  و همچنین بیش از 2هزار نفر متقاضی زمین طرح مشوق های فرزندآوری در حوزه جوانی جمعیت در سامانه نهضت ملی مسکن هستیم.در همین راستا یکهزار واحد مسکونی در قالب طرح جهش ملی مسکن تا کنون  در حال احداث و یا تکمیل و به متقاضیان واگذار شده است.شناسایی،الحاق و تفکیک قطعات اراضی طرح نهضت ملی مسکن در ۴تا از شهرهای این حوزه و تحویل به بنیاد مسکن جهت مراحل واگذاری به متقاضیان واجدالشرایط انجام شده است. همچنین متقاضیان طرح جوانی جمعیت برای حدود۳۵۴ نفر قرعه کشی انجام شده که با تکمیل پرونده واجدین شرایط در مرحله انعقاد قرارداد قرار دارند.افزون بر این  ۲۰۰قرارداد اجاره عرصه و همچنین ۲۰۰فقره سند اعیانی در پروژه نهضت ملی مسکن با متقاضیان منعقد شده است.

((هوائی)) خاطر نشان کرد: با وجود محدودیت ها  در سایه الطاف الهی و تلاش همه مسئولین ، الحاق ۱۶۸هکتار اراضی مستعد به محدوده شهری حوزه به پایان رسیده است و 140هکتار دیگر نیز شناسایی و در مرحله بررسی و استعلامات مربوطه قرار دارد.افزون بر این  مجموعه ۲۳هکتاری مربوط به اراضی طرح جوانی جمعیت در مرحله انجام مناقصه جهت انتخاب پیمانکار مبنی بر آماده سازی قرار دارد.

سایر پروژه ها و اقدامات

 ((زهرا هوائی)) تصریح کرد : در طرح ساماندهی دره ها و رودخانه های فصلی شهر برازجان به مسافت 3کیلومتر دیوار حفاظتی با اعتباری بالغ بر 50میلیارد تومان در حال عملیات اجرایی و یا  به اتمام رسیده است.پروژه های نیمه تمام و غیر فعال بخشداری آبپخش و بوشکان به صورت فعال و در حال انجام عملیات اجرایی است.همچنین تا کنون بیش از ۷۱۳پرونده در کمیسیون ماده ۱۲قانون زمین شهری در حوزه دشتستان مطرح که با تعیین تکلیف آنها ، سند به نام اشخاص صادر شده است. بیش از ۵۵۰فقره سند از املاک دولتی نیز به صورت تک برگ صادرشده است.ااز سوی دیگر فروش مزایده ای تعدادی از منازل سازمانی واقع در شهر برازجان و چند باب مغازه با کاربری تجاری مطابق قوانین و بخشنامه ابلاغی از اهم فعالیت های یکساله این اداره می توان نام برد.

وی ادامه داد:در حوزه حقوقی اخذ۵۱۳رای اعم از حقوقی و کیفری له دولت و همچنین تشکیل ۴۳۳پرونده جدید در محاکم قضایی از اقدامات این اداره در راستای مبارزه با پدیده زمین خواری و تصرف اراضی دولتی در سال جاری بود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دشتستان از تلاش ،همراهی و هم افزایی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر، مسئولین شهرستان دشتستان به ویژه فرماندار  که در دو سال اخیر حامی و پشتیبان خدمتگزاران راه و شهرسازی شهرستان بودند و پیشرفت در ابعاد مختلف ماموریت ذاتی و سازمانی این دستگاه اجرایی مددرسان بودند قدردانی و تشکر نمود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها