حضور کمرنگ باشگاه ها در ورزشهای رزمی

موفقیت ورزش در عرصه های بین المللی ، جهانی و المپیک در تمامی کشورهای جهان به عوامل مختلفی بستگی دارد که بدون شک باشگاهداری یکی از این عوامل مهم است
کد خبر: ۱۴۴۴۰۳
و کشورهای صاحب نام و پرافتخار در عرصه ورزش همواره از باشگاه های مدرن ، با برنامه و موفق برخوردار بوده اند.
در ایران نیز اگر چه باشگاهداری در سالهای اخیر با تحولات و رویکردهای جدیدی همراه بوده است ، اما هنوز با استانداردهای جهانی و همچنین استفاده بهینه از توانمندی باشگاه ها برای رشد و اعتلای ورزش کشور در میدان های داخلی و بین المللی فاصله های زیادی دارد.
در این میان ورزشهای رزمی نیز برای افتخارآفرینی در عرصه های مختلف داخلی و فرامنطقه ای به باشگاهداری مطلوب نیازمند هستند و در سایه حمایت های همه جانبه باشگاه ها به رشد و شکوفایی و همچنین مدال آوری و افتخارآفرینی دست پیدا می کنند؛ اگر چه باشگاهداری در عرصه ورزشهای رزمی در کشورمان هنوز با استانداردهای مطلوب فاصله دارد، اما در این میان باشگاه هایی هستند که همچنان تنور حضور باشگاه ها در عرصه های لیگ و مسابقه های داخلی را گرم نگه می دارند.
در حالی که بسیاری از باشگاه های بزرگ دولتی و صنعتی از تیمداری در عرصه ورزشهای رزمی غفلت می کنند، برخی باشگاه ها جور بقیه را می کشند و نمی گذارند این ابزار مهم موفقیت در ورزش با مشکل روبه رو شود. تربیت بدنی دانشگاه آزاد که چند سالی است باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد را تاسیس کرده ، از جمله این باشگاه هاست که همواره در تمامی رشته های رزمی حضوری فعال داشته و جزو مدعیان بوده است.
دکتر بهرام قدیمی ، مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد دراین باره می گوید: ما در ورزشهای رزمی به خاطر این که مدال آور هستند و شمار زیادی از جوانان را به سوی خود می کشانند، اقدام به تیمداری کرده ایم و تاکنون نتایج بزرگی نیز به دست آورده ایم ؛ البته رویکرد ما به تیمداری در ورزشهای رزمی ، توجه به بخش ورزش همگانی است که البته در این خصوص به ورزش قهرمانی نیز توجه می کنیم ؛ چرا که به هر حال نگاه ما به مقوله ورزش براساس وفاداری ملی است و می خواهیم از این عنصر مطلوب ، هم برای ایران افتخار کسب کرده و هم فرهنگ بالای کشورمان را به دنیا اثبات کنیم.
رویکرد وزارت نفت به ورزش های رزمی حضور سازمان ها و نهادهای دولتی در عرصه ورزش در سالهای طولانی ثمرات خوبی برای ورزش کشورمان داشته و اطمینان خاطر و آینده خوبی برای ورزشکاران ایران رقم زده است. وزارت نفت و شرکتهای تابعه آن ازجمله این سازمان ها هستند که اکنون سهم بسزایی در ورزش کشور و بویژه ورزش های رزمی دارند.
دکتر مهدی علی نژاد، مدیرکل تربیت بدنی وزارت نفت و سرپرست فدراسیون ووشو در این خصوص می گوید: با توجه به این که ورزش های رزمی جزو رشته های مدال آور هستند، وزارت نفت نیز نگاه حمایتی و تقویتی به این گونه رشته ها دارد و بر این اساس در رشته های کاراته ، تکواندو، ووشو و جودو در لیگ حضور دارید و نمی خواهیم تنها در یک یا چند رشته خاص تیمداری نکنیم ؛ بلکه در رشته های مدال آور و پرطرفدار رزمی نیز صاحب جایگاه واقعی شدیم که ثمرات این نوع رویکرد ما به ورزش به نفع کل ورزش کشور خواهد برد.


جواد منتخبی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها