ابلاغ آیین نامه واگذاری تصدی خدمات بهداشت محیط به بخش خصوصی

وزارت بهداشت از ورود بخش خصوصی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به شرط رعایت استانداردها و تعرفه های مصوب استقبال می کند، ضمن این که آیین نامه واگذاری برخی تصدی های وزارت بهداشت مانند خدمات بهداشت محیط ابلاغ شده است.
کد خبر: ۱۴۴۰۹۱

کامران باقری لنکرانی ، وزیر بهداشت در گفتگو با فارس ، درباره سیاست های اجرای اصل 44 در وزارت بهداشت توضیح داد: موضوع اجرای سیاست های اجرای اصل 44 در حوزه بهداشت و درمان با دیگر حوزه ها متفاوت است ، چون در اصل 29 قانون اساسی درباره بهداشت و درمان وظایفی برای دولت تعیین شده است که در آن فضای اقتصادی وجود ندارد.
وی افزود: البته در برخی خدمات سلامت مباحث اقتصادی موضوعیت پیدا می کند، به همین دلیل در این قسمت ها، هر جا بخش خصوصی وارد صحنه شود و متعهد به رعایت استانداردها و تعرفه های مورد نظر شود، وزارت بهداشت استقبال می کند.
وی گفت: درباره کارهایی که هم اکنون خود وزارت بهداشت تنها ارائه کننده خدمات آن است ، سیاست کلی واگذاری تصدی به بخشهای غیردولتی و خرید خدمت از آنهاست ، به همین منظور مثلا درباره خدمات بهداشت حرفه ای و بهداشت محیط، سازماندهی شده که از خدمات بخش خصوصی استفاده کنیم و آیین نامه اجرایی آن هم ابلاغ شده است و اکنون امکان ورود بخش خصوصی به این عرصه به عنوان کسی که از او خرید خدمت کنیم ، وجود دارد.
وزیر بهداشت افزود: در عرصه دارویی هم ، وزارت بهداشت به عنوان دولت چه در تولید دارو و چه در توزیع و واردات حضور جدی ندارد و بیشتر کار در دست بخش خصوصی است ؛ البته شرکت سهامی داروی وزارت بهداشت هنوز وجود دارد که البته بزودی با شرکت پخش فرآورده های پزشکی ادغام می شود؛ اما بیشتر فعالیت آن مربوط به واردات داروهای یارانه ای است.
باقری لنکرانی اضافه کرد: ما در صنایع دارویی ، هیچ صنعت دولتی نداریم که وابسته به وزارت بهداشت باشد، البته سازمان تامین اجتماعی در این زمینه فعالیت می کند و در عرصه دارویی حضور جدی دارد، اما این سازمان یک نهاد غیردولتی محسوب می شود و هیچ ارتباطی با وزارت بهداشت ندارد.
وی گفت: به طور کلی درباره واگذاری وظایف وزارت بهداشت به بخش خصوصی اصل کلی این است که در صورت رعایت استانداردها و تعرفه ها در صورتی که بخش خصوصی متقاضی باشد، امور را واگذار کنیم اما تحت هیچ شرایطی نباید به این بهانه ، خدمت رسانی به محرومان مختل شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها