تدابیر جرج بوش برای کاهش بحران وام در آمریکا

جرج بوش، رئیس جمهور آمریکا و بن برنانکی، رئیس بانک مرکزی این کشور، هر یک طرح هایی را برای کاهش مشکلات اقتصادی ناشی از رکود بازار مسکن اعلام کرده اند.
کد خبر: ۱۴۳۹۶۷

به گزارش شبکه BBC ، جرج بوش، رئیس جمهور آمریکا مجموعه تدابیری را برای کمک به افرادی که برای بازپرداخت اقساط وام مسکن در مشکل هستند ، اعلام کرده است.
بن برنانکی، رئیس بانک مرکزی آمریکا به نوبه خود اعلام کرده است ، بانک مرکزی برای کمک به ثبات مالی در آمریکا ممکن است نرخ بهره بانکی را بار دیگر کاهش دهد.

همزمان با کاهش شدید نرخ بهره وام در سال های نخست دهه جاری میلادی در آمریکا، بانک ها و موسسات اعتباری بدون در نظر گرفتن سابقه و درآمد مالی خریداران، اقدام به فروش وام مسکن کردند.
اکنون به دلیل ناتوانی بسیاری از دریافت کنندگان وام مسکن در بازپرداخت آن، شرکت هایی که در کار پرداخت اعتبارات هستند ضربه شدیدی خورده که به نوبه خود به سقوط بازار بورس در هفته های اخیر منجرشده است.
بوش گفت ، این تدابیر با هدف جلوگیری از مشکلات تعداد بیشتری از مردم در بازپرداخت وام های مسکن اتخاذ می شود تا صاحب خانه شدن در قلب رویای آمریکایی باقی بماند.

مجموعه پیشنهادی جرج بوش شامل تدابیری برای کمک به وام گیرندگان درمانده جهت بازپرداخت اقساط وام ها ، مثلا با بهره پایین تر است.
بن برنانکی تاکید می کند ، وظیفه بانک مرکزی نیست که وام دهندگان یا سرمایه گذاران را در مقابل عواقب تصمیمات مالی که خود گرفته اند محافظت کند.
اما او افزود، بانک مرکزی آماده است تا در صورت لزوم گام های تازه ای را برای تامین قابلیت وصول وام ها و رفع بحران بازارها بردارد.

بانک مرکزی آمریکا روز 18 سپتامبر برای تعیین نرخ بهره مجددا تشکیل جلسه خواهد داد. پیشبینی می شودکه بانک مرکزی آمریکا برای کاهش مشکلات مرتبط با قابلیت وصول وام ها در بازارهای مالی، از نرخ بهره بکاهد.
بانک مرکزی آمریکا تاکنون میلیاردها دلار به سیستم مالی تزریق کرده است تا نگرانی ها را در مورد کمبود اعتبارات موجود کاهش دهد.
بانک مرکزی آمریکا در یک ماه اخیر همچنین شاخص نرخ بهره پولی را که به بانک ها وام می دهد، پایین آورده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها