قیمت گوشت | قیمت گوشت | قیمت گوشت 8 تیر 1401

قیمت گوشت اعلام شد | جدول قیمت گوشت

ئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت:

افزایش هزینه تولید، موجب نوسان قیمت گوشت شد

افزایش هزینه‌ های تولید در واحد‌ های دامداری و مرغداری، موجب نوسان بازار و افزایش قیمت گوشت در کشور شد.
کد خبر: ۱۴۳۷۶۸۴

به گزارش جام جم آنلاین،نوبخت اژدری اظهار کرد: اقلام تولید، دستمزد کارگران، هزینه تولید و خرید نهاده‌ های دام و طیور در ماه‌های اخیر به شدت بالا رفته و تولید کنندگان مجبور هستند که محصول خود اعم از دام و طیور زنده و گوشت مصرفی را به قیمت بالاتری عرضه کنند.

وی با اعلام اینکه تنها در هفته اخیر ۱۵ درصد قیمت بره پرواری بالا رفته، ولی قیمت سایر دام‌ها مشابه یک ماه قبل است، اظهار داشت: قیمت هر کیلو دام زنده گوساله پرواری در میدان دواب یک میلیون و ۹۰۰ تا ۲ میلیون ریال بوده و اصولا قیمت گوشت در بازار باید دو برابر این رقم باشد، ولی به علت تقاضای بالای بازار، قیمت بالاتر رفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل علت افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار طی روز‌های اخیر را افزایش قیمت گوشت قرمز و در نتیجه کاهش ۳۱ تا ۳۵ درصدی مصرف آن و روی آوردن مردم به خرید گوشت به نسبت ارزان مرغ از سوی مردم ذکر کرد.

وی اضافه کرد: قیمت مصوب برای هر کیلوگرم گوشت مرغ در سال گذشته ۷۳۰ هزار ریال و مرغ زنده ۴۳۰ هزار ریال بود، ولی به علت افزایش زیاد دستمزد، اقلام دارویی، نهاده‌های تولید و هزینه‌های دیگر، در سال جدید قیمت ستاد تنظیم بازار به استان‌ها ابلاغ نشد.

اژدری اظهار کرد: برای تنظیم بازار از ماه‌ها پیش روند تولید با نظارت دقیق کنترل شد و اکنون مشکلی در بخش تولید و تامین گوشت وجود ندارد، ولی به علت افزایش هزینه تولید و رشد تقاضای مردمی، قیمت گوشت افزایش یافته و کمبود گوشت در بازار وجود دارد.

وی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال گذشته را موجب وارد آمدن فشار بر صنعت دام و طیور و در نهایت مصرف کننده عنوان کرد و ادامه داد: این امر باعث شد که با افزایش قیمت گوشت، دام‌های مولد در کشور به کشتار رفته و از چرخه تولید خارج شود، ولی به علت بالا رفتن هزینه تولید، دام جدید وارد چرخه تولید نشود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: در روز‌های اخیر به علت کاهش حدود ۳۵ درصدی مصرف گوشت قرمز در این استان، فشار سنگینی به صنعت طیور استان وارد شده و عرضه حدود ۱۱۰ تن گوشت مرغ هم نتوانسته نیاز مردم را تامین کند.

وی همچنین با اشاره به کشتار ماهانه ۲ هزار و ۷۰۰ تن مرغ در استان و عرضه روزانه ۷۰ تن گوشت مرغ به بازار استان بیان کرد: به علت افزایش مصرف گوشت مرغ در پی کاهش مصرف گوشت قرمز، هم‌ اکنون روزانه ۱۰۰ تا ۱۱۰ تن گوشت مرغ به بازار استان عرضه می‌شود.

اژدری در ادامه سرانه مصرف سالانه گوشت مرغ در استان اردبیل را ۲۵ کیلوگرم و تولید گوشت قرمز و مرغ در استان را مازاد بر نیاز استان اعلام کرد و افزود: این استان علاوه بر نیاز خود، بخشی از نیاز سایر استان‌ها را هم تامین می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها