فارس: معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش از روشهای نوین برای مدرسهسازی استفاده میکند ، یکی از این روشها صنعتی و سبکسازی است که طی آن یک ماهه مدرسه ساخته میشود.
کد خبر: ۱۴۳۶۵۴

حبیبالله بوربور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش به جز احداث مدرسه جدید، تخریب و نوسازی مدارس فرسوده را در برنامه خود دارد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تخریب و نوسازی مدارس باید در سه ماه تابستان و در تعطیلات دانشآموزی مدارس انجام شود، وزارت آموزش و پرورش طرحهایی را برای اینکه بتواند زمان نوسازی را محدود کند، در دست اقدام دارد.
بوربور ادامه داد: یکی از این اقدامات، ساخت صنعتی با اسکلتهای پیچ و مهرهای است که 30 درصد از مدارسی که مهر امسال افتتاح میشود با این روش ساخته شدند.
وی ادامه داد: روش دیگر صنعتی و سبکسازی است که پروژه ساخت نخستین مدرسه صنعتی و سبک سازی در کشور اول شهریور در شهر کاشان آغاز شد.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: این مدرسه با مشارکت و همکاری یک شرکت سوئیسی انجام میشود و مقرر شده است که آنها تا اول مهر این مدرسه را به آموزش و پرورش تحویل دهند.
وی افزود: مدارس صنعتی و سبکسازی عایق گرما و سرما هستند، از عمر طولانی برخوردار بوده، ضد زلزله هستند ، سبکبوده و امکان جابجایی بخشهای مختلف ساختمان برای استفاده چندگانه از کلاسهای درس وجود دارد.
بوربور هزینه ساخت این مدرسه را بیش از 300 میلیون تومان ذکر کرد و افزود: قرارداد ساخت 4 مدرسه دیگر نیز با این روش بسته شده است.
وی اظهار داشت: اول مهر 2 هزار مدرسه از اعتبار تخریب و نوسازی افتتاح میشود.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: روشهای نوین در استانهای مروم نیز اجرا میشود به عنوان مثال 40 درصد مدارسی که در استان سیستان و بلوچستان مهر امسال از اعتبار تخریب و نوسازی تحویل میشوند با روش ساخت صنعتی با اسکلتهای پیچ و مهرهای احداث شدند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها