کاهش خطر شکستگی استخوان در سنین بالا با مصرف کلسیم

بر اساس یک مطالعه مصرف مکملهای کلسیم میتواند خطر شکستگی استخوان را در افراد مسن تا 24 درصد کاهش دهد.
کد خبر: ۱۴۳۶۰۹

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، این مطالعه بر روی 4 هزار و 500 زن و مرد بالای 50 سال انجام شده است.
براساس این تحقیق که نتایج مطالعه دیگر را نیز بررسی کرده است، حتی زمانی که افراد دزهای تجویز شده کلسیم را به طور کامل دریافت نکردند، این ماده استخوان ساز که اغلب همراه با ویتامین دی مصرف میشود، خطر شکستگی استخوان را تا 12 درصد کاهش داده است.
بنیامین تانگ از دانشگاه وسترن سیدنی که ریاست این تحقیق را بر عهده داشت ، گفت ، بخش بزرگی از جمعیت سالمندان در معرض افزایش خطر شکستگی استخوان قرار دارند.
او گفت، از هر 6 زن بالای 50 سال یک نفر در معرض خطر شکستگی استخوان به علت پوکی استخوان قرار دارد.
پوکی استخوان یک اختلال پیش رونده است که به تحلیل و شکنندگی استخوان میانجامد.
در رابطه با مردانی که در همین رده سنی قرار دارند، این نسبت به کمتر از یک نفر درهر 20 مرد کاهش می یابد.
تانگ گفت، با این حال این خطر با افزایش سن بالا میرود.
برای مثال در افراد 70 ساله خطر شکستگی استخوان بسیار بالاتر است.
کلسیم یک عنصر ضروری برای رشد و حفظ استخوانها و دندانها است.

برخلاف باور رایج ، مصرف کلسیم نه تنها در دوران کودکی بلکه در دوران بزرگسالی به ویژه سنین بالا نیز مهم و حیاتی است.
بسیاری از پزشکان عقیده دارند ویتامین دی به جذب کلسیم در معده کمک میکند، اما مطالعه تانگ نشان داد کلسیم با یا بدون ویتامین دی در پیشگیری از شکستگی استخوان موثر است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها