کشف و ضبط ۱۵ تن چوب بدون مجوز حمل در شهرستان جیرفت
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان خبر داد:

کشف و ضبط ۱۵ تن چوب بدون مجوز حمل در شهرستان جیرفت

توقیف ۲۸ خودروی حمل چوب بدون مجوز درشهرستان زرند

دادستان زرند در دیدار با مالکین تلمبه های کشاورزی شهرستان با تاکید بر لزوم اخذ مجوز برای حمل چوب درختان،از توقیف ۲۸خودروی حامل چوب فاقد مجوز،در زرند خبر داد.
دادستان زرند در دیدار با مالکین تلمبه های کشاورزی شهرستان با تاکید بر لزوم اخذ مجوز برای حمل چوب درختان،از توقیف ۲۸خودروی حامل چوب فاقد مجوز،در زرند خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۴۷۱۰

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛ رضا یعقوبی گفت: به استناد مواد 42 و 48 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع،مواد ۴ و ۹ قانون حفظ و گسترش فضای سبز و دیگر مقررات و قوانین موضوعه، حمل و بریدن هر نوع چوب از گونه‌های مختلف، بدون اخذ مجوز از دستگاه‌های مربوط،حسب مورد،جرم و تخلف محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

 

وی با بیان اینکه در برخی از مواقع، عدم آگاهی کشاورزان از قوانین موجود،باعث شده بدون اخذ مجوز، نسبت به هرس درختان باغی و حمل آن به دیگر مناطق اقدام کنند، افزود: اما موضوعی که در شهرستان مطرح است سرقت چوب درختان پسته توسط سارقان و فروش آنها به کوره های تولید ذغال است که باعث شده تا تشکیل پرونده های متعددي در دستگاه قضایی شده است و جهت پیشگیری از سرقت و حفاظت از درختانی که ثمره زحمت چندین ساله کشاورزان است، لازم است چاره اندیشی شده و اقدامات مقابله ای انجام گيرد.

 

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم زرند با اشاره به برنامه دادسرا جهت کنترل این موضوع تاکید کرد: در حال حاضر با توجه به گلایه های متعدد کشاورزان مبنی بر بریدن درختان مثمر توسط افراد سودجو مقرر شده است تا کشاورزان قبل از هرگونه عملیات هرس و تغییر رقم با در دست داشتن پروانه فعالیت(شناسنامه باغی)اراضی خودبه اداره جهادکشاورزی مراجعه نمایند و در صورت تایید کارشناسان اتاق اصناف و حفظ نباتات جهاد کشاورزی در این خصوص اقدام نمایند.

 

این مقام قضایی با ذکر آمار توقیف ۲۸ خودروی حمل چوب فاقد مجوز در چند ماه اخیر در زرند گفت: نظر به اطلاع رسانی صورت گرفته و مطابق با قوانین،کشاورزان توجه داشته باشند که بریدن و حمل هرگونه چوب بدون اخذ مجوز لازم از جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، غیرقانونی است و بنابراین خودرو های حامل چوب توقیف و با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها