مرکز بین‌المللی عدالت فلسطین:

اسرائیل در غزه مرتکب نسل‌ کشی شده است

مرکز بین‌المللی عدالت فلسطین اعلام کرد ادله و شواهدی را درباره ارتکاب نسل‌کشی توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه جمع‌آوری کرده است.
کد خبر: ۱۴۳۲۹۹۸

به گزارش جام جم آنلاین، این مرکز اعلام کرد، اسنادی را به پلیس انگلیس ارائه خواهد کرد که اثبات می‌کند رژیم صهیونیستی در نوار غزه مرتکب جنایت‌هایی شده است.

مرکز بین‌المللی عدالت فلسطین در ادامه اعلام کرد، این ادله و شواهد اثبات می‌کند که نیرو‌های رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان فلسطینی داخل خانه هایشان حمله کرده و همه اعضای خانواده‌های آن‌ها را به شهادت رسانده‌اند.

این مرکز اعلام کرد، رژیم صهیونیستی مردمی را هدف گرفته که هیچ ارتباطی به جنبش مقاومت اسلامی «حماس» ندارند.

مرکز مذکور از ایجاد واحد تحقیقات ویژه جرائم جنگی احتمالی در نوار غزه خبر داد که به هماهنگی با واحد تحقیقات جنگی پلیس لندن فعالیت خواهد کرد و اسناد و ادله را در اختیار پلیس قرار خواهد داد.

همچنین سازمان حقوق بشری عربی در انگلیس اعلام کرد، استفاده کنونی رژیم صهیونیستی از زور در نوار غزه بخشی از استفاده غیرقانونی طولانی مدت از زور است که از سال ۱۹۶۷ آغاز شده و طبق قانون، این استفاده از زور تجاوز و نقض حق تعیین سرنوشت توسط ملت فلسطین است.

این سازمان نامه‌ای به سران چندین کشور ارسال کرد تا تعهدات این کشور‌ها تحت قوانین بین المللی را با توجه به نقش آن‌ها در نقض قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی در استفاده کنونی از زور در نوار غزه به آن‌ها یادآوری کند.

این نامه شامل یک نظر حقوقی مفصل است.

در این نامه آمده است، استفاده از زور در مظاهر فعلی آن همراه با محاصره و حملات هوایی و زمینی علیه نوار غزه شامل نقض قوانین جنگی، قوانین بین‌المللی انسانی، جنایات جنگی و آپارتاید نیز می‌شود. برخی از این نقض‌ها از قبل از شروع جنگ در هفتم اکتبر ادامه داشت و اکنون کشور‌ها و کارشناسان سازمان ملل و سازمان‌های حقوق بشری غیردولتی درباره ارتکاب جنایت‌های ضد انسانی و نسل‌کشی در نوار غزه ادله و شواهد مستدلی ارائه می‌کنند.

این سازمان تاکید کرد، رژیم صهیونیستی ملزم است اقدامات غیرقانونی خود را فورا متوقف کرده، آتش‌بس برقرار کند، از نوار غزه عقب‌نشینی کرده و به محاصره تحمیلی با زور غزه به طور کامل پایان دهد.

این سازمان اعلام کرد، با توجه به نقض قوانین بین المللی اساسی، کشور‌های ثالث (به جز فلسطین و رژیم صهیونیستی) تعهدات قانونی ویژه‌ای دارند که بر اساس آن نباید مشروعیت استفاده از زور توسط رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند و یا به این رژیم کمک کرده یا از آن حمایت کنند. این بدین معناست که این کشور‌ها باید به ابراز مخالفت با استفاده از زور و توقف حمایت نظامی از رژیم صهیونیستی متعهد باشند. آن‌ها باید برای پایان دادن به این وضعیت غیرقانونی اقدامات مثبتی اتخاذ کنند مثلا اینکه رژیم صهیونیستی را به پایبندی به اقدامات مذکور دعوت کنند.

این نظر حقوقی تشریح می‌کند که چگونه کشور‌ها می‌توانند با اتخاذ این اقدامات مثبت، طرح پرونده در دادگاه کیفری بین‌المللی براساس کنوانسیون نسل‌کشی، ارائه اطلاعیه به کمیته مبارزه با تبعیض نژادی سازمان ملل، حمایت مالی از دادگاه کیفری بین المللی برای انجام تحقیقات پیرامون وضعیت فلسطین، پیوستن به کشور‌هایی که قبلا ارجاع این پرونده به دادگاه را تایید کرده‌اند، به تعهدات خود پایبند باشند.

سازمان مذکور این نامه را به تعداد زیادی از کشور‌ها از جمله ایالات متحده، انگلیس، کانادا، فرانسه، بلژیک، مصر، اردن، الجزایر، امارات، اسپانیا، فرانسه، استرالیا، آلمان و مراکش ارسال کرد و از همه کشور‌های جهان خواست به تعهدات خود عمل کنند و اقدامات مثبت مندرج در نظر حقوقی را به طور جدی مد نظر قرار دهند. همچنین از کلیه سازمان‌های حقوق بشری و مدافعان حقوق بشر در سراسر جهان خواست این نظر حقوقی را به دولت‌های خود ارسال کرده و آن‌ها را برای پایبندی به مفاد نظر حقوقی تحت فشار قرار دهند.

ارتش اشغالگر به مدت ۴۸ روز جنگ ویرانگری را در نوار غزه آغاز کرد تا اینکه ۲۳ نوامبر آتش‌بس بشردوستانه چهار روزه آغاز شد که شامل تبادل اسرا و ورود کمک‌های بشردوستانه، امدادی، پزشکی و سوختی به غزه می‌شود که با میانجیگری قطر، مصر و آمریکا در حال انجام است.

ارتش رژیم صهیونیستی در این جنگ بیش از ۱۴ هزار فلسطینی را شهید و بیش از ۳۶ هزار فلسطینی دیگر را زخمی کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها