مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان:

کیفیت آب همدان متأثر از کیفیت آب سد تالوار است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه همواره کیفیت آب آشامیدنی خط قرمز شرکت آبفاست، گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها در سالیان اخیر و کمبود منابع آبی در شهر همدان، در حال حاضر به علت برداشت بیشتر از سد تالوار، کیفیت آب همدان هم متأثر از کیفیت آب سد تالوار شده است.
کد خبر: ۱۴۳۲۷۰۶

به گزارش جام جم آنلاین همدان، فرهاد بختیاری‌فر در جلسه مشترک کمیته تحقیقات شرکت آب و فاضلاب استان با معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره طرح‌های پژوهشی پیشنهادی آن دانشگاه، با اشاره به همکاری مشترک آبفای استان همدان و دانشگاه علوم پزشکی در طرح‌های پژوهشی با موضوع کیفیت آب، اظهار کرد: طرح‌های مشترک پژوهشی شرکت آب‌و فاضلاب با دانشگاه علوم پزشکی باید در راستای بهبود کیفیت آب انجام شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با اشاره به استانداردهای جهانی کیفیت و طمع و بوی آب، گفت: استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه در راستای بهبود کیفیت آب شرب و مسائل مطرح در صنعت آب و فاضلاب بسیار می‌تواند راهگشا باشد.

دکتر رضا شکوهی با بیان اینکه در حال حاضر سه طرح پژوهشی مشترک با شرکت آبفا تعریف شده است، افزود: طرح بررسی طمع و بوی آب شهر همدان و طرح جامع آرسنیک منابع آب آشامیدنی کشور از مهمترین طرح‌ها است که در صورت تصویب در کمیته تحقیقات شرکت آبفا و تأیید مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اجرایی خواهد شد.

مدیر تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با ارائه گزارش همکاری‌های مشترکی که تاکنون در قالب طرح‌های پژوهشی بین شرکت آب و فاضلاب و دانشگاه انجام شده است، پیشنهاد طرح پژوهشی درباره طمع و مزه آب را ارائه کرد.

طرح جامع آرسنیک منابع آب آشامیدنی کشور و یک طرح دیگر، طرح‌های پیشنهادی بود که توسط همکاران ایشان نیز در این جلسه ارائه شد.

newsQrCode
برچسب ها: همدان آب سد تالوار
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها