جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان دشتستان با حضور فرماندار دشتستان و مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر برگزار شد؛

نظارت جدی و جلوگیری از انحراف تسهیلات تبصره 18

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاش گفت:

بکارگیری نیروی غیرمجازخارجی ومهروموم ۴ واحد صنفی در خاش

به منظور شناسایی و برخورد با اشتغال اتباع خارجی غیر مجاز، در بازرسی مشترک از واحد‌های صنفی و کارگاهی سطح شهرستان، چهار واحد متخلف مهروموم شد و سه واحد دیگر نیز اخطار دریافت کردند.
کد خبر: ۱۴۳۰۴۳۰

 به گزارش جام جم آنلاین ،ریگی رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاش گفت:  از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۹۸ بازرسی به منظور برخورد با اشتغال نیروی کار خارجی غیر مجاز در سطح شهرستان انجام شده است.
ریگی گفت: دراین بازرسی‌ها ۷۷ تبعه بیگانه غیرمجاز در واحد‌های صنفی و کارگاهی خاش شناسایی و ۲۱ نفر نیز در این خصوص به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی ادامه داد:در این بازه زمانی همچنین، ۳۴ نیروی کار ایرانی جایگزین اتباع خارجی در سطح کارگاه‌ها و اصناف شهرستان شدند.

وی اضافه کرد: در قانون کار صراحتا تاکید شده است که به کارگیری اتباع بیگانه فاقد پروانه کار و یا دارای پروانه کار منقضی شده ممنوع است و همچنین اتباع بیگانه نباید در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آن‌ها قید شده مشغول به کار شوند.
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاش افزود: بر اساس بند ج ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از درآمد‌های دولت، هر کارفرمایی که از نیروی کار خارجی غیرمجاز استفاده و یا در مشاغلی به جز شغل تعیین شده در پروانه کار اقدام کند، به پنج برابر حداقل دستمزد برای هر روز اشتغال یعنی معادل هشت میلیون و ۸۴۷ هزار و ۱۴۰ ریال جریمه می‌شود و در صورت تکرار، مبلغ جریمه دو برابر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها