فوت‌و‌فن‌های پخت یک غذای پاییزی رژیمی و خوش‌طعم

تاس‌کباب خوشمزه‌تر از کباب!

با فرا رسیدن فصل پاییز و رسیدن میوه به، به بازار حیف است خودتان را از طعم بی‌نظیر تاس‌کباب به محروم کنید.
کد خبر: ۱۴۲۹۵۳۷
 
مواد لازم:

گوشت گوسفندی چربی‌دار:
 ۶۰۰ گرم
هویج: ۳ عدد
به: ۲ عدد
سیب‌زمینی: ۲ عدد
پیاز: ۲ عدد
آلو بخارا: ۲۰ عدد
رب گوجه‌فرنگی: ۲ قاشق غذا‌خوری
آبغوره یا آبلیمو: به مقدار لازم
نمک و فلفل سیاه و زردچوبه: به مقدار لازم

طرز تهیه تاس‌کباب به

ابتدا پیاز، هویج و سیب‌زمینی را حلقه‌ای برش بزنید. به را به صورت حلقه یا مکعبی برش بزنید. گوشت را خرد کنید. آلو بخارا را در کمی آب بگذارید تا خیس بخورد. داخل یک کاسه رب را به همراه کمی آب، فلفل سیاه، زردچوبه و آبغوره بریزید و هم بزنید تا مانند سس غلیظ شود(داخل سس نمک نزنید، زیرا باعث دیر پخته شدن گوشت می‌شود). داخل یک قابلمه مقداری روغن ریخته تا داغ شود سپس به ترتیب شروع به چیدن لایه‌های مواد می‌کنیم. لایه اول گوشت، بعد پیاز، هویج، به و آلو بخارا را قرار می‌دهیم و روی مواد سس را ریخته و مقداری آب اضافه می‌کنیم و در قابلمه را می‌گذاریم. ابتدا حرارت را زیاد می‌کنیم تا به جوش بیاید، سپس حرارت را کم کرده و اجازه می‌دهیم تاس‌کباب به مدت سه ساعت خوب پخته شود. در نیم‌ساعت آخر پخت، نمک و حلقه‌های سیب‌زمینی را اضافه‌کرده و اجازه می‌دهیم سیب‌زمینی‌ها پخته شو‌د. تاس‌کباب باید غلیظ و کم‌آب باشد، اگر در حین فرآیند پخت آب آن کم شد، می‌‌توانید مقداری به آن آب اضافه کنید. تاس‌کباب به ما حاضر است. درصورت نیاز، به آن نمک و آبغوره اضافه کرده، سپس آن را داخل ظرف کشیده و به همراه نان تازه میل کنید. 

ریشه  تاریخی تاس‌کباب
تاس‌کباب یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که از دو بخش تشکیل شده؛ تاس به معنی ظرف مسی و کباب که همان مواد داخل تاس‌کباب را می‌گویند. تاس‌کباب یکی از غذاهای اصیل ایرانی در دوره قاجار بوده و در زمان ناصرالدین شاه با گوشت تازه شکار شده تهیه می‌شد و این غذا بسیار مورد علاقه شاه بود. دستور پخت این غذا در کتاب خوراک ایرانی، نوشته نادر میزرا وجود دارد. تو شهرهای مختلف ایران تاس‌کباب به شیوه‌های مختلفی تهیه می‌شود مانند تاس‌کباب تبریزی یا کاشانی و... معمولا تاس‌کباب از گوشت، به، سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی تشکیل شده و در هر شهر بنا به ذائقه، مواد آن کم و زیاد می‌شود. 

فوت‌و‌فن‌های دستور پخت تاس‌کباب به
می‌توانید با اضافه کردن مقداری دنبه در تاس‌کباب به، غذای چربی داشته باشید.
چند عدد گوجه‌فرنگی حلقه شده نیز می‌توانید داخل لایه‌ها تاس‌کباب قرار دهید.
به‌جای رب گوجه می‌توانید از رب انار استفاده کنید. درآخر پخت تاس‌کباب به هرچقدر آب غذا کمتر باشد غذای خوشمزه‌تری خواهید داشت. این غذا هم با نان و هم برنج سرو می‌شود. می‌توانید به‌جای گوشت از مرغ یا گوشت چرخکرده نیز استفاده کنید.
newsQrCode
برچسب ها: تاس کباب غذا آشپزی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها