چرا صهیونیست‌ها در آینده‌سازی برای غزه ناکام مانده‌اند

شکست نقشه حذف‌ حماس

حذف اسرائیل، گریزناپذیر است

بعد از جنگ جهانی دوم، آمریکا و اروپا برای این‌که یک پایگاه و سد دفاعی در مقابل جهان اسلام داشته‌باشند، دست به ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی در منطقه غرب آسیا زدند. البته اروپایی‌ها هدف دیگری هم از این کار داشتند و می‌خواستند از دست یهودیان در اروپا راحت شوند.
کد خبر: ۱۴۲۹۲۵۰
نویسنده جواد منصوری | کارشناس مسائل بین‌الملل

چند قرن است که اروپایی‌ها درخصوص حضور یهودیان در این قاره دچار چالش هستند و از آنها به «موش‌های موذی» یاد می‌کنند. بر همین اساس تصور کردند با ایجاد اسرائیل، هم مشکل یهودیان و دردسرهای آنها برای اروپا خاتمه می‌یابد و هم پایگاهی برای آنها در قلب جهان اسلام ایجاد می‌شود که می‌تواند تضمین‌کننده ادامه سلطه استعماری آنها باشد. در این میان باید به مهم‌ترین هدف ایجاد اسرائیل نیز که ایجاد تفرقه میان مسلمانان است توجه داشت. در صورت از بین رفتن این رژیم، آمریکا و اروپا ضربه بزرگی خواهند خورد. تاکنون جنگ‌های زیادی با طراحی رژیم‌صهیونیستی در منطقه ایجاد شده که از جمله آنها می‌توان به جنگ تحمیلی هشت‌ساله عراق علیه ایران یا جنگ یمن اشاره کرد که البته با حمایت آمریکا و اروپا همراه بود اما طراحی اصلی را صهیونیست‌ها به عهده داشتند. بنابراین، بحث تضعیف رژیم‌صهیونیستی یا حذف و فروپاشی این رژیم برای اروپا، بسیار گران است و به همین دلیل تمام امکانات خود را برای جلوگیری از این اتفاق به کار گرفته‌اند. 
اما از طرف دیگر ملت فلسطین با فرهنگ انقلابی برگرفته از اسلام و با سلاح شهادت‌طلبی و با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران و تجربیات این انقلاب، راه خود را انتخاب کرده‌است. غرب در مقابل این قضیه هیچ راه چاره‌ای ندارد جز همین وحشیگری‌هایی که این روزها از سوی آنها صورت می‌گیرد. آنها تصور می‌کنند با همین روش‌های هیتلری می‌توانند مسلمانان را شکست دهند، غافل از این‌که مسلمانان براساس آموزه‌های اسلامی، هرگز در مقابل چنین وحشیگری‌هایی تسلیم نمی‌شوند. آنها در راه آرمان خود یا به پیروزی می‌رسند یا شهید می‌شوند که در هر دو حالت پیروزند. بنا بر این سازش نمی‌کننند و این فرهنگی برگرفته از اسلام است که توسط انقلاب اسلامی ایران در منطقه پخش شده و لذا موجی از مقاومت در منطقه شکل گرفته که از بین رفتنی نیست و تسلیم هم نخواهندشد. 
برهمین اساس با توجه به وحشیگری‌های اخیر رژیم‌صهیونیستی و حمایت همه‌جانبه کشورهای غربی از این جنایات، مسائل مختلفی ممکن است اتفاق بیفتد و احتمال دارد به صورت مقطعی با فراز و نشیب‌هایی روبه‌رو باشیم اما آنچه مسلم و قطعی است این که اسرائیل در نهایت از منطقه حذف می‌شود. وجود اسرائیل در منطقه به معنی ادامه ظلم، غصب، کودک‌کشی و جنایت است، در حالی که خداوند اراده کرده هر ظالم غاصب کافری را نابود کند. این مسأله بارها در قرآن کریم مورد تاکید قرار گرفته‌است از جمله در آیه۱۶سوره اسراء می‌فرماید وَإِذَا أَرَدْنَا أَنْ نُهْلِک قَرْیةً أَمَرْنَا مُتْرَفِیهَا فَفَسَقُوا فِیهَا فَحَقَّ عَلَیهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْنَاهَا تَدْمِیرًا.
در تاریخ هم مشاهده می‌کنیم که این وعده خداوند بارها تحقق یافته اما معمولا انسان‌ها حاضر نیستند درس‌های تاریخ را بپذیرند. بر همین اساس است که مولای ما، امیرالمومنین علی(ع) می‌فرمایند «مَا أَکثَرَ الْعِبَرَ وَ أَقَلَّ الِاعْتِبَارَ» («پندها چه بسیار است و پند گرفتن چه اندک.) در طول تاریخ شاهدیم که تاکنون چند بار قوم یهود طغیان کرده و خداوند آنها را سرکوب کرده است و این بار نیز وعده الهی در مورد آنها محقق خواهدشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها