رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هشدارداد:

بیماری خاموش پرفشاری خون، سلامت مردم را تهدید می کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان هشدارداد:

احتمال پیک سرماخوردگی و آنفلوانزا در دو هفته آینده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از احتمال پیک آنفلوآنزا و سرماخوردگی در دو هفته آنیده خبر داد و گفت:در حال حاضر با پیک بیماری خاصی روبرو نیستیم،اما پیش‌بینی می‌شود در دو هفته آینده با پیک سرماخوردگی ناشی از آنفلوآنزا مواجه شویم.
کد خبر: ۱۴۲۴۰۰۹

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛دکترمهدی احمدی نژاد،درنشست خبری به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس افزود:سیستم ایمنی افراد در دو سالی که با بیماری کرونا رو به رو بودیم تغییرکرده و چون مواجهه با بیماری آنفلوآنزا نداشتند ضعف سیستم ایمنی حس می شود و امیدواریم مردم رعایت کنند.

وی بر استفاده از ماسک و عدم تجمع در مکان های شلوغ  تاکید کردو گفت:افراد درصورت ابتلا با ماندن در منزل را مورد توجه قرار دهند تا این دوره را هم در امان بگذرانیم.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ به یکی از خبرنگاران گفت:دانشگاه علوم پزشکی کرمان تیپ یک است و متاسفانه ۴۳درصد خوابگاه‌های دانشگاه استیجاری است. 

وی ادامه داد:سال گذشته خوابگاه ۶۰۰نفره با ۳۵درصد پیشرفت را تحویل گرفتیم واکنون ۹۰درصد پیشرفت دارد و تا ترم آینده مختص بانوان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه به دانشگاه‌های علوم پزشکی به اجبار دانشجو داده می‌شود و در حالی که ما در کرمان ظرفیت ۱۲۰ نفر را داریم،اظهار داشت:این در حالی است که در سال جاری به ما ۳۰۰ دانشجو داده شده و مشکل زمانی است که این افراد بخواهند واردحیطه بالینی بشوند،زیرا بیمارستان‌های ما اصلاً ظرفیت پذیرش این تعداد دانشجو را ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت:رویه افزایش پذیرش دانشجویان علوم پزشکی منطقی نیست زیرا با جان مردم سر و کار داریم و شوخی بردار نیست و یک تشخیص اشتباه موجب خطرات جبران ناپذیر می‌شود زیرا افراد باید صلاحیت علمی و اخلاقی داشته و برای جان،مال و ناموس مردم ارزش قائل باشند که امیدواریم این روند بازبینی و اصلاح شود.

وی در تشریح امکانات فرهنگی و رفاهی برای دانشجویان گفت:تنها زمین پینت‌بال دانشگاهی ایران در دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان،زمین چمن طبیعی و مصنوعی،سالن بدن‌سازی،استخر شنا و... را از جمله امکاناتی دانست که برای دانشجویان این دانشگاه فراهم است.

دکتر احمدی‌نژاد،در پاسخ به سئوال در زمینه هزینه‌های درمانی انجام شده برای اتباع افغان در استان کرمان؛ اظهارکرد:این هزینه ها قابل احصا نیست زیرا خدمات بهداشتی را رایگان و بسیار گسترده در اختیار اتباع قرار می دهیم و بیش از ۹۰ درصد مراجعین مراکز بهداشتی استان،اتباع هستند.


وی افزود:در بیمارستان‌ها تفاهم نامه‌ای با پزشکان بدون مرز امضا شده تا اگر نیاز اتباع به بستری شدن را تایید کردند؛هزینه ها از طریق نهادهای بین المللی پرداخت شود اما درقسمت بهداشتی هزینه ها قابل برگشت نیست و معادل خدمات ارائه شده به ایرانیان به آنان داده می‌شود که در هیچ کجای دنیا اینگونه نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ازمطالعات و برآورد هزینه ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی شهید سلیمانی به عنوان بیمارستان جایگزین شفا خبر داد که پس از ساخت بزرگترین بیمارستان جنوب‌شرق ایران می‌شود.

وی بااشاره به فرسوده شدن بیمارستان۲۵ساله افضلی‌پور؛هزینه بازسازی آن راطبق برآورد کارشناسی را یکصد میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: بخش‌های مختلف این بیمارستان در حال بازسازی است و یکصد تخت نیز به آن اضافه خواهد شد.

دکتر احمدی‌نژاد،در پاسخ به سئوالی دررابطه با مهاجرت بهترین نخبگان،مهاجرت بهترین پزشکان کشور را به صراحت رد کردو گفت:حداقل در استان کرمان،کسانی که رفتند، بهترین ها نبودند و بنده با اسم و رتبه افرادمی توانم بگویم بهترین ها در کرمان کار می کنند که باید قدر آنان را دانست.

وی درخصوص بالابودن هزینه‌های دندانپزشکی توضیح داد:بخشی ازهزینه‌ها خارج از تعرفه دریافت می‌شود که تعدادی را شناسایی و با آنان برخورد انضباطی شده است اما بخاطر همین هزینه‌های بالا، بیشترین اردوهای جهادی را در زمینه دندانپزشکی برگزار می‌کنیم که در همین زمینه بزرگترین اردوی جهادی در۱۰ سال اخیر را سال گذشته با بیش از ۱۰۰یونیت و رزیدنت و... برگزار کردیم ضمن اینکه امسال نیزطرح توسعه کلینیک دندانپزشکی اجرا می شودکه خدمات آن با نرخ دولتی داده می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها