معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، از کاهش ۵۰درصدی هزینه رومینگ در اربعین۱۴۰۲ و افزایش نقاط ارائه اینترنت ‌wifi رایگان در شهرهای نجف، کربلا و مسیر پیاده‌روی اربعین خبر داد.
کد خبر: ۱۴۲۰۸۶۵

اینترنت این شهرها در اربعین رایگان شد​

امیر لاجوردی، معاون وزیر ارتباطات با انتشار پستی نوشت: پس از مذاکره فشرده و رو در رو اپراتورهای ایران و عراق ، اتفاق خوب نخست، کاهش ۵۰ درصدی هزینه‌های رومینگ در اربعین ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ با وجود افزایش قیمت دینار از سال پیش تاکنون بود.
وی افزود: اتفاق خوب بعدی، ایجاد لینک مستقیم بین تهران و بغداد است که با پیگیری‌های مهندس جعفرپور به سرانجام رسید و تاخیر ارتباطی بین بغداد و تهران از حدود ۲۰۰میلی‌ثانیه در گذشته (به دلیل عبور ترافیک از صوفیه و فرانکفورت) به کمتر از ۲۰ میلی‌ثانیه رسید که تحولی در ارتقای کیفیت سکوی ایرانی در عراق است.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: دریافت مجوز موقت دو فرکانس‌ رادیویی روی موج FM در شهرهای نجف و کربلا و مسیر پیاده‌روی از دیگر توفیقات سفر بود.
لاجوردی اشاره کرد: تسهیل در ارائه خدمات سرویس «پست‌یافته» توسط پست جمهوری اسلامی ایرانی در مسیر نجف به کربلا و ارائه خدمات پستی ویژه زوار با هزینه کم (فقط هزینه هواپیما) توسط شرکت پست عراق در نقاط منتخبی در شهرهای نجف و کربلا از دیگر هماهنگی‌های انجام شده بود.
براساس اعلام معاون وزیر ارتباطات، توافق بر افزایش نقاط ارائه WiFi رایگان در شهرهای نجف و کربلا و مسیرپیاده‌روی و همچنین نقاط ابتدایی مرز عراق که توسط جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌شود از نکات مثبت دیگر سفر بود.
وی تاکید کرد: در انتهای سفر هم به صورت تصادفی در فرودگاه نجف استاندار سابق قم آقای شاهچراغی را دیدم و مذاکراتی درخصوص حمایت از استارت‌آپ‌های قمی مانند باسلام، ایتا، سبز داشتیم.

احتمال عرضه گوشی‌های سامسونگ با صفحه نمایش قابل پیچش

سامسونگ ممکن است یک تلفن با صفحه نمایش قابل‌پیچش و منعطف (rollable) را در سال۲۰۲۵ راه‌اندازی کند. در اوایل امسال، Samsung Display یک پنل نمایش OLED را به نمایش گذاشت که می‌تواند به یک فرم فاکتور کوچک‌تر پیچش یابد. در واقع، سامسونگ ممکن است تلفنی را راه‌اندازی کند که از چنین صفحه نمایش OLED قابل پیچشی استفاده می‌کند. اگرچه شایعات متعددی در مورد برنامه‌های این شرکت کره‌ای برای عرضه چنین دستگاه‌هایی منتشر شده است، اما شایعه جدیدی ادعا می‌کند که اطلاعات بیشتری در مورد اولین دستگاه از این دست دارد. یک منبع اطلاعات، ادعا می‌کند که سامسونگ در سال ۲۰۲۵ تلفنی با صفحه نمایش OLED قابل پیچش را راه‌اندازی خواهد کرد. اگر این اطلاعات صحیح باشد، شرکت ممکن است تلفن را به همراه Galaxy Z Flip ۷ و Galaxy Z Fol ۷ در نیمه دوم سال معرفی کند. این منبع ادعا می‌کند که تلفن با صفحه نمایش قابل پیچش دارای دوربین UPC (Under Panel Camera) بهبود یافته است. به این معنا که برای دوربین جلوی دستگاه هیچ برشی وجود ندارد. همچنین ادعا می‌شود که دستگاه دارای حاشیه‌های صفر است، یعنی صفحه‌نمایش بدون حاشیه و با استفاده از کل فضای دستگاه است. اطلاعات زیادی در مورد این دستگاه شایعه شده وجود ندارد. بعد از تقریبا بهبود فرم فاکتور تاشو به شکل حرف Z با مجموعه Galaxy Z Flip و Galaxy Z Fold، احتمالا شرکت به دنبال فرم فاکتور‌های نوآورانه دیگری برای دستگاه‌های تلفن همراه است، ازجمله تلفن‌هایی که با صفحه‌های نمایش قابل پیچش و صفحه‌های دوگانه قابلیت تبدیل به تبلت را دارند. همچنین شایعات حاکی از آن است که شرکت در حال کار بر روی یک دستگاه با دو محور(لولا) است که می‌تواند از یک تلفن به تبلت تبدیل شود. بازگشت به صفحه نمایش OLED قابل پیچش، پنلی که توسط سامسونگ دیسپلی به نمایش گذاشته شده، هنگام نیاز می‌تواند به یک صفحه نمایش ۱۲.۴ اینچی گسترده شود. این دستگاه دارای یک موتور داخلی است که صفحه نمایش OLED انعطاف‌پذیر را بسته و باز می‌کند. سامسونگ چندین اختراع درباره فناوری‌هایی دارد که می‌تواند در صفحه نمایش‌های قابل پیچش و قابل تاشدن استفاده شود.

بدافزاری در هوش مصنوعی گوگل بارد 

به گزارش دیجیتال ترندز، همان‌طور که عموم مردم به هوش مصنوعی اعتماد می‌کنند، محیطی عالی برای هکرها ایجاد می‌شود تا کاربران اینترنت را در دام دانلود بدافزار بیندازند. یکی از این اهداف ربات گفت‌و‌گوی بارد گوگل است که به عنوان طعمه برای کسانی که آنلاین هستند، استفاده می‌شود تا ناآگاهانه روی تبلیغات آلوده کلیک کنند.  تبلیغات به گونه ای طراحی شده اند که گویی گوگل بارد را تبلیغ می‌کنند و باعث می‌شوند که آنها امن به نظر برسند. با این حال، کاربران پس از کلیک بر روی آن، به جای صفحه رسمی گوگل، به یک صفحه وب حاوی بدافزار هدایت می‌شوند. محققان امنیتی در ESET ابتدا متوجه اختلافات موجود در تبلیغات شدند که شامل چندین اشتباه گرامری و املایی در کپی و همچنین سبک نوشتاری است که با استانداردهای گوگل مطابقت ندارد. این تبلیغ کاربران را به جای دامنه میزبانی شده توسط گوگل به صفحه وب یک شرکت مستقر در دوبلین به نام rebrand.ly هدایت می‌کند، جایی که شما در واقع در مورد چت ربات بارد اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد. محققان هشدار داده‌اند که دسترسی به چنین صفحاتی در حین ورود به حساب‌های مرورگر می‌تواند داده‌های خصوصی شما را در معرض هک قرار دهد. این تبلیغ علاوه بر این، شامل یک دکمه دانلود می‌شود که با دسترسی به آن، فایلی را دانلود می‌کند که به عنوان فضای شخصی گوگل درایو ظاهر می‌شود. با این حال، در واقع یک بدافزار تایید شده به نام GoogleAIUpdate.rar است.
«توماس اوهمان» محقق ESET، گفت که این یکی از بزرگ ترین حملات سایبری در نوع خود است، که برخی از آنها شامل تبلیغات جعلی برای هوش مصنوعی متا یا بازاریابی فریبنده هوش مصنوعی گوگل می‌شود. بارد درحال حاضر بزرگ‌ترین رقیب ربات گفت‌و‌گوی چت‌جی‌پی‌تی است. چت‌جی‌پی‌تی یک حمله سایبری مشابه را در اواخر فوریه(اسفند) تجربه کرد در آن زمان یک بدافزار سرقت اطلاعات به نام Redline توسط یک محقق امنیتی مشاهده شد. این بدافزار در وب سایت chat-gpt-pc.online میزبانی می‌شد که دارای نام تجاری چت‌جی‌پی‌تی بود و در صفحه فیسبوک به عنوان پیوند قانونی اپن ای آی برای متقاعد کردن افراد جهت دسترسی به سایت آلوده تبلیغ می‌شد.

اپل، ارباب حلقه‌ها می‌شود 

حلقه‌های هوشمند، دسته‌بندی نوظهوری از پوشیدنی‌ها هستند که پتانسیل آن را دارند تا با قیمتی مناسبت‌تر، قابلیت‌هایی مشابه بهترین ساعت‌‌های هوشمند ارائه دهند. در واقع حلقه هوشمند برای افرادی که فقط به ردیابی سلامت علاقه‌مند هستند بسیار منطقی به‌نظر می‌رسد. می‌توان حلقه هوشمند را با ساعت آنالوگ کلاسیک جفت کرد و این‌کار می‌تواند ظاهر بهتری نسبت‌به پوشیدن ساعت هوشمند معمولی داشته باشد. به‌نظر می‌رسد اپل با برخی از این ایده‌ها موافق است زیرا گواهی حق‌ اختراعی برای حلقه هوشمند ثبت کرده که نشان می‌دهد به‌فکر ساخت چنین محصولی است. اپل، پتنتی با عنوان «دستگاه حلقه با ورودی حساس به فشار» به‌ثبت رسانده است. غول فناوری اهل کوپرتینو در گواهی حق‌اختراع خود مکانیزم‌هایی را بررسی می‌کند که این محصول را به‌عنوان دستگاهی برای اعلان‌ها و به‌عنوان مکانیزم ورودی درنظر می‌گیرد. این پتنت ساخت حلقه مرکزی ثابت و حلقه بیرونی چرخان را پیشنهاد می‌دهد.

نحوه کنترل اپل واچ با ژست حرکتی

پتنت اپل به حلقه‌ای اشاره دارد که اعلان را از گوشی هوشمند دریافت و سپس هشدار لرزشی ایجاد می‌کند. علاوه‌بر این، حلقه مذکور می‌تواند برای ارسال ورودی‌ها به دستگاه‌های پوشیدنی مثل ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، هدفن و غیره مورداستفاده قرار گیرد. پتنت‌ها معمولا دامنه گسترده‌ای دارند و پتنت اپل نیز حلقه‌ای را برای ارائه ورودی به آیفون، تبلت، رایانه، دستگاه‌های خانه هوشمند و موارد مشابه توصیف می‌کند. این اولین‌بار نیست که اپل طرحی برای حلقه هوشمند ارائه داده است. این شرکت قبلا تصمیم داشت ابزار پوشیدنی به‌سبک حلقه با کنترل صوتی، لمسی و دوربین بسازد. این پتنت به حلقه‌ای جداگانه هم اشاره داشت که عملکردهایی شبیه اپل واچ ارائه می‌دهد. سامسونگ نیز درحال کار روی حلقه هوشمند گلکسی است و گفته می‌شود در دست توسعه قرار دارد. جای تعجب نیست که اپل در بازار حلقه‌های هوشمند نیز تأخیر داشته باشد اگرچه همه انتظار دارند ورود این شرکت به بازتعریف صنعت مذکور منجر شود.

فناوری جدید رقیب آیفون 

بدون شک بیشتر کاربران دوست دارند نمایشگر گوشی موبایل‌شان فاقد حاشیه‌های اضافه باشد. سامسونگ دیسپلی به‌عنوان بازوی نمایشگرسازی سامسونگ الکترونیکس، یکی از پیشروان تولید نمایشگرهای موبایل است که نمی‌توان نقش آن در پیشرفت گوشی‌ها را نادیده گرفت. این شرکت اکنون در حال کار روی نمایشگرهای جدیدی است که هیچ حاشیه اضافی ندارند. و از آنجا که سازنده نمایشگرهای آیفون هم همین کمپانی است، خبر خوبی برای طرفداران گوشی‌های اپل محسوب می‌شود. در حالی که نمایشگر گوشی گلکسی اس ۲۳اولترا سامسونگ از کناره‌ها انحنایی به‌طرف داخل دارد و جزو بهترین نمایشگرهای موبایل بازار محسوب می‌شود اما همچنان حاشیه‌های اضافی در بالا و پایین پنل آن وجود دارد. اما حالا طراحی پنل جدید سامسونگ می‌تواند باعث از‌بین بردن همین حاشیه‌های اضافه‌تر شده تا تجربه کاربری همه‌جانبه و بی‌نظیری را در اختیار کاربران بگذارد. احتمالا گلکسی اس۲۴اولترا، نخستین موبایل غول کره‌ای خواهد بود که به این نمایشگر مجهز می‌شود. اما این خبر وقتی جذاب می‌شود که بدانید سامسونگ دیسپلی مسئول تولید نمایشگر گوشی‌های آیفون است. بنابراین هر چه این شرکت پیشرفت بیشتری کند، به‌نفع طرفداران گوشی‌های اپل نیز است. براساس شایعات، آیفون ۱۵ پرو که چند ماه دیگر عرضه می‌شود از حاشیه‌های باریک‌تری برخوردار است. بنابراین برای داشتن یک آیفون کاملا بدون حاشیه، باید تا سال آینده یا شاید هم دو سال دیگر منتظر بمانید.

شایعات جدید از تلفن همراه S۲۴ سامسونگ 

براساس اطلاعاتی که از منبع معتبری به نام Ice Universe به‌دست آمده است، سامسونگ قصد دارد قاب جانبی گلکسی‌S۲۴ و S۲۴+ را صاف کند تا آنها را با ظاهری شیک‌تر، مانند گلکسی Z Fold۵ و Z Flip۵، را هماهنگ‌تر کند. در حال حاضر، پشت گلکسی S۲۳ و S۲۳+ صاف است اما قاب میانی آنها کمی بیرون زده است. انتظار می‌رود که این جنبه طراحی در مدل جدید تغییر کند. یک سری علت‌ها ممکن است برای این تصمیم وجود داشته باشد. این تصمیم ممکن است تحت تأثیر عوامل خارجی قرار گرفته باشد. همان‌طور که روند طراحی سال‌های اخیر، طرح‌های تخت با لبه‌های تیز را ترجیح داده است. با پیروی از این روند، سامسونگ بدون در نظر گرفتن جریان مد روز، طراحی گلکسی‌S۲۴ را بیشتر ارتقا دهد. همانطور که انتظارات برای سری گلکسی S۲۴ افزایش می‌یابد، افشاگری‌‌ها و شایعات نیز افزایش می‌یابد. با توجه به این‌که دستگاه‌های تاشو، سامسونگ در حال حاضر معروف هستند، کاربران و علاقه‌مندان به فناوری، مشتاقانه منتظر رونمایی رسمی از سری Galaxy S۲۴ هستند. تغییر طراحی گزارش‌شده برای Galaxy S۲۴ و S۲۴+ به طور بالقوه مطابق با روند طراحی فعلی، به ظاهر ساده‌تر و مدرن‌تر اشاره می‌کند. با این حال، سرنوشت گلکسی S۲۴ Ultra همچنان یک راز باقی مانده است. همان‌طور که سامسونگ به سنت خود در تمایز این مدل با عناصر طراحی منحصر به فرد ادامه می‌دهد.

تبلت‌ تاشوی جدید سامسونگ 

به گفته رئیس بخش موبایل سامسونگ، این شرکت درحال کار روی یک تبلت تاشوی جدید است که با محصولات فعلی از سری گوشی‌های تاشوی سامسونگ متفاوت خواهد بود. مدیرعامل سامسونگ اعلام کرد که تکنولوژی استفاده شده در گوشی‌های تاشو نیز روی تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها به کار گرفته خواهد شد. وی همچنین اظهار کرد که سامسونگ منابع قابل توجهی را در توسعه تکنولوژی پایه مورد نیاز این دستگاه‌ها سرمایه‌گذاری کرده است.

امکان امنیتی جدید Google Workspace

گوگل اعلام کرد آخرین ویژگی‌های امنیتی، مانند رمزنگاری سرویس گیرنده (CSE) در برنامه‌های موبایل جیمیل، برای مشتریان مجموعه کاری Google Workspace و محیط‌های شرکتی دیگر را معرفی می‌کند. پس از اضافه شدن در نسخه وب، رمزنگاری سرویس گیرنده (CSE) در برنامه‌های موبایل Google Calendar، Gmail و Meet (در دسترس عموم) مورد استفاده قرار می‌گیرد. این به این معنی است که یک شرکت به طور مستقیم کلیدهای رمزنگاری را کنترل و مدیریت می‌کند، به طوری که گوگل و اشخاص دیگر نمی‌توانند متن را بخوانند، صدا را بشنوند یا ویدئو را ببینند. این ویژگی برای شرکت‌هایی مناسب است که با داده‌های تنظیم شده یا حساس سروکار دارد. در Docs، با رمزنگاری سرویس گیرنده (CSE) امکان ارسال نظرات (در پیش‌نمایش امسال) فراهم خواهد شد، در حالی که پشتیبانی از مشاهده، ویرایش و تبدیل فایل‌های Microsoft Excel در حال آزمایش است. به‌طور مشابه، پشتیبانی از دسترسی مهمان در Google Meet در حال فراهم‌آمدن است و مدیران قادر خواهند بود رمزنگاری سرویس گیرنده (CSE) را برای برخی از واحدهای سازمانی اجبار کنند. در زمینه حاکمیت دیجیتال، کاربران CSE می‌توانند کشوری که کلیدهای رمزنگاری آنها در آن ذخیره می‌شود را انتخاب کنند. گوگل در حال گسترش وسعت دادن به انتخاب مشتریان برای مکان ذخیره‌سازی داده‌های در حالت استراحت به مکانی که داده‌های پوشش داده شده در آن (آمریکا یا اتحادیه اروپا) پردازش می‌شود، است همچنین گزینه‌ای برای «ذخیره یک نسخه از داده‌های فضای کار خود در یک کشور انتخابی» نیز وجود خواهد داشت. درهمین حال، گوگل از مدل‌های هوش مصنوعی حفظ حریم خصوصی استفاده خواهد کرد که برای یک سازمان قابل‌«سفارشی‌سازی منحصر به فرد» استتا فایل‌های جدید و موجود را در درایو دسته‌بندی و برچسب‌گذاری کند. این اقدامات پیشگیری از دست دادن داده (DLP) به صورت خودکار و پیوسته عمل می‌کند در حالی که به صاحبان فایل امکان تغییر برچسب‌ها را در صورت نیاز می‌دهد.به‌طور مشابه، سرپرستان Workspace می‌توانند قبل از این‌که بتوانند محتوای حساس را در درایو به اشتراک بگذارند، از کاربران بخواهند که موقعیت مکانی دستگاه یا شرایط امنیتی خاصی را رعایت کنند. کنترل‌های پیشرفته DLP نیز پس از راه‌اندازی در Chrome، Google Chat و Drive به Gmail فراهم خواهد شد. در زمینه امنیت، گوگل در حال ایجاد تغییراتی است که برای انجام برخی از عملیات‌های حساس مانند تغییر ۲FA (شناسایی دو عاملی) نیاز به تأیید دو مدیر Google Workspace داشته باشد تا اجرا شود.علاوه بر این، انجام اقدامات حساس در Gmail مانند تنظیم فیلترهای ایمیل یا ارسال مجدد، باعث می‌شود گوگل هویت شما را مجددا از طریق ۲SV (شناسایی دو عاملی) تأیید کند تا اطمینان حاصل شود که واقعا شما هستید و نه یک شخص ثالثی که به حساب کاربری شما دسترسی پیدا کرده است.

newsQrCode

نیازمندی ها