کسبه شوش، زنان تبهکار را شناسایی کنند

سرقت‌با جلیقه‌های مخصوص! + عکس

سناریوی حرفه‌ای زن تبهکار برای کلاهبرداری بزرگ

زن تبهکار با نقشه‌ای حساب‌شده و با جعل چک، حساب بانکی شرکت‌ها را خالی می‌کند. پلیس در تعقیب این زن است و از شهروندان برای شناسایی او کمک خواسته است.
زن تبهکار با نقشه‌ای حساب‌شده و با جعل چک، حساب بانکی شرکت‌ها را خالی می‌کند. پلیس در تعقیب این زن است و از شهروندان برای شناسایی او کمک خواسته است.
کد خبر: ۱۴۱۵۹۲۲

به گزارش جام‌جم، تحقیقات در این پرونده با شکایت مدیر یک شرکت در پلیس آگاهی تهران آغاز شد. بررسی‌ها نشان داد، فردی با مراجعه به بانک چکی جعلی را ارائه داده و با آن از حساب این شرکت برداشت کرده است. بررسی اسناد حسابداری شرکت هم نشان می‌داد، چنین چکی صادر نشده است.  ماموران در ادامه به بانک مورد نظر رفته و با بررسی دوربین‌های مداربسته آنجا، تصویر زنی را به دست آوردند که با مراجعه به شعبه و ارائه چکی از حساب شرکت برداشت کرده است. تحقیقات پلیسی روی این زن متمرکز شد ماموران دریافتند، زن جوان با ظاهری آراسته به شعبات بانک مراجعه کرده و مشتریانی که برای نقد کردن چک به آنجا آمده بودند را شناسایی می‌کرد. او در فرصتی با گوشی تلفن‌همراهش از چک‌ها عکس گرفته و بعد سراغ جاعلان می‌رفت. در این مرحله جاعلان شماره و مشخصات چک‌های سرقتی را بر‌اساس عکس چک‌ها تغییر می‌دادند.
پس از جعل چک‌ها، زن جوان برای اطمینان از موجودی حساب شاکیان به بهانه استعلام گرفتن برای نقد کردن چک با شعبات بانک‌ها یا قسمت حسابداری شرکت‌ها تماس و با ترفندی خاص از مانده حساب سوژه‌های مطمئن شده و چک را با توجه به این موجودی صادر می‌کرد. متهم که سعی کرده بود هیچ سرنخی از خود باقی نگذارد، در مرحله آخر حسابی بانکی با کارت ملی جعلی افتتاح کرده بود. 
او با مراجعه به شعب بانک چک‌های جعلی را نقد کرده و پول آن را به حساب جعلی واریز می‌کرد. بعد هم به صرافی و طلافروشی‌ها رفته و پول‌ها را به طلا و ارز تبدیل می‌کرد. 
 سرهنگ تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران در پایان  گفت: با توجه به گسترده بودن جرایم و فرار متهم، بازپرس شعبه ۷ دادسرای ناحیه یک تهران با تقاضای چاپ عکس متهم از شهروندان خواست چنانچه اطلاعاتی از مخفیگاه این زن دارند با شماره تلفن ۵۱۰۵۵۶۱۳ و ۵۱۰۵۵۴۳۴ اداره ۱۳ پلیس آگاهی تهران تماس بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها