بررسی پیامک‌های پرتکرار هفته گذشته در سامانه مردمی ۱۶۲

«حال‌خوب» با «سیدخندان» در صدر

سال‌هاست که سامانه ۱۶۲ پل ارتباطی محکمی میان مخاطبان و سازندگان آثار در رسانه‌ملی ایجاد کرده است و از این طریق، نظرات مردمی نه فقط منعکس، بلکه به صورت مستقیم به گوش تولیدکنندگان و مدیران می‌رسد. به این ترتیب رسانه‌ملی تلاش کرده با دریافت این نظرات، نسبت به اصلاح برنامه‌های خود اقدام کند.
سال‌هاست که سامانه ۱۶۲ پل ارتباطی محکمی میان مخاطبان و سازندگان آثار در رسانه‌ملی ایجاد کرده است و از این طریق، نظرات مردمی نه فقط منعکس، بلکه به صورت مستقیم به گوش تولیدکنندگان و مدیران می‌رسد. به این ترتیب رسانه‌ملی تلاش کرده با دریافت این نظرات، نسبت به اصلاح برنامه‌های خود اقدام کند.
کد خبر: ۱۴۰۹۶۰۹

تازه‌ترین نظرات دریافت‌شده به شکل پیامکی از مخاطبان برنامه‌های تلویزیونی، نشان می‌دهد همچنان برنامه‌هایی مثل حال خوب، سیدخندان و پاورقی در راس رضایت مردم قرار دارد. همچنین درخواست‌هایی نسبت به ادامه یافتن برخی برنامه‌های قبلی تلویزیون وجود دارد. جای انتقاد هم خالی نیست و بعضی از مخاطبان نسبت به زمان کم تعدادی از برنامه‌ها یا محتوای تعدادی دیگر نقد داشتند یا پیشنهادهایی را مطرح کردند. در میان انبوه پیامک‌های این هفته «جام‌جم» در گزارش پیش رو به برخی پرتکرارترین‌ها پرداخته است. برخی نیز پیشنهاداتی درخصوص ساخت سریالی درباره زندگی حضرت معصومه(ع) مطرح کردند؛ برای مثال عالیه رضایی از فارس درخواست تولید و پخش اثری درباره «حضرت معصومه سلام‌ا... علیها» را داشته است. البته مدت‌هاست که تلویزیون در فکر تولید اثری در این‌باره است و گاهی خبرهایی در این مورد منتشر می‌شود.
همین چند روز پیش بود که مهدی نقویان، رئیس سیمافیلم در این زمینه در نشستی بیان کرد: «در حوزه سریال‌‎های الف ویژه، تولیدات منحصر به‌فردی داریم که حمایت از آن تنها به صداوسیما نباید ختم شود. درواقع جدای از حمایت صداوسیما، عزم ملی برای تولید می‌خواهد. هرچقدر حمایت از تلویزیون در این حوزه بیشتر شود، دست صداوسیما پرتر خواهد بود. ۲۰فیلمنامه سریال الف ویژه آماده است. از چند موردی که به سیمافیلم رسیده، می‌توان به پوریای ولی، حضرت معصومه، خواجه نصیرالدین طوسی و سعدی اشاره کرد که نیاز به اراده برای حمایت دارد.»
نقویان در پاسخ به این پرسش که سریال‌های الف ویژه را با کدام کارگردان‌ها جلو می‌برید از جواد افشار به عنوان کارگردان سریال حضرت معصومه(س) یاد کرد و گفت: «سیاست تلویزیون این نیست که کارگردان‌های به‌نام را کنار بگذاریم و فقط جوان‌ها باشند. این دو مسأله دو ریل موازی است. همچنین وقتی می‌گوییم سلبریتی‌زدایی به معنای این نیست که چهره‌ها نباشند. نقدمان این است که جریان جدید در کنارشان باشد و فعالیت کند. تلویزیون نشان داده که همیشه به سمت باتجربه‌ها رفته. کما این‌که سریال پوریای ولی را آقای جوزانی و حضرت معصومه را جواد افشار جلو می‌برد. معتقدیم که سریال‌های بزرگ کارگردان‌های بزرگ نیاز دارد.»

هوش مصنوعی در تولید سریال
همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) که به‌تازگی از آن عبور کردیم، مجتبی امینی، تهیه‌کننده این سریال هم به ارائه توضیحاتی درباره آخرین وضعیت این پروژه پرداخت. «تسنیم» در خبری آورد مجتبی امینی ضمن عرض تبریک به مناسب ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر، خبر از اتمام مرحله پیش‌تولید صفر سریال الف ویژه حضرت معصومه(س) داد و گفت: «آرت‌بوک فاخری در این مرحله تهیه و تدوین شده که نقشه راهی برای پیش‌تولید و تولید این اثر را ترسیم و روایت نموده است. همچنین برای اولین‌بار در صنعت فیلمسازی کشورمان از هوش مصنوعی در طراحی و اجرای این پروژه نیز بهره گرفته‌ایم که نتایج استفاده از آن در تولید این اثر فاخر مشهود و ملموس خواهد بود.»
وی در ادامه افزود: «تیم تولید سریال باتوجه به اتمام مرحله پیش‌تولید صفر به محض آماده شدن شرایط از سوی سازمان صداوسیما و سیمافیلم، آمادگی کامل جهت شروع پیش‌تولید نهایی و همچین تولید این‌ اثر فاخر را دارد.

سیدخندان پیشتاز خنده‌ها
مانند هفته‌های گذشته همچنان پیام‌های خوبی برای برنامه سیدخندان و پاورقی دریافت می‌شود. در یکی از این پیام‌ها که هدیه حسینی از پیشوا گفته، آمده است: از پخش برنامه «سید خندان» و اجرای خوب مجری و تمامی دست‌اندرکاران و عوامل این برنامه تشکر می‌کنم. فکر نمی‌کردم برنامه‌ای با حضور خود مردم این‌قدر جذاب از آب دربیاید. امیدوارم تعداد این شکل از برنامه‌ها بیشتر شود. آن هم زمانی که مردم درگیر مشکلات بسیاری هستند و دوست دارند بخندند و یکی حرف دل‌شان را بزند. همچنین حمیدرضا سامانی از دماوند بیان کرده از اجرای توانمند آقای شهبازی در برنامه «پاورقی» تشکر می‌کنم. علی‌محمد ریاضی‌هوشمند هم گفته از پخش برنامه‌های «سید خندان» و «پاورقی» تشکر می‌کنم. خواهشمندم پخش این برنامه‌ها را ادامه دهید چون لحظات خوشی را بعد از یک روز خسته‌کننده برای‌مان ایجاد می‌کند. پیشتر محمدحسین بزرگی‌راد، تهیه‌کننده برنامه سیدخندان درباره این‌گونه اظهارنظرها به جام‌جم گفت: «خوشحالیم از این‌که برنامه مورد توجه مخاطبان قرار گرفته ‌است. به نظرم موفقیت برنامه در چند دلیل خلاصه می‌شود؛ در ابتدا حضور خود آقای شهبازی در موفقیت برنامه نقش به‌سزایی داشته، چون او با بدنه اجتماع به‌واسطه دنبال‌کنندگانش در شبکه‌های اجتماعی در ارتباط است. همچنین از ۹۰ دقیقه برنامه به میزان ۳۰ تا ۳۵ دقیقه به خاطرات مردمی اختصاص دارد و مردم از خاطرات‌شان می‌گویند. می‌توانم بگویم که برای اولین بار یک برنامه چنین بخشی را به این شکل دارد.»

حال خوب مخاطبان
یکی دیگر از برنامه‌هایی که پیام‌های ارسالی نشان می‌دهد مورد توجه غالب بینندگان بوده، «حال خوب» از شبکه سلامت سیماست. راضیه صفاریان از خمینی‌شهر اصفهان از پخش برنامه حال خوب تشکر کرده و درخواست افزایش مدت زمان پخش این برنامه از شبکه سلامت را داشته است. یکی دیگر از مخاطبان دلیل رضایتش از این برنامه را بیشتر ناشی از اجرای خوب آن می‌داند و به ما می‌گوید: «از همه عوامل برنامه حال خوب شبکه سلامت سیما به‌خصوص مجری توانمند و حرفه‌ای آن، آقای دکتر مصطفوی تشکر می‌کنم.» برنامه زنده حال خوب با هدف افزایش «سواد سلامت روان»، خودشناسی بهتر و بهبود کیفیت زندگی فردی و اجتماعی مخاطبان تولید می‌شود که برای این منظور از گفت‌و‌گوهای کاربردی با دانشمندان رشته‌های مرتبط با سلامت روان، سلامت اجتماعی و سلامت معنوی بیشترین بهره ممکن را می‌برد. تیم برنامه‌ساز حال خوب، علاوه‌بر گفت‌و‌گوهای علمی با کارشناسان، با کمک ابزارهای رسانه‌ای مختلف در تلاش برای افزایش ضریب نفوذ محتوای ارائه‌شده این برنامه، در میان مخاطبان و جامعه هستند.

چند پیامک دیگر
در میان دیگر پیام‌های دریافتی همچنین توجه نسبت به مستندهای پخش‌شده سیما به چشم می‌خورد. برای نمونه مستند تاریخی «طبیب بلاد» از شبکه مستند و برنامه «عبای خاکی» از آثاری است که نسبت به پخش آن رضایت وجو داشته، همچنین درخواست پخش مجدد فیلم‌های سینمایی ارباب حلقه‌ها، سریع و خشن، دو نخاله فراری، غریبه‌ها در شهر و... تعداد بالایی در میان پیام‌ها دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها