رئیس هیأت سوارکاری خراسان شمالی؛

بجنورد میزبان جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن

نماینده اسفراین ؛

اهتمام ویژه مجلس برای رفع دغدغه و مطالبات کارگران

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ دکتر امان اله حسین پور ، نماینده مردم شهرستان های اسفراین ، بام و صفی آباد در مراسم گرامیداشت مقام کارگر و تجلیل از کارگران نمونه شرکت لوله گستر حضور یافت .
کد خبر: ۱۴۰۷۱۲۲

اهتمام ویژه مجلس برای رفع دغدغه و مطالبات کارگرانوی دراین مراسم نسبت به توجه ویژه به جایگاه کارگران و پرداخت حق و حقوق این قشر زحمتکش تاکید کرد و خواستار ساماندهی کارکنان دولت وحذف شرکت های واسطه ای و ترمیم حقوق و دستمزد کارگران در سال 1402 با توجه به تورم و وضعیت سخت معیشتی کارگران شد.

نماینده مردم شهرستان های اسفراین ، بام و صفی آباد در این همایش با انتقاد به مشکلات پیش روی کارگران و ناهماهنگی اقتصادی در پرداخت حقوق و دستمزد این قشر زحمتکش گفت: متاسفانه مشاهده می شود در خیلی مواقع هزینه کارگر را به ریال پرداخت و محصولات را به دلار به فروش می رسانند .

وی با اشاره به تلاش های مجلس یازدهم در جهت کم کردن فاصله بین کارگران و سایر اقشار جامعه افزود: در این راستا مجلس قانون ساماندهی کارکنان دولت را به عنوان اولین گام در دست اجرا دارد.

دکتر حسین پور در خصوص تصویب «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» اظهار کرد: این طرح اکنون تصویب و برای بررسی و تأیید به شورای نگهبان ارسال شد که پس از تأیید نهایی شورای نگهبان، برای اجرا به دولت ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به ناکارآمدی شرکت‌های واسطه‌ای و لزوم اجرای طرح ساماندهی کارکنان دولت گفت: در صورت حذف شرکت‌های واسطه تمام حق و حقوق، مزایا و برخی از نیازهای نادیده گرفته شده قشر کارگری به آنها باز خواهد گشت.

وی در ادامه به پیگیری مجلس درجهت افزایش حقوق کارگران در سال 1402 اشاره کرد و ادامه داد: پیگیری حقوق کارگران در اولویت اقدامات نمایندگان خانه ملت است و دولت باید در دریافتی دستمزد حقوق کارگران تجدید نظر کند./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها