عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی:

بودجه امسال بخش کشاورزی شهرستان اسفراین پنج برابر شد

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ نماینده مردم اسفراین و بام و صفی آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۵ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۴۰۲ برای حوزه کشاورزی این شهرستان مصوب شد که این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته پنج برابر شد.
کد خبر: ۱۴۰۳۴۰۷

بودجه امسال بخش کشاورزی شهرستان اسفراین پنج برابر شدامان الله حسین پور روز  اظهار کرد: ۱۶۳ هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بودجه ۱۴۰۲ به بخش کشاورزی مصوب شد که ۶۵ میلیارد تومان آن سهم خراسان شمالی است.


وی تصریح کرد: بودجه بخش کشاورزی اسفراین در سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان بود که امسال به رقم قابل توجه ۶۵ میلیارد تومان رسیده است.


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به ظرفیت های بخش کشاورزی خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: بر اساس آمار سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی؛ حدود ۸۲ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در این استان مشغول به فعالیت هستند، این استان بیشترین درصد شاغل در بخش کشاورزی را دارد و سهم این بخش در استان ۱.۱ درصد از تولید ناخالص بخش کشاورزی کشور است و پُرواضح است که کشاورزی دارای مزیت نسبی و پیشران اقتصادی استان را تشکیل می دهد.


سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.


خراسان شمالی ۶ دهم درصد در تولید ناخالص داخلی کلیه بخش های اقتصادی کشور نقش دارد اما سهم بخش کشاورزی این استان از تولید ناخالص بخش کشاورزی ۱.۱ درصد است که مهمترین بخش تولیدی استان محسوب می شود.


۴۴ درصد جمعیت یک میلیون نفری خراسان شمالی در نواحی روستایی سکونت دارند و بیشتر این افراد از راه کشاورزی امرارو معاش می کنند.


/ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها