مدیر کل استاندارد استان یزد:

رشد ۵۵ درصدی بازرسی‌های استاندارد از واحدهای تولیدی یزد

یزد- مدیر کل استاندارد استان یزد گفت: بازرسی از واحدهای تولیدی استان یزد در سال۱۴۰۱ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن، ۵۵ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۴۰۶۹۹۰

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، حمید مطهری در رابطه با بازرسی‌ از واحدهای تولیدی استان، اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ مجموع بازرسی‌های انجام شده از واحدهای تولیدی استان یزد دو هزارو ۱۴۴ مورد بوده است در صورتی که این شاخص در سال گذشته و به همت کارشناسان استاندارد، به سه هزار و ۳۲۳ مورد افزایش یافته است.

وی در خصوص نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی نیز گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد سه هزار و ۷۰۰ مورد نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی و صنعتی تحت پوشش انجام شده، در صورتی که این اقدام در سال ۱۴۰۱ به چهار هزار و ۴۴۰ مورد افزایش و رشد ۲۰ درصدی را پشت سرگذاشته است.

مدیر کل استاندارد استان یزد در خصوص گستره بازرسی‌ها و نمونه‌برداری‌ها نیز گفت: با توجه به این که از سال ۱۳۸۴ بازرسی‌های استاندارد، شکل اجرایی جدیدتری به خود گرفته به گونه‌ایی که علاوه بر بازرسی و نمونه‌برداری از خط تولید، بسته‌بندی و انبار واحدهای تولیدی، در قالب طرح طاها(طرح اجرای هماهنگ استانداردها)، کالاهای مشمول استاندارد اجباری در مراکز توزیع و فروش سطح بازار استان نیز مورد بازرسی و نمونه برداری قرار می‌گیرند تا اطمینان لازم از استمرار کیفیت تولیدات ضمن انجام آزمون‌های مرتبط، برای استفاده‌کنندگان فراهم شود.

مطهری افزود: هدف از بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی، صنعتی و اصناف، اطمینان خاطر بیشتر مردم از کالاها و خدمات استاندارد است لذا از مردم تقاضا داریم تا مراتب غیراستاندارد بودن اعم از تولید، خدمات و اصناف را گزارش کنند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها