یزد- با انجام بازدیدهای دوره ای و ویژه، بازارطلا وجواهرات یزد، زیر ذره بین بازرسان استاندارد استان قرار گرفت.
کد خبر: ۱۴۰۳۴۵۸

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، همزمان باآغازسال جدید، ومشاهده نوسانات موجود، گشت مشترک صدا و سیمای مرکز یزد، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اتحادیه صنف زرگرو جواهرفروش و همچنین اداره کل استاندارد استان یزد از بازارطلای یزد انجام شد.

سرپرست اداره کل استاندارد استان یزد دراین بازرسی ها و نمونه برداری ها اظهار داشت: کیفیت وعیار طلای یزد به گونه ای بوده است که از200 مورد نمونه برداری انجام شده از مراکز عرضه در سال 1401 که شامل مصنوعات ساخته شده استان های دیگر نیز می باشد، حدود 20 درصدعدم رعایت استانداردهای مربوطه را داشته و اصطلاحا دارای کم فروشی بوده است.

حمید مطهری گفت: استاندارد یزد اصلا بنای مداخله در امور بازار، قیمت وتجارت را ندارد، بلکه باهدف حمایت هرچه بیشتر از فعالین با کیفیت این صنف، پا به عرصه گذاشته وضمن نظارت برعدم کم فروشی درخصوص جلوگیری از ورود افراد کم فروش، سودجو و غیر متخصص، براساس دستورالعمل ها و استانداردهای مربوطه، کیفیت تولید طلا و مصنوعات را نیزمدنظر دارد.

وی افزود: صنعت طلای یزد، حدودا 400 ساله است، بازار خودش را داشته و کم آب خواه می باشد، این صنعت باید گرامی داشته شده و قطب بودن یزد به لحاظ طلا وجواهر حفظ و گسترش یابد.

سرپرست اداره کل استاندارد استان یزد گفت: از آنجایی که نمونه برداری از مراکز عرضه جزو وظایف ذاتی ونظارتی استاندارد می باشد، ضمن درخواست از مردم برای گزارش تخلفات به اداره کل استاندارد، از مسئولین اجرایی دستگاهها و اتحادیه صنف زرگر و سایر ذی نفعان تقاضا داریم هرگونه همکاری های لازم را با بازرسان استاندارد معمول دارند، تا این نظارتها به خوبی تحقق یابد و شاهد کاهش کم فروشی طلا، کشف سکه های تقلبی و پالایش بازار باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها