نگاهی به طرح اولیه یک سریال خاطره‌انگیز که از یک کتاب برداشت شده

بیا بریم نغمه بخوانیم، لاله بنشانیم ...

مادران این کتاب را بخوانند

رازهایی که یک مادر موفق باید بداند

مادران بیشترین ارتباط را با بچه‌ها دارند و به همین خاطر مهارت مادر در فرزندپروری می‌تواند بسیار اثرگذار باشد. برای کسب این مهارت بهتر است قبل از فرزنددار شدن خودتان را آماده کنید و در این زمینه مطالعاتی داشته‌ باشید.
مادران بیشترین ارتباط را با بچه‌ها دارند و به همین خاطر مهارت مادر در فرزندپروری می‌تواند بسیار اثرگذار باشد. برای کسب این مهارت بهتر است قبل از فرزنددار شدن خودتان را آماده کنید و در این زمینه مطالعاتی داشته‌ باشید.
کد خبر: ۱۴۰۶۱۶۰
نویسنده امیر علوی - خبرنگار چاردیواری

دکتر هریت لرنر به‌عنوان یکی از بهترین متخصصان در زمینه روان‌شناسی زنان، دارای شهرتی بین‌المللی‌است. او در کتاب رازهایی که یک مادر موفق باید بداند (The Mother Dance: How Children Change Your Life) درمورد این موضوع مهم آورده‌است که کودکان، مادر خود را با وجود تمامی ضعف‌هایش دوست دارند؛ به همین دلیل مادران هم باید آنها را با وجود تمام کمبودهای‌شان دوست داشته باشند و در تمام مراحل زندگی آنها را راهنمایی کنند.
این نویسنده در کتاب خود بر این نکته مهم تاکید می‌کند هیچ زنی نباید بدون فکر و به شکلی اتفاقی مادر شود و برای مادر شدن باید موارد زیادی را در نظر بگیرند.
به طور مثال پیش از بچه‌دار شدن باید این را از خود بپرسید که آیا یک کودک در حال حاضر در برنامه زندگی شما جایگاهی دارد؟ همچنین باید ببینید آمادگی لازم را برای تربیت او را دارید یا خیر.
کتاب حاضر این موضوع را مطرح می‌کند که اگر قصد دارید بچه‌دار شوید، باید درمورد مسائل مهم زیادی فکر کنید. مثلا باید ببینید اهداف بلندمدت و کوتاه‌مدت شما در مورد زندگی و کار چیست و این که دوست دارید پول، استعداد و انرژی خود را کجا صرف کنید.
اگر در زندگی خود پشتوانه‌ای دارید یا آمادگی پذیرش مسئولیت دارید، آن‌وقت است که می‌توانید به این موضوع فکر کنید.
کتاب رازهایی که یک مادر موفق باید بداند همچنین به شما این پیام مهم را می‌رساند که قبل از آمدن بچه، باید مشتاق او باشید و آمادگی روبه‌رو شدن با بزرگ‌ترین تصمیم زندگی‌تان را داشته باشید. به این دلیل که شما قرار است انسان جدیدی را وارد این جهان کنید و این خود مسئولیت سنگین و بزرگی را به همراه دارد.
این نویسنده و پزشک، دکترای تخصصی خود را در رشته روان‌شناسی بالینی از دانشگاه نیویورک دریافت کرد. او که به دلیل کار در زمینه روان‌شناسی زنان و روابط خانوادگی مشهور است، بیش از دو دهه به‌عنوان روان‌شناس در کلینیک مننینگر فعالیت‌داشت.
هریت لرنر (Harriet Lener) هم‌اکنون یک مدرس برجسته، سرپرست کارگاه‌های روان‌درمانی و روان‌درمانگر است.
در بخشی از کتاب رازهایی که یک مادر موفق باید بداند می‌خوانیم:
«صحبت‌کردن با بچه‌ها همیشه آسان نیست. هر موضوعی مثلا این‌که دخترتان دودستی شیرینی برمی‌دارد، می‌تواند به دلیل ذهنیت‌های قبلی یا تنش‌های کنونی شما تبدیل به موضوعی داغ شود. نحوه ارتباط بر هر چیزی تأثیر دارد. مثلا وقتی از سرکار به خانه می‌آیید، احساسات شما چگونه است؟ آیا بچه و خودتان را دوست دارید یا نه؟ تا چه حد به یکدیگر احساس نزدیکی می‌کنید؟ هیچ‌چیز مثل ارتباط برقرار نکردن با فرزندتان بد نیست. چون سکوت و فاصله به‌نوبه خود پیام‌هایی قدرتمند هستند.
به حرف کودکتان گوش دهید؛ بگذارید با هنر گوش‌کردن شروع کنیم. بچه‌ها اگر احساس کنند کسی به حرف‌شان گوش نمی‌دهد، صحبت نمی‌کنند. باید با فکر و قلبی باز گوش کنید و سؤالات خوبی از او بپرسید.
بدون این‌که به سرعت دلجویی، نصیحت یا انتقاد کنید، پند دهید، دستورالعمل صادر کنید یا کاری انجام دهید که ارتباط شما را کمرنگ کند. دستورالعمل صادر کردن همراه با گوش دادن خوب، توجه طرف مقابل را زیاد می‌کند. گوش کردن در خالصانه‌ترین شکلش به این صورت است که کاملا از نظر احساسی با گوینده همراهی کنید و او را گیج نکرده و مورد انتقاد قرار ندهید.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها