آیین تجلیل از قهرمانان اصفهان ۱۴۰۱ در واپسین‌ روزهای سال با حضور ورژشکاران و مسئولان استان برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۰۱۴۹۷

جام جم آنلاین اصفهان؛ آیین تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران ملی و بین‌المللی اصفهان در سال ۱۴۰۱، شامگاه چهارشنبه (۲۴ اسفند ماه) با حضور استاندار، شهردار، عضو شورای شهر، مدیرکل ورزش و جوانان، مدیر سازمان فرهنگی، تفریحی و ورزشی شهرداری، مدیر عامل باشگاه سپاهان و جمعی از مسئولان شهری و ورزشی استان اصفهان در محل تالار همایش‌های هتل پیروزی برگزار شد.

در این مراسم از بیش از ۱۰۰ ورزشکار افتخارآفرین آسیایی و جهانی سال 1401 استان اصفهان تجلیل شد.

رضا مرتضوی، در آیین تجلیل از ورزشکاران و افتخارآفرینان ورزش اصفهان در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: باور داریم که دیگر آن نگاه سنتی به ورزش و رقابت در حوزه‌های مختلف ورزشی کاربردی ندارد، بلکه امروز ورزش در همه حوزه‌های مختلف فرهنگ، سیاست، امنیت،مباحث اجتماعی تاثیرگذار است. 

وی افزود: دایره ورزش به ویژه ورزش قهرمانی در بخش‌های مختلف جامعه تاثیرگذار است و قطعا حضور توانمند و موثر در این حوزه‌ها می‌تواند جامعه ما را به پیش ببرد. 

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: جامعه‌ای که قهرمانان بیشتری دارد و ظرفیت‌های معرفی در سکوهای بین‌المللی را در خود جمع کرده، می‌تواند اقتدارش را در جامعه بین‌الملل افزایش دهد.

مرتضوی تاکید کرد: باید سیاست‌گذاری‌ها در حوزه ورزش تغییر کرده و به ورزش قهرمانی با رویکرد جدیدی نگاه کرد و قطعا این ریشه در نگاه متفاوت و متعالی در ورزش همگانی دارد و این مسئله در سال‌های اخیر در سطح ورزش کشور اتفاق افتاده است. 

وی با بیان اینکه استان اصفهان در حوزه‌های مختلف ظرفیت‌ بالایی دارد، ادامه داد: می‌توانیم به‌عنوان یک استان پیش‌رو، نگاه‌های جدیدی را به سمت ورزش جذب و هدایت‌ کنیم و این کار در استان تا حدودی به انجام رسیده است.

رشد ۷۶ درصدی باشگاه‌های ورزشی در استان اصفهان 

جواد محمدی‌ مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در این مراسم، اظهار کرد: از جامعه ورزش اصفهان‌ حدود ۳۵۰ نفر به تیم ملی دعوت شدند که ۱۰۰ نفر از آن‌ها مقام آوردند. در بخش ورزش همگانی با همت و تلاش تعداد قابل توجهی از مردم به ورزش روی آوردند. دوران پس از کرونا و مشکلات تحمیلی‌اش را طی کردیم و مجدد کوره ورزش گرم شده است.

وی افزود: برآیند همه این اتفاقات نوید سالی پرافتخار برای ورزش و جوانان استان اصفهان است و امیدواریم سال ۱۴۰۲ با افتخارآفرینی ورزشکاران اصفهانی همراه باشد. یوی از مهم‌ترین رویداد پیش‌رو بازی‌های آسیایی هانگژو است که امیدواریم نمایندگان کشورمان حضور پرافتخاری در این رقابت‌ها داشته باشند.

مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان از رشد چشمگیر ورزشکاران در سالی که گذشت خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۱ چند صد هزار نفر ورزشکار سازمان یافته در اصفهان داشتیم. همچنین رشد ۷۶ درصدی باشگاه‌ها را در این سال داشتیم که با دریافت پروانه رسمی فعالیت کردند. محمدی ادامه داد: پروژه‌های قابل توجهی را افتتاح کردیم و با حمایت مسئولین وزارت ورزش، استانداری و شهرداری امید و سلامت در جامعه ورزش را گسترش داد.

محمدی، مدال‌آوری ورزشکاران اصفهان در رقابت‌های ملی و بین‌المللی چون کشورهای آسیایی، قهرمانی جهان و کشورهای اسلامی را عصاره‌ای از ورزش استان اصفهان دانست و اظهار کرد: امشب به پاس زحماتی است که قهرمانان با همه کمبودها، سختی‌ها و مشکلات خاص مجاهدانه ایستادند و با تمرین و مرارت افتخارآفرینی کردند و مرچم تیران را در عرصه‌های مختلف به اهتزاز درآوردند، دور هم جمع شده‌ایم. دو ارگان ورزش و جوانان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری این جلسه را به افتخار شما تشکیل دادند و امیدوارم به لطف خدا، همت شما و پیگیری مسئولین سال ۱۴۰۲ سالی بسیار مرافتخارتر و پربارتر برای ایران به ویژه ورزش اصفهان باشد.

وی افزود: علت اصلی این تجلیل این است که به این عزیزان و سایر افرادی که پشتوانه آن‌ها هستند اعلام شود که شاید تلاش آن‌ها از نظر مادی قابل جبران نشود، ولی از لحاظ معنوی به یاد شما هستیم.

مجتبی شاهمرادی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: در مدیریت شهری وظیفه داریم تمام قد در خدمت قهرمانانی باشیم که برای مردم اصفهان لحظات خوب می‌آفرینند؛ آن‌ها هستند که حس افتخار و دوست‌داشتن وطن را در دل مردم زنده می‌کنند، مردم برای شما دعا می‌کنند و ما وظیفه خود می دانیم از شما تقدیر کنیم و هر آنچه در توان داریم برای حمایت از شما به کار ببریم.

وی افزود: نگاه ما ارتقای زیرساخت‌های ورزشی از لحاظ فنی و کیفیتی است، در حوزه فرهنگ و توسعه زیرساخت‌های ورزشی تاکید شده و مکان‌هایی که هر ماه افتتاح می‌شود نشان از همت و تلاش مسئولین این حوزه است.

شاهمرادی تصریح کرد: وظیفه می‌دانیم اسطوره‌های شهر را بیش از پیش به شهروندان معرفی کنیم، گاهی در توان نیست اما تلاش کردیم تا حد توان حمایت کرده و برای شناخته شدن آن ها کمک کنیم.

ورزش اصفهان با بیش از ۳۵۰ ورزشکار ملی پوش سهم قابل توجهی از تیم ملی ایران در رشته‌های گوناگون را از آن خود کرده که بالغ بر ۱۰۰ نفر از آن‌ها مدال‌آور بوده‌اند.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها