رئیس سازمان کار و امور اجتماعی استان اصفهان گفت: کارفرمایان ایرانی ، رغبت بیشتری به استفاده و به کارگیری اتباع خارجی دارند.
کد خبر: ۱۴۰۰۵۲

به گزارش روابط عمومی سازمان کار و امور اجتماعی استان اصفهان ، مرتضی ماندنی ، سود فراوان ، نیروی کار ارزان قیمت ، عدم پرداخت بیمه ، عیدی ، پاداش و سنوات را از دلایل رغبت کارفرمایان ایرانی به جذب اتباع خارجی عنوان کرد.
وی اظهار کرد: این امر موجب حضور اتباع افغان مجاز و غیرمجاز در کشور و به انحصار درآوردن بسیاری از مشاغل ساده و نیمه تخصصی که بعضا از طرف کارفرمایان ایرانی به عنوان مشاغل تخصصی نامگذاری شده است ، می شود.
وی گفت: این موضوع باکاهش ضریب امنیت شغلی نیروی کار داخلی ، تغییر فرهنگ کار و اشتغال درکشور،کاهش درآمد ناخالص ملی از طریق پس انداز و انتقال ارز به خارج از کشور همراه بوده است.
وی اخذ دانش و مهارت مربوط به صنایع ملی توسط اتباع خارجی و خارج کردن صنایع مذکور از انحصار ملی و افزایش تنش در محیطهای کارگری و کارفرمایی و به تبع بروز مشکلاتی دیگر را از دیگر جوانب این امر برشمرد.
ماندنی افزود: با توجه به اجرای طرحهای ساماندهی اتباع خارجی در سالهای گذشته و سالجاری بخصوص تشکیل اکیپهای گشت ، پاره ای از مشکلات مذکور رفع شده و به فراخور آن نیز به لحاظ کمی ، فرصتهای شغلی زیادی از اتباع خارجی آزاد و به دست کارگران ایرانی سپرده شده است.
ماندنی یادآور شد: ادامه روند طرح ساماندهی در درازمدت ، منافع زیادی را برای کارگران و صنایع ملی کشور به لحاظ اشتغالزایی دربر خواهد داشت.
رئیس سازمان کار استان اصفهان افزود:برخورد قانونی با کارفرمایان و اتباع خارجی باعث شده است درصد زیادی از کارفرمایان نسبت به قانونمندکردن اتباع خارجی خود از طریق دریافت پروانه کار اقدام کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها